۱۲:۰۲ - شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴

اعدام دسته جمعی 47 نفر و شیخ نمر در عربستان:

تعریف حقوق بشر در قاموس آل سعود

سازمان های حقوق بشری جهان که برای اعدام جانیان و قاچاقچیان مواد مخدر فریادشان گوش فلک را کر می کرد انگار به خواب و مرگ ابدی گرفتار آمده اند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ به نقل از صاحب نیوز، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از وزارت کشور عربستان اعلام کرد که ۴۷ تن را امروز(شنبه) به اتهام ارتکاب “جرایم تروریستی” اعدام کرده است.
دستگاه قضایی عربستان پیشتر علیه این افراد که نامی از آنها برده نشده حکم اعدام صادر کرده بود و امروز این احکام اجرا شده است.
برخی از افرادی که علیه آنها احکام اعدام صادر شده بود از اعضای گروه‌های تندرو از جمله داعش و القاعده هستند و در میان محکومان معترضان به سیستم حکومتی آل سعود نیز دیده می‌شود.
شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه و از منتقدان اصلی دولت سعودی نیز در میان کسانی است که اخیرا دستگاه قضایی عربستان علیه وی حکم اعدام صادر کرده است.
این رویداد تلخ ادامه همان سیاست دوگانه حقوق بشری است که برای برخی می بینید و بیانیه وی دهد و چنین و چنین می کند اما در جایی دیگر به محاق ندیدن و نشنیدن فرو می رود.
اعدام های روز گذشته حکومت سعودی سند ننگین دیگری در کارنامه خاندان پادشاهی کشوری است که در این سال ها کشتار، ترور و تزریق پول های کثیف به گروه های تکفیری و تروریستی بخشی از کارها و اقداماتش فراتر از مرزهایش بوده است.
اعدام رهبر شیعیان این کشور که از مدت ها قبل در زندان به سر می برد و منتظر امضای پادشاه عربستان بود نیز برگ دیگری از ادامه جنایات خصمانه سعودی هاست.
اعدام شیخ باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستانی در حالی اتفاق افتاد که اعتراض ها و بیانیه های متعددی از سوی بسیاری از شخصیت ها در تمجید از این روحانی شیعه و رد اعدام ظالمانه وی پیش از این منشر شده بود.
هشدارهای زیادی از سوی علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی مبنی بر پرداخت سنگین بهای این اعدام به سران سعودی داده شده بود اما گوش به فرمانی شیطان و عدم درک درست مسائل از سوی حاکمان سعودی باعث ریخته شدن خون این شیخ شیعه به ناحق گردید.
سازمان های حقوق بشری جهان که برای اعدام جانیان و قاچاقچیان مواد مخدر فریادشان گوش فلک را کر می کرد انگار به خواب و مرگ ابدی گرفتار آمده اند.
سازمان هایی که ساخته و پرداخته همان شیطان بزرگند و انتظار زیادی از آنان نیست.
سازمانی هایی که سازشان برای آنطرفی ها و پول های عربی کوک است اما برای دیگران ناکوک و بی کوک می شود.

شیخ نمر باقر أمین النمر اعدام شد و اکنون آل سعود که در سراشیبی سقوط پیش می رود باید منتظر روزهای سخت تری باشد که بر تند شدن این روند می افزاید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.