۰۸:۵۵ - سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

شانس اصفهان در برزیل دو برابر شد؛

سجاد مردانی، امیدها را برای رسیدن به مدال المپیکی زنده کرد

روز گذشته خبری در فضای ورزش های منهای فوتبالی منتشر شد که بیش از هر چیز دیگری اسباب خوشحالی اصفهانی ها را فراهم کرد که با وجود این همه سابقه در ورزش ایران هنوز مدال المپیکی در کارنامه خودشان ندارند و تمام امیدها به رقابتهای ریو ۲۰۱۶ است تا شاید یک ورزشکار اصفهانی بتواند حجت را تمام کند و یکی از مدالهای سه گانه را بر سینه بیاویزد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ هرچند که این روزها تمام توجه جامعه ورزش استان به فوتبال لیگ برتر و مسابقات لیگ قهرمانان اسیا معطوف شده اما با این وجود اردوهای آمده سازی تیم های ورزشی مختلف برای رسیدن به المپیک برزیل همچنان ادامه دارد و با نزدیک تر شدن به آغاز این مسابقات مطمئنا جامعه رسانه ای ایران تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر و بعد از نرسیدن تیم ملی هندبال به المپیک نگاه ها به والیبالیست های ایرانی معطوف شده در رقابتهای انتخابی شرایط را برای رسیدن والیبال ایران به المپیک فراهم کنند تا با کاروان پرتعدادتری از لحاظ نفرات راهی المپیک شویم.به هر صورت بعد از موفقیت بسیار بزرگی که از لحاظ مدالی نصیب ورزش ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن شد باید امیدوار بود تا این شرایط در ریو برزیل هم تکرار شود.

اما روز گذشته خبری در فضای ورزش های منهای فوتبالی منتشر شد که بیش از هر چیز دیگری اسباب خوشحالی اصفهانی ها را فراهم کرد که با وجود این همه سابقه در ورزش ایران هنوز مدال المپیکی در کارنامه خودشان ندارند و تمام امیدها به رقابتهای ریو ۲۰۱۶ است تا شاید یک ورزشکار اصفهانی بتواند حجت را تمام کند و یکی از مدالهای سه گانه را بر سینه بیاویزد.

sajad-mardani

در آخرین مبارزه تورنمنت آزاد اسپانیا که از صبح روز یکشنبه در حال برگزاری بود رقابت های وزن ۸۷+ کیلوگرم انجام شد و سجاد مردانی تکواندوکار اصفهانی تیم ملی رو در روی تکواندوکاری از کشور امریکا قرار گرفت که توانست با نتیجه مقتدرانه ۷ بر صفر برنده شود و مدال طلای این مسابقات را بدست آورد.

مردانی برای رسیدن به مرحله فینال این مسابقات، تکواندوکارانی از کشورهای اسپانیا (۵ بر ۲)، مراکش (۸ بر یک) و صربستان (ناک اوت) را از پیش رو برداشته بود.چهاردهمین دوره تورنمنت آزاد اسپانیا که در شهر «بنوقاسم» (۱۲ کیلومتری شهر کاستلین) اسپانیا برگزار شد، G1 بود و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳.۶ امتیاز تعلق گرفت.

این تیجه در شرایطی برای سجاد مردانی به ثبت رسید که اگر بخواهیم منصفانه به شرایط سه سهمیه ایرانی حاضر در مسابقات المپیک نگاه کنیم باید گفت که فرزان عاشورزاده شانس اول کسب مدال طلا در المپیک است و بعد از او مردانی و مهدی خدابخشی از شانس کمتری بخوردار هستند اما این نتیجه نشان داد که مردانی عزمی جزم برای رسیدن به مدال المپیکی دارد و ورزش اصفهان در کنار سهراب مرادی در رشته وزنه برداری میتواند به سجاد مردانی هم امیدوار باشد.

به هر حال مردانی در طی برگزاری مسابقات انتخابی المپیک یک مصدومیت سخت و خطرناک را پشت سر گذاشت و با پشتکاری مثال زدنی درنهایت موفق شد حضور خودش در بازی های المپیک را قطعی کند و طبیعی است که در فاصله کمتر از ۴ ماه تا آغاز رقابتهای المپیک آمادگی این ورزشکار و کسب مدال توسط او بتواند امید را در کاروان ورزشی ایران زنده کند.بنا بر گفته وزیر ورزش و جوانان شاید در خوشبینانه ترین حالت ورزش ایران بتواند در المپیک ریو ۲۰۱۶ شش مدال به دست بیاورد و چه خوب است که یکی از این مدالها متعلق به سجاد مردانی تکواندوکار اصفهانی تیم ملی باشد که قبل از این هم نشان داده که توانایی دست زدن به کارهای بزرگ را دارد.

به هر صورت این عنوان قهرمانی تورنمنت آزاد اسپانیا علاوه بر افزایش توان روحی مردانی به بالاتر رفتن رنکینگ جهانی او هم کمک خواهد کرد تا با شرایط بسیار بهتری در برابر رقبا قرار بگیرد. البته در این میان باید امیدوار بود تا آن مصدومیت ناگهانی که گریبان ورزشکاران پرامیدی مثل رضا یزدانی ، قاسم رضایی و بهداد سلیمی را گرفت این بار مشکلی برای سجاد مردانی ایجاد نکند تا ورزش اصفهان بعد از سالها سهمی هر چند کوچک از مدالهای المپیکی داشته باشد.
صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.