شاهین پرس

کسانی که روحیه انقلابی ندارند کنار بروند/ دشمن به دنبال ایجاد بی ثبات سازی سیاسی در ایران است

کدخبر: 51422
۲۱ آذر ۱۳۹۴ در ساعت ۹:۴۹ قبل از ظهر

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) در یادواره شهدای مورچه خورت شاهین شهر گفت: یاد و نام شهدا در جامعه بر اساس تاکیدات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب باید همواره زنده بماند و فضای جامعه را عطرآگین نماید چرا که شهدا این کشور را بیمه کردند.

وی با اشاره به تشییع شهدای تازه تفحص شده و شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: این روزها با هر شهیدی که تشییع می شود جوششی در جامعه ایجاد می شود که ادامه خط راه کربلا و فرهنگ عاشورا است و این جوششی نشات گرفته از خون حضرت اباعبداالله الحسین(ع) است که در قلب شیعیان وجود دارد و هرگز خاموش نخواهد شد.

سردار سرتیپ پاسدار جواد استکی در ادامه افزود: آنچه که امروز موجب اقتدار و سربلندی ملت ایران در جهان شده است را مرهون شهدا و ایثارگران هستیم.

وی با بیان اینکه اگر ایثار و فداکاری شهدای کربلا و یاران اباعبدالله الحسن (ع) نبود دفاع مقدسی نیز نبود، به خط مقاومت رزمندگان در سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: این مقاومت به تاسی از فرهنگ عاشورا، انقلاب اسلامی ایران و رزمندگان دفاع مقدس می باشد.

سردار استکی با مرور دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران درس مقاومت به دنیا داد و به عنوان یک مکتب و گفتمان و الگو در دنیا اشاعه و ترویح داده شد و امروز مقاومت حزب الله لبنان و مردم سوریه به تاسی از فرهنگ دفاع مقدس می باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهداء با بیان اینکه امروز دشمن و برخی از عوامل داخلی در تلاش هستند تا فرهنگ دفاع مقدس را محو کنند تصریح کرد: روحیه انقلابی و فرهنگ مقاومت در جامعه ما زنده است و باید زنده بماند کسانی که فرهنگ و روحیه انقلابی ندارند می توانند کنار بروند چرا که این انقلاب مبتنی بر فرهنگ عاشورا است و همیشه باید استمرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب در تلاش هستند تا با جنگ نرم، استحاله و تهاجم فرهنگی ارزشهای انقلابی را از بین ببرند و انقلاب را خنثی کنند سعی می کنند وحدت و همبستگی ملت ایران را خدشه دار کرده و بی ثباتی سیاسی ایجاد کنند ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

سردار استکی تاکید کرد: چیزی که امروز مهم جلوه می‌کند حفظ ارزش‌ها و بازی نکردن در زمین دشمن است چرا که 12 سال پیش بهانه هسته‌ای ایجاد شد و رهبری این مسئله را هدایت و حمایت کردند و البته فرمودند: قضیه هسته ای بهانه است با توافق هسته ای بهانه دیگری خواهند آورد.

وی افزود: مذاکره و تعاملات هسته ای با حمایت رهبر انقلاب به نتیجه رسیده اگر آنها به به توافقات و تعهدات عمل کردند ما نیز به تعهدات عمل خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) گفت: امروز اسرائیل و رژیم صهیونیستی از حضور ایران در سوریه عصبانی است چرا که می خواهند خط مقاومت سقوط کند و محور و میدان جنگ کشور ایران باشد نمی خواهند ایران و انقلاب اسلامی الگو باشد ملت ایران آزاده است و در مکتب حضرت اباعبدالله الحسین درس آزادگی را آموخته است.

وی افزود: امروز می بینیم که دشمنان موشک های بالستیک و قدرت دفاعی و نظامی ما را بهانه کرده اند می خواهند که ما را ضعیف کنند و هر کجا که نمی توانند با تروریست های داعش یا ورشکستگان خارج نشین ثبات و انسجام و وحدت جامعه را از بین ببرند، ملت ایران اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

سردار استکی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم مراقب نفوذ سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دشمن باشیم تصریح کرد: هرچند روزی که جنگ نظامی را بر ملت ایران تحمیل کردند به لحاظ دفاعی ضعیف بودیم ولی امروز قدرت دفاعی، نظامی و بازدارندگی ملت ایران در دنیا بی نظیر است.

وی با توصیه بر مراقب از نفود دشمن اظهار کرد: دشمن گاهی با تهدید گاهی با تحریم نفوذ خواهد کرد باید راه های نفوذ دشمن را بگیریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهداء افزود: افتخار ما این است که رهبر معظم انقلاب به عنوان محور و مدار اصلی با ترسیم خطوط قرمز و گاهی با هشدار به مسئولان قدرتمندانه  از این انقلاب دفاع و جلوی دشمن می ایستد.

سردار استکی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بویژه 50 شهید روستای مورچه خورت یادآور شد: بزرگترین نیکی و خوبی ها نثار جان برای رضای خدا است اما تربیت و سپس صبوری در شهادت چنین فردی مهمتر و با ارزش تر است،

وی با اشاره به نقش و اهمیت خانواده اظهار کرد: افتخاری بزرگتر و با ارزش تر از این نیست که جوانان برومندی تقدیم نظام مقدس اسلامی شدند که موجب سربلندی و عزت ملت ایران و اسوه همه ملت ها شدند.

قرائت زیبای دکتر مسعود نیکدستی قاری بین المللی قرآن کریم، بیان خاطرات بخشی از دوران دفاع مقدس جانباز و آزاده سرافراز حاج اصغر حبیبی، مداحی حاج محمد قاسمی، و اجرای بسیار جذاب گروه تواشیح بینه از قم و تجلیل از خانواده های شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مراسم گرامیداشت و یادواره 50 شهید روستای مورچه خورت به همت شورای اسلامی، دهیاری، پایگاه های مقاومت بسیج، بنیاد شهید و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با حضور نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان، مسئولان و خانواده های معظم شهدا در جوار امامزاده قاسم برادر گرامی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در شب شهادت امام رضا(ع)برگزار شد.