۱۰:۲۹ - جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

در آئین بزرگداشت روز جهانی موزه ها؛

موزه شاهین شهر به عنوان موزه برتر انتخاب شد

در آئین بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی که با حضور رئیس کمیته جهانی موزه‌ها برگزار شده بود موزه شاهین شهر و موزه مردم شناسی میمه به عنوان موزه های برتر کشور انتخاب و تندیس و جوایز ارزنده ای را دریافت کردند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس ایکوم و صدمین سال تاسیس موزه ملی ایران، موزه شاهین شهر به عنوان موزه برتر در گردآوری اشیاء تاریخی انتخاب و مورد تجلیل پروفسور مارتین هنز رئیس ایکوم جهانی( رئیس کمیته جهانی موزه‌ها) قرار گرفت.

نادعلی آزادیفر مدیر موزه شاهین شهر با بیان اینکه کمیته ملی موزه‌های ایران ۲۹ اردیبهشت هر سال به مناسبت روز جهانی موزه در مراسمی، موزه‌داران برتر کشور را مورد تقدیر قرار می دهد گفت: مراسم صدمین سال تاسیس موزه ملی ایران با حضور رئیس ایکوم جهانی در تالار وحدت تهران برگزار شده بود.

وی از انتخاب موزه شاهین شهر به عنوان موزه برتر سال 94 در این مراسم خبر داد و گفت: در آئین بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، با تقسیم بندی موزه‌های خصوصی و دولتی کوچک، متوسط و بزرگ، موزه های کشور با 12 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفتند که بر همین اساس موزه شاهین شهر با شاخص بیشترین اشیاء تاریخی گرداوری شده در بخش موزه های خصوصی کوچک به عنوان موزه برتر سال 94 کشور انتخاب شد.

مدیر موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر اضافه کرد: همچنین در این مراسم موزه مردم شناسی میمه نیز با شاخص بیشترین بازدید از موزه در بخش موزه‌های دولتی کوچک به عنوان موزه برتر انتخاب شد.

وی هدف از برگزاری این مراسم را جلب توجه افکار عمومی، مدیریت جامعه و از همه مهم‌تر مدیریت فرهنگی جامعه به موزه و موزه‌داری عنوان کرد و افزود: نگاه عمومی و مدیران جامعه به موضوع موزه و موزه‌داری مثبت‌تر خواهد شد.

آئین بزرگداشت روز جهانی موزه، برگزیدگان نهمین دوره انتخابات موزه برتر با حضور پروفسور هانس مارتین هینز، رئیس ایکوم جهانی؛ رئیس ایکوم کشور ارمنستان، سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سیداحمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران و موزه داران سراسر کشور در تالار وحدت تهران برگزار شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.