۰۸:۰۸ - دوشنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۵

عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون:

سطح توقع مردم بالا رفته/سینما گران موظفند تا تولیدات خود را هر روز بهتر کنند

بازیگر تلویزیون و سینما گفت: هم اکنون، سطح توقع مردم به خاطر فیلم های فاخر داخلی و خارجی بالا رفته و کارگردان ها و سینما گران موظف به این هستند تا تولید خود را هر روز بهتر کنند.

به گزارش شاهین نا، عبد الرضا اکبری بازیگر تلویزیون و سینما درباره بهترین و بدترین فیلم سال 94 گفت: متاسفانه امسال نتوانستم فیلم سینمایی  ببینم ولی سریال خانگی شهرزاد را دنبال می کنم.

وی درباره چرایی اینکه هنرمندان به جشنواره نرفتند و بعضا فیلمی هم تماشا نکردند گفت: بعضی از هنرمندان برای اینکه به سوالات خبرنگاران پاسخ ندهند این طور پاسخ می دهند که فیلم ندیدم تا خدای نا کرده دوستان و همکارن خود را رنجیده خاطر نکنند.دلیل دیگر این است که در این برهه از زمان فضای نقد کردن به صورتی نیست که بتوان در رابطه با فیلم مورد نظری صراحتا اظهار نظر کرد.

اکبری در ادامه افزود: هم اکنون، سطح توقع مردم به خاطر فیلم های فاخر داخلی و خارجی بالا رفته و کارگردان ها و سینما گران موظف به این هستند تا تولید خود را هر روز بهتر کنند.فضای نقد هم باید طوری باشد تا این اتفاق بهتر رخ دهد.نقد خوب مثل بارانی است که باعث شکوفایی گل می شود  نه اینکه آنقدر تند باشد که مثل سیلاب گل را از ریشه بکند.در فضای سینمایی هم باید از نقد سازنده استقبال کنیم و با نقدی که هدف ان تخریب است مقابله کنیم.

بازیگر مطرح تلویزیون اظهار کرد: سینمای ایران دارای شناسنامه و هویت اصیل است و سینما گران به خاطر منابع غنی ادبی مجبور به این هستند که تولیدات خوبی داشته باشند.

عبد الرضا اکبری در بخش پایانی در رابطه با بهترین و بدترین اتفاق سینمایی سال 94 گفت: به نظر من اتفاق بزرگ و خوبی که در سینمای ایران رخ داد؛ قضاوت در جشنواره بود که تا کنون سابقه نداشت.قبلا جوایز را به صورت عادلانه بین فیلم ها تقسیم نمی کردند ولی امسال به فیلمی که خوب بود بیشترین جوایز داده شد و می توان گفت حق به حق دار رسید.این که به جوانان بها داده شد به نظرم اتفاق خوبی که برای سینمای ایران اتفاق افتاد.درباره بدترین اتفاق هم باید بگویم نظر خاصی در این مورد ندارم ولی حد اقل می توان گفت اتفاق بدی برای سینمای ایران نیافتاد و روال به صورت سابق بوده است.

دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.