شاهین پرس

صحت انتخابات در اصفهان تأیید شد/ آرای مینو خالقی باطل شد

کدخبر: 58847
۴ فروردین ۱۳۹۵ در ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین نا؛ ظهر امروز رسول زرگرپور در محل استانداری اصفهان درباره آخرین وضعیت انتخابات در این شهر اظهار داشت: از یک هفته قبل از پایان سال پیگیر صحت انتخابات در حوزه‌های استان بودیم و در حال حاضر صحت تمامی حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان توسط وزارت کشور تأیید و تنها شهرضا و سمیروم به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: آنچه که وزارت کشور به ما ابلاغ داشته است صحت انتخابات در اصفهان مورد تأیید قرار گرفت و نفرات اول، دوم، چهارم و پنجم تأیید شد و تنها نفر سوم تأیید نشده است که به میان دوره منتقل خواهد شد.

استاندار اصفهان اذعان داشت: شخص نفر سوم (مینو خالقی) در حال پیگیری است و ما منتظر هستیم که این پیگیری‌ها به پایان برسد.

زرگرپور خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه‌ای که از گذشته داریم اگر اعتراضات نفر سوم به نتیجه نرسید و شورای نگهبان بر تصمیم خودش مصر باشد، نفر ششم که 26 درصد آرا را کسب کرده است، متصور هستیم وی به جای نفر سوم به مجلس راه پیدا کند.

استاندار اصفهان گفت: البته فصل‌الخطاب نتیجه انتخابات، شورای نگهبان است.

ی افزود: پیشنهاد ما نیز این است که نفر ششم که 26/2 درصد آرا را کسب کرده در مجلس راه پیدا کند اما این نظر شورای نگهبان است که اعلام کرده باید انتخابات میان دوره ای برگزار شود.

وی بیان کرد: روز اول عید طی صحبتی که با وزیر کشور داشتم، نامه‌ای را به همراه اعتراضیه نفر سوم برای پیگیری‌های لازم به وی ارسال کردم.

زرگرپور ادامه داد: ما به نفر سوم هم گفته‌ایم پیگیری‌های لازم را انجام دهد و آنچه که در وظیفه ما خواهد بود را پیگیری خواهیم کرد، اما شورای نگهبان کتباً و رسماً قضیه نفر سوم را اعلام کرده اما در متن نامه به علت ماجرا اشاره‌ای نشده است.

 

فارس