۱۱:۰۲ - شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

سلیمی نمین

پشت پرده ثبت نام های بدون حساب و کتاب برخی کاندیداها/ عده‌ای سعی دارند نظام را در مقام پاسخگویی قرار دهند

کارشناس سیاست داخلی با بیان اینکه برخی از سیاستمداران ما از سیاست‌های دینی فاصله گرفته‌اند و سیاست‌ورزی‌های رایج جهان توجه می‌کنند گفت: عده‌ای سعی می‌کنند تا نظام جمهوری اسلامی در مقام پاسخگویی قرار دهند.

به گزارش شاهین نا؛ عباس سلیمی نمین کارشناس سیاست داخلی با بیان اینکه درآستانه‌ انتخابات برخی سیاست‌ورزی‌های عرفی به وضوح قابل مشاهده است اظهار داشت: بعضی از یک سو ایجاد نگرانی می‌کنند در جامعه و از سوی دیگر افراد زیادی را هدایت می‌کنند تا ثبت نام کنند.

وی افزود: این‌ها می‌خواهند با استفاده از آمار بالای ثبت‌نامی‌ها مطالباتی را شکل بدهند یا بحث‌هایی را ایجاد کنند. برخی از سیاستمداران ما از سیاست‌های دینی فاصله گرفته‌اند و به سیاست‌ورزی‌های رایج جهان توجه می‌کنند.

کارشناس سیاست داخلی با اشاره به اینکه سیاست‌های انتخاباتی غربی به وضوح در انتخابات‌های گوناگون کشور ما قابل مشاهده است گفت: اکثر کاندیداها در انتخابات‌ کشور ما سعی می‌کنند تا رقبای خودشان را با شیوه‌های غیر منطقی از گود انتخابات خارج کنند و این موضوع بین همه سیاستمداران رواج پیدا کرده است.

سلیمی نمین عنوان کرد: برخی این اعمال را نه در خصوص رقیب، بلکه در مقابل نظام انجام می‌دهند، تا نظام جمهوری اسلامی در مقام پاسخگویی قرار بگیرد. وقتی بدون حساب و کتاب و بدون هیچ منطقی برخی از اعضای وصل به یک جریان خاص تشویق به ثبت نام می‌شوند، طبیعی است که تعدادی از این‌ افراد در ارتباط به قانون دچار مشکل خواهند شد.

وی گفت: این افراد بعد از اینکه دچار مشکل می‌شوند هیاهو راه‌ می‌اندازند که مثلا نظام محدودیتی برای مشارکت ایجاد کرده است و این محدودیت باعث می‌شود که مردم نتوانند آنگونه که شایسته است در انتخابات شرکت کنند و کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

کارشناس مسائل داخلی با بیان اینکه این ایجاد هیاهوها خوب نیست و اصلا صحبتی که بر سرزبان می‌آورند صحیح نیست خاطرنشان کرد: در همه‌ی انتخابات‌ها مواردی هستند که شاید هیئت‌های اجرایی یا هیئت‌های نظارت در خصوص آن‌ها دچار اشتباه‌ شده باشند که این افراد هم فرصت اعتراض تا به شورای نگهبان مراجعه کنند و اگر حقی از آن‌ها ناحق شده باشد موضوع را جهت بررسی مجدد اعلام کنند.

سلیمی نمین با بیان اینکه زیر سوال بردن و در مقام پاسخگویی قرار دادن نظام سیاست ناشایستی است که برخی از گروه‌ها به آن متوسل شده‌اند اظهار داشت: افراد مختلفی با اهداف مختلفی در انتخابات‌ها شرکت می‌کنند، برخی فقط برای لفظ کاندیداتوری شرکت می‌کنند و همین نامزد انتخابات شدن برای آن‌ها نفعی دارد، عده‌ای برای تطهیر خودشان در انتخابات کاندیدا می‌شوند و به طور کلی افراد با اهداف گوناگونی در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انگیزه‌های مختلفی برای شرکت در انتخابات وجود دارد افزود: سیستم ثبت‌نام کاندیداها در کشور ما بسیار آسان است و این موضوع باید به یک صورتی حل شود، چرا که در این انتخابات 12هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و بررسی پرونده 12هزار نفر در یک مدت زمان معینی کار آسانی نیست.

کارشناس سیاست داخلی با اشاره به اینکه در این شرایط از کیفیت انتخابات کاسته می‌شود و برخی راحت‌تر می‌توانند بر علیه نظام جوسازی کنند گفت: در این بین تعدادی از افراد هم توسط نیرهای نفوذی سامان‌دهی می‌‌شوند و سعی در اجرای برنامه‌ای دارند که رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص بحث نفوذ، درباره آن هشدار داده است.

دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.