۰۹:۱۰ - سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴

چالش بزرگ ذوب‌آهن در نقل و انتقالات نیم فصل؛

مدعیان لیگ ستاره‌های ذوب‌آهن را هوایی کرده‌اند

تجربه بالای سعید آذری در فصل نقل و انتقالات و شناخت خوب یحیی از بازیکنان مطمئنا خریدهای خوبی را در کارنامه ذوب آهن ثبت خواهد کرد اما این فقط یک روی سکه است و مشکل بزرگتراحتمال جدایی بازیکنانی است که این روزها در تیررس بقیه باشگاه های لیگ برتری قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ به نقل از صاحب نیوز، ذوب‌آهن شرایط خوب خودش در پایان فصل گذشته را حفظ کرد و بعد از کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام حذفی موفق شد نیم فصل اول لیگ امسال را هم با کسب عنوان سومی به پایان برساند. این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که ذوب‌آهن از لحاظ تعداد ستاره‌های اسمی در ترکیب خودش بازیکنان آنچنان مطرح و شناخته شده‌ای در ترکیب نداشت و همان بازیکنانی که در سال گذشته هم موفق شدند ذوب‌آهن را به بالاترین قله فوتبال ایران برسانند در لیگ امسال هم موفقیت قبلی را تکرار کردند تا ذوب‌آهن همچنان مدعی جدی قهرمانی در پایان فصل باشد.

اما از روز چهارشنبه فصل نقل و انتقالات حد فاصل دو نیم فصل لیگ آغاز می شود تا تیمهای لیگ برتری به فکر تقویت خودشان باشند و در این میان ذوب آهنی ها بعد از مذارکه با مارکو آیوبل رضایت این بازیکن برزیلی را بدست آوردند تا به عنوان اولین خرید نیم فصل ذوب آهن نامش به ثبت برسد. البته بنا بر گفته سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن این تیم فعالیت آنچنانی در فصل نقل و انتقالات نخواهد داشت و نهایتا با جذب یک بازیکن دیگر به کار خودش پایان می دهد.

به هر حال عملکرد بازیکنان ذوب آهن در نیم فصل اول لیگ انقدر خوب بوده که یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تیم نیازی به جذب بازیکن جدید احساس نکرده و تصمیمی گرفته که با همان اسکلت تیمی ابتدای فصل کار را ادامه دهد.

تا به اینجای کار مشکلی در این زمینه احساس نمی شود و تجربه بالای سعید آذری در فصل نقل و انتقالات و شناخت خوب یحیی از بازیکنان مطمئنا خریدهای خوبی را در کارنامه ذوب آهن ثبت خواهد کرد اما این فقط یک روی سکه است و مشکل بزرگتراحتمال جدایی بازیکنانی است که این روزها در تیررس بقیه باشگاه های لیگ برتری قرار گرفته اند.

البته باید در مرحله اول به این موضوع اشاره کرد که این بازیکنان همگی با ذوب آهن قرارداد امضا کرده اند و مطمئنا جدایی آنها بدون اجازه باشگاه و صدور رضایتنامه ممکن نیست ولی شکی نیست که این پیشنهادات مختلف می تواند تمرکز بازیکنان ذوب آهن را بر هم بزند و اصطلاحا آنها را هوایی کند.

از یکطرف مسعود حسن‌زاده بعد از چند بازی نیمکت نشینی در تیم ذوب‌اهن درست از زمانی که در فوتبال ایران احیا شد مد نظر باشگاه استقلال و پرویز مظلومی قرار گرفته و آبی ها به شدت به دنبال جلب رضایت باشگاه ذوب آهن هستند تا حسن زاده را به خط حمله تیمان اضافه کنند. حسن زاده در ابتدای فصل هم مذاکراتی را با باشگاه استقلال داشت که در نهایت به خاطر مخالفت باشگاه ذوب آهن به نتیجه نرسید.

از طرف دیگر کاوه رضایی به عنوان مرد اول خط حمله ذوب آهن مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفته و گفته می شود که برانکو نام این بازیکن را در لیست بازیکنان مورد نیازش در نیم فصل قرار داده است. رضایی که خودش سال گذشته در نیم فصل به ذوب آهن پیوست تا به امروز یک بازیکن با کیفیت در ترکیب تیمش بوده و جدایی او از ذوب‌آهن می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای این تیم ایجاد کند.

به این دو نفر باید نام محمدباقر صادقی دروازه بان ذخیره تیم ذوب آهن را هم اضافه کرد که به خاطر نیمکت نشینی کامل در نیم فصل اول لیگ در مصاحبه های خودش ساز جدایی کوک کرده و هیچ بعید نیست که بخواهد در تیمی دیگر شانس خودش را امتحان کند. این شرایط در حالی ایجاد شده که ذوب آهن روزهای بسیار حساسی را در فوتبال ایران در پیش رو دارد و به جز حضور در فینال جام حذفی باید در لیگ و مسابقات آسیایی هم به فکر کسب افتخار باشد و این موضوعات اگر به مرحله اجرا نزدیک شود می‌تواند بر روی عملکرد نماینده فوتبال اصفهان تاثیر منفی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.