شاهین پرس

مجتمع عالی هنر در شاهین شهر احداث می شود

کدخبر: 52108
۱ دی ۱۳۹۴ در ساعت ۱۲:۱۳ بعد از ظهر

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ فرهنگ، علاوه بر آنکه هویت و موجودیت هر جامعه ای  را رقم می‌زند نقش بسزایی در هدایت و تعالی آن جامعه نیز می‌تواند داشته باشد. به همین دلیل مراکز فرهنگی هنری که در تولید فکر و محصولات فرهنگی به جامعه کمک می‌کنند نقش مولدی در توسعه فرهنگ کشور دارند.

شاهین شهر با وجود اقوام و قومیتهای مختلف ایرانی که به نام ایران کوچک شناخته می شود دارای هنرمندان شاخص و مطرحی می باشد که کمبود مراکز فرهنگی هنری برای فعالیت رشد و بالندگی یکی از مشکلات آنان می باشد.

با توجه به اینکه وجود مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی، مهم‌ترین گذرگاه انتقال فرهنگ از نسلی به نسلی هستند به همین منظور شهرداری شاهین شهر طی سال های اخیر اقدام به احداث فرهنگسراهای متعددی در سطح شهر کرده است که با توجه به گستردگی عرصه فعالیت هنری هنرمندان این مراکز پاسخگوی نیاز هنرمندان این شهر نمی باشد.

عضوشورای اسلامی شاهین شهر در گفتگویی با شاهین نا؛ از موافقت اعضای شورا با تخصیص سه هزار متر زمین در سایت اداری شاهین شهر برای احداث مجتمع عالی هنر خبر داد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت های بالقوه فراوان هنری در شاهین شهر، کمبود فضای مناسب و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری همواره یکی از دغدغه ها و مشکلات مهم هنرمندان این شهر بوده است.

وی هنر را شاخص و معیار فرهنگ هر تمدنی دانست و اظهار کرد: در هر تمدنی بالندگی و جایگاه هنر موجب ارتقاء فرهنگ آن جامعه می شود چرا که بار اصلی فرهنگ هر تمدنی بر دوش هنر قرار دارد.

دکتر حسین ابراهیمی شاهین شهر را شهری فرهنگی خواند که متاسفانه کمتر در این جایگاه شناخته می شود. اضافه کرد: با توجه به کمبود زیرساخت های لازم و مراکز فرهنگی هنری در این شهر، وجود یک مجتمع عالی هنر برای فعالیت همه انجمن های هنری و جذب و ارائه خدمات برای هنرمندان این شهر بسیار ضرورت دارد.

وی اذعان کرد: از ابتدای شروع کار دوره چهارم شورای اسلامی شهر مصوبه احداث مجتمع عالی هنر در قطعه زمینی واقع در میدان سمبلیک تصویب شد که متاسفانه پس از گذشت چند ماه برخی کارشکنی ها مصوبه را تغییر و از دستور کار خارج کرد.

عضو شورای اسلامی شاهین شهر خاطر نشان کرد: با لطف و مدد خدا و پیگیری های مجدانه قطعه زمینی به مساحت سه هزار متر در سایت اداری شاهین شهر برای احداث مجتمع عالی هنر اختصاص یافت که در کمیسیون توافق املاک با تغییر کاربری آن موافقت شد.

وی افزود: برخی افراد مغرض که با رفتارهای غیر فرهننگی سعی داشتند چوب لای چرخ کار فرهنگ کنند از هیچ کوششی در جهت توقف این طرح دریغ نکردند  که به لطف خدا با همه کش و قوس ها کمیسیون با طرح موافقت و به تصویب شورا رسید.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد با جذب منابع ملی و استانی، مجتمع عالی هنر در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد و فضا و زیر ساختی تخصصی و در خور برای هنرمندان هفت هنر شاخص شاهین شهر باشد

وی خاطر نشان کرد با پیش بینی و برنامه ریزی های انجام گرفته، مجتمع عالی هنر می تواند سالانه میزبان و برگزار کننده جشنواره های فرهنگی هنری در قالب های ملی و استانی باشد.