۱۵:۳۸ - جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴

امام جمعه شاهین شهر:

قدرت علمی ما تحریم های ظالمانه را زیر پا گذاشت/ آمریکا اگر غلطی بکند همه منافع او در منطقه نابود خواهد شد

حجت الاسلام ملکیان گفت: آمریکا جرات عملیاتی کردن گزینه هایش را ندارد چون می داند اگر غلطی بکند میدان دفاعی ایران منحصر به مرزهای کشور نیست بلکه تمام منافع آمریکا در منطقه نابود خواهد شد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت فرارسیدن شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با اشاره به شب لیلة المبیت گفت: خداوند مدال افتخار را بواسطه شجاعت حضرت علی(ع) با خوابیدن در بستر پیامبر اکرم(ع) بر سینه اش زد و آیه شریفه 207 سوره بقره را نازل فرمود.

وی در ادامه پژوهش را مادر همه پیشرفت های علمی دانست و تاکید کرد: پایه و سرمنشاء قدرت سیاسی، اقتصادی و پیشرفت های علمی کشور پژوهش می باشد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان با بیان اینکه یک ملت با اقتدار علمی می تواند در دنیا حرف برای گفتن و دست برتر در سیاست داشته باشد خاطر نشان کرد: قدرت علمی کشور ما بود که تحرم های ظالمانه جهان غرب را زیر پا گذاشت و ابرقدرتهای جهان را پای میز مذاکره کشاند و چون به این مذاکره بیشتر نیاز بودند با پای شکسته و عصا زنان نیز میز مذاکره را رها نکردند.

وی اضافه کرد: قدرت علمی، فنی و نظامی کشور ما باعث شد مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که 11 سال ادعا می کرد ایران فعالیت های مشکوک هسته ای انجام می دهد اعتراف کند که فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز می باشد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر در ادامه افزود: در متن ارائه شده مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هرچند نکات منفی دیده می شود ولی اقرار کرده که هیچ دلیلی بر انحراف از صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای کشور ایران وجود ندارد.

وی قدرت ایران را ناشی از تحقیقات پژوهشگران و پیشرفت علمی جوانان دانست و تصریح کرد: امروز اگر از حملات نظامی آمریکا ایمن هستیم بواسطه قدرت دفاعی و موشکی که ناشی از علم و پژوهش است می باشد.

حجت الاسلام ملکیان افزود: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدام در حال تهدید کردن ایران به گزینه های روی میزش است ولی تاکنون جرات عملیاتی کردن گزینه هایش را نداشته چون می داند اگر غلطی بکند میدان دفاعی ایران منحصر به مرزهای کشور نمی باشد بلکه تمام منافع آمریکا در منطقه نابود خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توان دفاعی و نظامی ما موجب شده هیچ مذاکره ای در منطقه بدون ایران به نتیجه نرسد در خصوص گزارش آمانو از فعالیت های هسته ای ایران اظهار کرد: این گزارش حاوی نکات مثبت و منفی می باشد ولی شورای حکام تصمیم گیرنده است اگر شروط مطرح شده رهبر انقلاب پذیرفته و انجام شود ایران نیز به تعهدات خود عمل خواهد کرد در غیر اینصورت ایران قدمی در این جهت بر نخواهد داشت.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.