شاهین پرس

اگر گوشی اندروید دارید، این پیام را هرگز باز نکنید!

کدخبر: 56601
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ در ساعت ۹:۳۶ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ ویروسی کاملا خطرناک از طریق پیامک به گوشی های هوشمند اندروید ارسال شده و منجر به پاک شدن  کلیه اطلاعات شما می شود.
بد افزار Dubbed Mazar به سادگی کنترل گوشی شما را از راه دور در دست گرفته و به هکر اجازه ورود به گوشی شما را می دهد. این بدافزار  اطلاعات شما را پاک کرده و یا با خط شما تماس می گیرد حتی می تواند پیام های شما را بخواند.
به اعتقاد شرکت امنیتی Heimdal که برای اولین بار این بد افزار را کشف کرد، پیام حاوی بدافزار تا کنون به 100 هزار نفر در دانمارک ارسال شده است.
4160020_287

هنوز از پخش شدن این ویروس در کشورهای دیگر اطلاع دقیقی داده نشده است ولی این پیام به صورت MMS وارد گوشی های اندروید می شود.
در این بدافزار یک لینک دانلود نرم افزار Tor وجود دارد که پس از دانلود به کاربران امکان اتصال به نت را به صورت ناشناس می دهد، سپس گوشی اندروید شما در معرض تهدید هکر قرار می گیرد.
هکرها با کنترل فعالیت های شما از راه دور، پاک کردن اطلاعات شخصی شما، ارسال و خواندن پیام و برقراری تماس، کنترل تلفن همراه هوشمندتان را در دست می گیرند و منجر به هزینه های سرسام آوری برشما می شود.
به کاربران اندرویدی توصیه می شود که به هیچ عنوان روی لینک های نامطمئن کلیک نکنند و مواظب پیام های ارسالی به آن ها باشند.
باشگاه خبرنگاران