۰۹:۰۴ - دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵

تمام گل‌های کمال؛

عملکرد محبوب‌ترین بازیکن این روزهای پرسپولیس +جدول

کمال کامیابی‌نیا در تقابل با ملوانان اخطار گرفت و دربی روز جمعه پایتخت را از دست داد. با این حال گلی که کمال در دقیقه 94 وارد دروازه حسینی جوان کرد، ارزشی به مراتب بیشتر از حضورش در شهرآورد پایتخت داشت.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ پرسپولیس به لطف گلزنی‌ کمال کامیابی‌نیا در وقت‌های تلف‌شده دیدار با ملوان به مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی لیگ‌ پانزدهم تبدیل شد.

در روزی که ملوان به فکر کسب سه امتیاز دیدار خانگی‌اش برابر پرسپولیس بود، هافبک دفاعی پرتلاش قرمزها با تیزهوشی از توپ برگشتی گلر میزبان نهایت استفاده را برد تا با پای راست و از چند قدیمی دروازه ملوان گل شماره20 خود در فوتبال ایران را به ثمر برساند.

* کمال با امیر قلعه‌نویی کامیاب شد

کمال کامیابی‌نیا در تقابل با ملوانان اخطار گرفت تا داربی روز جمعه پایتخت را از دست بدهد. با این حال گلی که کمال در دقیقه94 وارد دروازه حسینی جوان کرد، ارزشی به مراتب بیشتر از حضورش در شهرآورد پایتخت داشت.

حالا پرسپولیس 45 امتیازی به چیزی جز قهرمانی نمی‌اندیشد، در شرایطی که تا همین چند هفته قبل این یک رویا به نظر می‌رسید.

هافبک دفاعی پرسپولیسی‌ها قبل از آغاز داربی به قهرمان و ستاره دوست‌داشتنی هواداران تیمش تبدیل شده است. اما به‌راستی کامیابی‌نیا از چه زمان در فوتبال ایران چهره شد و به کمال رسید.

این هافبک مدافع 27ساله وقتی تنها 19سال سن داشت با نظر امیر قلعه‌نویی- در لیگ هفتم- وارد ترکیب مس کرمان شد و گل زد. قلعه‌نویی در ایستگاه24 لیگ هفتم کمال را از دقیقه86 تقابل با شیرین‌فراز کرمانشاه به میدان فراخوانده بود که دو دقیقه بعد اولین گل کامیابی‌نیا در تاریخ لیگ‌برتر رویید.

آن روز سیدمهدی رحمتی مرد شماره یک مس بود. در واقع هشت سال و یک‌ماه و دو روز از اولین گلی که کامیابی‌نیا در لیگ‌برتر زد، می‌گذرد؛ دیداری که یکشنبه 19 اسفندماه سال1386 اولین لبخند را روی لبان کمال نشاند.

هافبک مس با نظر سرمربی آبی این تیم امیر قلعه‌نویی یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ هفتم دوباره تعویض طلایی ژنرال لقب گرفت. چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 قلعه‌نویی از دقیقه82 دیدار برابر راه‌آهن زالترول را بیرون کشید تا کمال را جایگزین او کند.

این بازیکن 19ساله هم شش دقیقه بعد گل پیروزی مس را وارد دروازه حریف کرد تا به سرمربی سرشناس استقلالی‌ نشان دهد ارزش اعتماد او را داشته است.

به ملوان 5سال و 7ماه قبل گل زده بود

شماره11 این فصل پرسپولیس با گلی که این هفته در وقت‌های تلف‌شده به ملوان زد، عاملی شد برای حضور پرسپولیس در جمع مدعیان جدی قهرمانی.

قابل توجه اینکه کمال آخرین‌بار پنج سال و هفت ماه قبل به ملوانان گل زده بود. در ایستگاه هشتم لیگ دهم زمانی که کامیابی‌نیا پیراهن راه‌آهن را بر تن داشت، تقابل لکوموتیورانان و ملوان منجر به گلزنی کمال شد. شنبه 20شهریور سال1389 کمال با ضربه دقیقه44 خود گل اول دیدار را به ثمر رساند؛ دیداری که قضاوت آن برعهده محمود رفیعی بود. آن روز محمود آمنه سوریه‌ای گل دوم راه‌آهن را زد تا ملوان 2 بر صفر مغلوب لکوموتیورانان شود.

* گل بیستم

کمال کامیابی‌نیا طی 9فصل اخیر 12گل لیگ‌برتری برای مس کرمان(2)، راه‌آهن(4)، شهرداری تبریز(2) و نفت(4) به ثمر رسانده بود که با حضورش در پرسپولیس تعداد این گل‌ها به عدد 14 رسید.

این بازیکن فصل قبل با شهرداری تبریز حضور در دسته اول فوتبال ایران و لیگ آزادگان را هم تجربه کرده بود. کمال در فصل 13-2012 شش گل دسته‌اولی به ثمر رساند تا مجموع تمام گل‌هایی که زده به عدد 20 برسد. در واقع گل شماره20 او در تقابل عصر شنبه پرسپولیس و ملوان درون دروازه شمالی‌ها رویید تا ارزشی خاص برای خودش و هواداران قرمز داشته باشد.

جدول ثبت 20گل کمال کامیابی‌نیا در فوتبال ایران

فصل

تعداد گل

لیگ

تیم

حریفان

توضیح

2007-08

2

برتر

مس کرمان

شیرین‌فراز کرمانشاه و راه‌آهن

اولین گل لیگ‌برتری‌اش را تحت نظر امیر قلعه‌نویی به شیرین‌فراز زد

2009-10

2

برتر

راه‌آهن

فولاد و پیکان

هفته اول لیگ نهم دروازه فولاد را یک دقیقه بعد از ورود به زمین باز کرد

2010-11

2

برتر

راه‌آهن

ملوان و سایپا

5سال و 7ماه قبل به ملوان گل زد

2011-12

2

برتر

شهرداری تبریز

مس سرچشمه و ذوب‌آهن

27بازی برای نماینده تبریز انجام داد

2012-13

6

آزادگان

شهرداری تبریز

پاس همدان، نیروی زمینی، برق شیراز، شهرداری یاسوج، ایرانجوان بوشهر و کاوه خوزستان

با شهرداری به لیگ‌ یک سقوط کرد اما آنجا طی 24بازی درخششی قابل قبول داشت

2013-14

1

برتر

نفت

فولاد

در 27بازی حضور داشت

2014-15

3

برتر

نفت

استقلال‌صنعتی، سپاهان و ذوب‌آهن

26بازی انجام داد

2015-16

2

برتر

پرسپولیس

سپاهان و ملوان

برای دومین فصل متوالی به سپاهان گل زد

مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.