۱۱:۴۶ - شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

در ایام البیض ماه رجب؛

21 مسجد در شاهین شهر و میمه مهیای پذیرایی از معتکفین است

مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب با حضور جوانان مومن در 21 مسجد سطح شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار می شود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ یکی از ارزشمندترین اعمال در ماه رجب که در کتب ادعیه و روایات وارده از ائمه معصوم علیهم‌السلام بر آن تأکید شده است، روزه‌داری و راز و نیاز با خداوند در قالب امر مقدس «اعتکاف» است.

اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب موکد در اسلام است از همین رو مساجد شهرستان شاهین شهر همراه با جامع سراسر کشور امسال نیز همانند سال‌های گذشته، میزبان معتکفان و مومنانی است که قصد دارند با شرکت در این مراسم روح خود را صیقل داده و در تطهیر خویش بکوشند.

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگویی با این پایگاه خبری ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب و اعیاد بزرگ این ماه و با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رجب المرجب گفت: رجب ماه پر خیر و برکت و نزول رحمت الهی و ماه بزرگ خدا است که به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) ماه استغفار امت اسلامی می باشد.

21 مسجد در سطح شهرستان برای پذیرایی از معتکفین آماده می شوند

وی با بیان اینکه ماه رجب مقدمه ای برای ورود به ماه های شعبان و رمضان است، تصریح کرد: سنت نیکوی اسلامی اعتکاف که از پیامبران به جا مانده است فرصت مناسبی برای عبادت، بندگی و خودسازی است.

حجت الاسلام محمود مرادی با اشاره به برگزاری آیین اعتکاف در روزهای دوم الی چهارم اردیبهشت مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب در مساجد سطح شهرستان خاطرنشان کرد: ۲1 مسجد در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه مهیا و آماده برگزاری آیین معنوی اعتکاف می باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 2 هزار و 300 نفر از جوانان مومن شهرستان در مراسم اعتکاف شرکت کردند افزود: با توجه به اینکه امسال ایام البیض با ایام امتحانات همزمانی ندارد و از طرفی در روزهای پایانی هفته قرار گرفته پیش بینی می شود که استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته شود که بر همین اساس مساجدی نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان در ادامه افزود: مساجد انتخاب شده در سطح شهرستان از 23 فروردین ثبت نام از معتکفین را آغاز و تا 31 فروردین ادامه خواهد داشت، که بر همین اساس از علاقمندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دعوت می شود برای ثبت نام به مساجد معرفی شده مراجعه کنند.

فرصت ارزشمند اعتکاف را با دوری کزدن از ابزارهای ارتباطی نوین بیشتر قدر بدانیم

وی با بیان اینکه معتکفین باید سحرگاه دوم اردیبهشت(قبل از اذان صبح) در مساجد محل برگزاری اعتکاف حضور پیدا کنند گفت: تشکیل حلقه های معرفت به صورت گعده های کوچک با حضور افراد موثر، زلال اعتکاف برای تصحیح قرائت نماز، سخنرانی با حضور سخنرانان برجسته و توانمند، مسابقات فرهنگی و پیامکی و همچنین برگزاری دعای روحبخش کمیل و ندبه از جمله برنامه های پیش بینی شده این مراسم معنوی می باشد.

حجت الاسلام مرادی به نفوذ گسترده شبکه های اجتماعی بین جوانان اشاره کرد و گفت: اعتکاف فرصتی برای خلوت با خالق بی همتا و راز و نیاز با معبود است که باید با مراقبت از این فرصت، بیشترین بهره را برد و نباید با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی آن را از دست داد.

وی در ادامه از مساجد برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان را به شرح ذیل نام برد.

شاهین شهر: مسجد جامع ویژه برادران، مسجد فاطمیه ویژه خواهران، مسجد الزهرا، مسجد حاجی آباد، مسجد صاحب الزمان کوی مهدیه و مسجدالرسول دانشگاه مالک اشتر ویژه دانشجویان این دانشگاه، همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد شاهین شهر بصورت متمرکز در مسجد دانشگاه آزاد اصفهان معتکف می شوند.

شهر گز برخوار: مسجد جامع شهر گز، مسجد انقلاب، مسجد آیت اله طالقانی و مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

مسجد صاحب الزمان(عج) شهر گرگاب، مساجد جامع شهرهای میمه، وزوان و لایبید

این مراسم معنوی در مساجد روستاهای شهرستان نیز برگزار می شود که اسامی این مساجد به شرح ذیل می باشد؛

مسجد هل اتی روستای جهادآباد، مسجد جامع روستای ونداده، مسجد جامع روستای اذان ویژه برادران و مسجد علی ابن ابیطالب(ع) این روستا ویژه خواهران، و مساجد جامع روستاهای موته، زیادآباد و حسن رباط

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.