۱۰:۰۰ - پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴

فازهایی که دشمن در فتنه88 علیه ایران اجرا کرد

دشمنان انقلاب اسلامی با راه اندازی 960 پایگاه اینترنتی و فعال نگه داشتن شبکه های اجتماعی و همچنین راه اندازی بی بی سی فارسی، توطئه بسیار خطرناکی را در فتنه 88 علیه ایران طراحی کرده بودند که سه فاز را شامل می شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ حماسه نهم دی، رویدادی بود که روند توطئه ی انقلاب به اصطلاح رنگی، جنگ داخلی و مداخله خارجی را قطع کرد.
در این رابطه رهبر معظم انقلاب در 1 فروردین 1389 فرمودند: «آنها می خواستند مردم را به یک گروه اقلیت، یک گروه اکثریت تقسیم کنند…اینها را در مقابل هم قرار بدهند… با ایجاد اغتشاش، جنگ داخلی راه بیندازند. امیدشان این بود؛ اما ملت هوشیاری به خرج داد .»

دشمنان انقلاب اسلامی با راه اندازی 960 پایگاه اینترنتی و فعال نگه داشتن شبکه های اجتماعی و همچنین راه اندازی بی بی سی فارسی، توطئه بسیار خطرناکی را در فتنه 88  علیه ایران طراحی کرده بودند که سه فاز را شامل می شد.
فاز اول ایجاد یک انقلاب به اصطلاح رنگی برای بی ثبات سازی ایران (پیاده سازی مدل گرجستان و اکراین) بود، فاز دوم، تداوم بی ثباتی و ایجاد جنگ داخلی در کشور (پیاده سازی مدلی که در لیبی و سوریه اتفاق افتاد ) و در فاز سوم نیز دشمن قصد داشت تا زمینه سازی برای مداخله خارجی در ایران ( پیاده سازی مدل یوگسلاوی – صربستان ) را پیاده کند.

در فاز اول فتنه 88 پیاده سازی مدل گرجستان و اکراین مورد طراحان و سیاست گذاران آن بود؛ این فاز پس از طی مراحل زیر، می‌بایست یا منتج به محدود شدن رهبری و منزوی شدن نیروهای انقلابی می شد و یا زمینه‌ساز جنگ داخلی می شد.
● دو قطبی سازی فضای جامعه با القاء دروغ بزرگ تقلب
● اعلام پیروزی زود هنگام و برگزاری جشن پیروزی
● جلوگیری از اعلام نتایج با تسخیر وزارت کشور توسط منافقین
● اردوکشی خیابانی و قانون شکنی
● وادار نمودن رهبری به پذیرش حکمیت
● محدود سازی اختیارات رهبری و منزوی شدن نیروهای انقلابی
یکی از سران فتنه در راهپیمایی غیرقانونی 25 خرداد 88 می گوید: ” رهبری از این جمعیت ترسیده است ”
در جایی دیگر سران فتنه بلافاصله در جلسه محفلی خود در جماران اذعان می کنند ” باید این راهپیمایی ها به استان ها کشیده شود و یک ماه ادامه پیدا کند تا رهبری عقب نشینی کند ”

روشنگری توام با صلابت رهبر انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد 88 و شهادت معظم له به سلامت انتخابات و همچنین بازگذاشتن مسیر اعتراض قانونی باعث شد بخش اعظم مردم صفوف خود را از فتنه گران جدا نمایند.

فتنه گران برای جلوگیری از ریزش بدنه اجتماعی شان، با همکاری ضد انقلاب و سرویس های اطلاعاتی، مرحله جدید و پر خطری از فتنه را ( از 30 خرداد، سالروز جنگ مسلحانه منافقین ) آغاز کردند که در همین راستا چند مسیر را در پیش گرفتند.
● عدم تبعیت از رهبری برای قداست زدایی از جایگاه ولایت ورهبری
● ایجاد پروژه ی کشته سازی برای مشروعیت زدایی از نظام
● ادامه فراخوان و اردوکشی خیابانی
● تلاش برای ممانعت از استقرار دولت منتخب
در این مرحله فتنه گران با قداست زدایی از نظام و ارزشهای آن، در روز قدس و سیزده آبان ( شعار نه غزه، نه لبنان و درخواست حمایت ازرئیس جمهور آمریکا ) فشار خارجی به نظام را برای تحقق توطئه خود، به انتظار نشسته بودند.
دشمنان انقلاب اسلامی در فاز دوم فتنه، وقوع جنگ داخلی را به انتظار نشسته بودند. این فاز، بازه ی 16 آذر  تا 22 بهمن  88 را در بر می گرفت که طی آن می بایست دانشگاها به تعطیلی کشانده شده و با راهپیمایی ساختار شکنانه در ایام محرم، در نهایت کار به جنگ داخلی کشیده می شد.
در همان ایام یکی از شیوخ خلیج فارس در جلسه ای با اشاره به ملاقات خود با نخست وزیر انگلیس، به نقل از وی می گوید: «تا 22 بهمن 88 کار جمهوری اسلامی تمام است.»

فاز سوم فتنه با اجماع جهانی علیه ایران آغاز و در ادامه با تشدید تحریم ها، مقدمات تهدید و مداخله ی نظامی فراهم می گردید. دشمنان انقلاب اسلامی در این فاز در انگاره ی پیاده سازی مدل یوگسلاوی-صربستان در ایران بودند.

یکی از سران فتنه (م.م) در این رابطه می گوید: «در چند ماه آینده تحریم ها اثر بخشی خود را نشان خواهد داد و ایران در معرض تهدید نظامی قرار خواهد گرفت در این شرایط ما به عنوان آلترناتیو و اپوزیسیون نظام مورد توجه قرار خواهیم گرفت».

رهبر انقلاب در این رابطه می فرمایند: «در قضایای سال 88 که دشمن تصور می کرد طراحی ده ساله ی او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است، ملت ایران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بین المللی زد».

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.