۰۹:۵۱ - چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲

به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شد؛

تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰۰ یتیم در شاهین شهر

دهقان: طرح اکرام ایتام در تمام طول سال اجرا میشود و در ماه مبارک رمضان به خصوص شبهای قدر به اوج خود میرسد.

SAM_04291

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، دهقان مسئول طرح اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهین شهر طی گفتگویی با خبرنگار شاهین نا،اظهار داشت : طرح اکرام ایتام در تمام طول سال اجرا می شود و در ماه مبارک رمضان و به خصوص شبهای قدر به اوج خود میرسد.

 

ایشان در ادامه به معرفی طرح پرداختند و افزودند : طرح اکرام ایتام یکی از طرح های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد که مخصوص مدد جویان پدر از دست داده است یعنی مددجویانی در طرح اکرام ایتام قرار می گیرند که یتیم باشند. محدوده سنی برای تحت پوشش قرار گرفتن برای پسران تا سن ۱۸ سالگی و در صورت ادامه تحصیل تا سن ۲۲ سالگی و در دختران از سن یک سال تا  ۲۵ سال در صورت عدم تاهل است. که در حال حاضر ۳۰۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهین شهر در این طرح قرار دارند. در این طرح حامیان متعهد میشوند که سرپرستی یک یا چند یتیم را تا یک سال به عهده بگیرند.

مسئول طرح اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهین شهر در خصوص نحوه دریافت وجوه اهدایی گفت: هر کدام از ایتام یک حساب مخصوص به خود را دارد که هر ۱۰ روز یک بار وجوه حاصل شده از حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می شود که حداقل هر یتیم در ماه باید ۸۰ هزار تومان دریافتی داشته باشد با توجه به اینکه اکثر خانواده های تحت پوشش مستاجر هستند بخشی از  مبلغ دریافتی صرف هزینه مسکن آنان میشود .

دهقان افزود: وجوه  پرداخت شده توسط حامیان به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار میگیرد به گونه ایی که فرزندان تحت پوشش در این طرح در زمینه های مختلف علمی ورزشی و هنری و صنایع دستی موفق به کسب مدارج بالا شده اند. مددجویان تحت پوشش این طرح در شهرستان کودکان ممتاز و نخبه علمی و ورزشی هستندکه به عنوان نمونه دو نفر از این ایتام منتخب رشته های ورزشی فوتسال و وشو و فعال در زمینه های هنری می باشند که  ازآثار انان نمایشگاه هایی در سطح شهرستان  برپا شده است.

خانم دهقان از حامیان و خیرین شهرستان که در این طرح همکاری دارند ابراز تشکر و قدر دانی نموده و افزودند که حامیان و خیرین از اقشار مختلف مهندس ،کارمند و غیره هستند که می توانند وجوه حمایتی و تعهدی خود را به روش های مختلف از قبیل پرداخت اینترنتی ، الکترونیکی و بانکی پرداخت نمایند.

کمک های خیرین و حامیان در این طرح محدود به وجوه نقدی نمی شود و حامیان علاوه بر وجوه نقدی کمک های غیر نقدی نیز دارند .

در خاتمه این گفتگو مسئول طرح اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهین شهر از برخی خیرین و حامیان که در این طرح همکاری دارند  خواست که به همه گروه‌های سنی ایتام در این طرح توجه داشته باشند چون در انتخاب،  بعضا فقط به کودکان دختر کم سن و سال توجه خاص دارند در صورتی که دیگر ایتام در این طرح نیز به توجه و حمایت نیاز دارند و از این ایتام ، افراد با استعداد بالایی وجود دارد که در صورت حمایت ، انان نیز میتوانند آینده خوبی برای خود و خانوادهایشان رقم بزنند.

خانم دهقان با اشاره به دل نوشته های کودکان و ایتام خاطر نشان کرد که این کودکان از لحاظ روحی بسیار عاطفی و حساس هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.