شاهین پرس

سعی کردم کارهایم از جنس حرف مردم باشد

کدخبر: 515
۱۰ شهریور ۱۳۹۲ در ساعت ۳:۲۱ قبل از ظهر

 

حامد زمانی    حامد زمانی ، 25 ساله و متولد میمه در اصفهان . فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی در دانشگاه تهران . با ورود به دنیای موسیقی ابتدا وارد موسیقی سنتی و سپس موسیقی پاپ شده است. می‌گوید با این زبان است که می‌توان با مخاطب امروز سخن گفت.

به گزارش شاهین نا به نقل از مرآت نیوز حامد زمانی خواندن را از تکایا و مساجد شهر میمه در قامت موذن و مداح آغاز کرده و در مدارس این شهر فرهنگی و زیبای شمالی ترین نقطه ی استان اصفهان  بعنوان قاری و حافظ قرآن درخشیده است. او در فضای عاطفی و صمیمی این شهر کوچک حیات سیاسی و اجتماعی اش با اهل بیت و هیئت  ممزوج شده   و با ترنم  آهنگین و دلنشین زیارت عاشورا در آغوش  پر مهر مادر ، به دنیای هنر سلام کرده و از آبشخور این سخن رهبری که ” انقلاب بدون هنر ماندنی نیست ” زمزم صفا و زلال حقیقت را نوشیده است . بچه ی کوچه پس کوچه های خیابان حافظ ، از دامان موطن مادری خود میمه جدا نمی شود و با افتخار از زادگاهش حرف می زند. بی شک در آینده ی شکوفایی بیشتر او ، میمه وامدار اشتهارش می شود و طولی نمی کشد که میمه را با نام حامد زمانی خواهند شناخت.

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفتگوی خبرنگار مرآت با هنرمندی است که امیدواریم در همین راهی که اکنون در آن طی طریق می‌کند، ثابت قدم بماند تا شاید کمی از مهجوریت انقلاب اسلامی در این عرصه کاسته شود.

مرآت نیوز- شروع کار موسیقی شما چگونه بود؟

از بچگی با دستگاه‌های موسیقی عرب  در اصفهان ‌آشنا شدم و این هم‌زمان بود باشروع آموختن موسیقی سنتی من که  بعدا کشیده شد به پاپ.

مرآت نیوز- شما کار حرفه‌ای در زمینه‌ی موسیقی را با امکانات شخصی پی گرفتید یا با مؤسسه خاصی در ارتباط بودید؟

کارهای موسیقی کاملا  با امکانات شخصی بوده است . متأسفانه امروزه هیچ سازمان و ارگانی نیست تا قبل از پخش محصول فرهنگی ، بتواند از این محصولات حمایت کند و  تنها زمانی که  کار هنرمند پخش شد و موفقیت‌آمیز بود تازه حاضر به گفت‌وگو برای بستن قرارداد می‌شوند.

مرآت نیوز- شما که فارغ اتحصیل علوم سیاسی هستید چه چیزی باعث شد که به سمت خوانندگی بروید؟

طبیعتا آدم آن چیزی که می خواند باید علم داشته باشد و این تحصیل در علوم سیاسی این دغدغه را به وجود آورد .که در زمینه خواندن استعدادی داشتم  و کارم را شروع کردم که این حرفها، حرف های دینمان بود، حرفای انفلاب  و ارزش هایمان بود که به زبان موسیقی بزنیم هدفم این بود که خداروشکر جاری شد.

مرآت نیوز- با این اوصاف شما کلا می خواهید شعرهایتان را سیاسی بخوانید؟

کلا بهتر بگیم ارزشی خوندن .مفاهیمی که ارزشی است این تم کارهای من است.

مرات نیوز- پیشنهاد کارهای انتخاباتی هم داشتید؟

پیشنهاد کار انتخاباتی هم داشتم ولی قبول نکردم و کارهایی که در انتخابات از من پخش شد کارهای قبلی بوده است که استفاده کردند.

مرآت نیوز- حمایت ویژه ای هم از شما شده است؟

اونجوری که برای  حمایت از موسیقی سنتی  و ارزشی شعار داده می شود ، نه . و فقط یک سری سازمانهایی بوده که صرفا هزینه کارهایی که قرار بوده برایشان بسازیم را دادند و متاسفانه آن اعتماد هنوز به وجود نیامده. ان شاالله که اعتماد سازی شود که بتوانیم آن حمایت را داشته باشیم.

مرآت نیوز- بازخورد کارهایتان را در مردم چطور میبینید؟

بازخورد مخاطبان بسیار خوب بوده و روز به روز داره بهتر می شود.البته کارهام بیشتر  تم ارزشی داره و سعی کرده ام  کارهایم از جنس حرف مردم باشد این کارها را مردم بیشتر دوست دارند.

مرات نیوز- چند تا آلبوم مناسبتی و مذهبی داشتید؟

تا بحال آلبوم مذهبی نداشتم و تک آهنگ بوده و ان شاالله اولین آلبومم  بنام حضرت ماه  تا یکی دو ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

مرات نیوز- در پایان انتظارتان از مسئولین چیست؟

خب واقعا حرف حرف انقلاب و ارز ش هاست که مسئولین آمده اند که بخاطرش فعالیت کنند پس مسئولین باید از این موسیقی ها  حمایت های ویژه کنند که توقع بیجا و زیاده ای نیست.