۱۷:۰۰ - یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴

برخورد شدید با تخلف کادر درمان در یک بیمارستان

بخیه چانه دخترک ۴ ساله را شکافتند

تخلف و رفتار غیر انسانی در هر صنفی وجود دارد، همان گونه که درصد کمی از کادر درمان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. تازه ترین خبرها حاکی است پزشک و پرستار بیمارستانی در خمینی شهر به علت ممانعت از درمان کودکی چهار ساله و رفتاری غیر انسانی ،تا صدور حکم قطعی از اشتغال در مراکز درمانی ممنوع شدند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ کادر درمان بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر از توابع استان اصفهان،به دلیل عدم بضاعت مالی بخیه چانه دخترک چهار ساله را دوختند و  شکافتند و او را با  چانه شکافته شده و خونین روانه خانه  کردند .

بر اساس گزارشی که  از شبکه اصفهان پخش شد، پرونده پزشک، پرستار، سوپروایزر و مسئول شیفت اورژانس بیمارستان به مراجع قضایی ارسال  شده  است.

همچنین بر اساس این  گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابت این رخداد تلخ  از مردم عذر خواهی کرده  و مداوای چانه «صدرا زاهدپور» دخترک چهار ساله  را تحت نظارت جراحان پلاستیک آغازنموده است.

این گزارش می افزاید: مادر صدرا  پرستار سالمندان و پدرش راننده  تاکسی است.

برخورد شدید با متخلفان

خبرگزاری صدا وسیما هم  گزارش داد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر را تایید  کرده و گفته است: دختری چهارساله هفته گذشته به دلیل پارگی ناحیه چانه به اورژانس بیمارستان اشرفی اصفهانی در خمینی شهر مراجعه و کادر حاضر به صورت سرپایی چانه مصدوم را بخیه می کنند.

دکتر  حمید رضا طلوعی افزود: مادر بیمار توانایی پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی درمان را برای ترخیص نداشت که با دستور مسوول کادر پزشکی، پرستار بخیه ها ی دختر چهار ساله را کشیده و بیمار با خونریزی و پار گی چانه از بیمارستان خارج می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در این حادثه تاسف بار ، منشور حقوقی بیمار از سوی تیم پزشکی رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه پس از این اتفاق تدابیر لازم برای ترمیم مجدد چانه بیمار در نظر گرفته شد، افزود : پزشک و پرستار مربوطه تا صدور حکم قطعی از اشتغال در مراکز درمانی ممنوع شدند.

وی افزود : دیگر اعضای کادر درمانی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند .

بر اساس منشور حقوق بیمار که  در سایت وزارت بهداشت  منتشر شده ،  چنین رفتاری خلاف قانون و شان انسانی است و بی تردید  وجود  چنین  تخلف هایی نافی تلاش هایی که کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران می کشند نیست.

بخشی از منشور حقوق بیماران را به منظور آگاهی خوانندگان  باز نشر می کنیم.

حقوق بیماران

۱-دريافت مطلوب خدمات سلامت حق بيمار است.

-ارائه خدمات سلامت بايد:

۱-۱)شايسته شان و منزلت انسان و با احترام به ارزش‌ها، اعتقادات فرهنگي و مذهبي باشد .

۲-۱)بر پايه‌ي صداقت، انصاف،ادب و همراه با مهرباني باشد .

۳-۱)فارغ از هرگونه تبعيض از جمله قومي، فرهنگي، مذهبي، نوع بيماري و جنسيتي باشد .

۴-۱)بر اساس دانش روز باشد .

۵-۱)مبتني بر برتري منافع بيمار باشد .

۶-۱)در مورد توزيع منابع سلامت مبتني بر عدالت و اولويت هاي درماني بيماران‌ باشد .

۷-۱)مبتني بر هماهنگي اركان مراقبت اعم از پيشگيري، تشخيص، درمان و توانبخشي باشد .

۸-۱)به همراه تامين كليه امكانات رفاهي پايه و ضروري و به دور از تحميل درد و رنج و محدوديت‌هاي غيرضروري باشد .

۹-۱)توجه ويژه‌اي به حقوق گروه‌هاي آسيب‌پذير جامعه از جمله كودكان،زنان باردار، سالمندان، بيماران رواني، زندانيان، معلولان ذهني و جسمي و افراد بدون سرپرست داشته باشد .

۱۰-۱)در سريع‌ترين زمان ممكن و با احترام به وقت بيمار باشد.

۱۱-۱)با در نظر گرفتن متغيرهايي چون زبان، سن و جنس گيرندگان خدمت باشد .

۱۲-۱)در مراقبت‌هاي ضروري و فوري (اورژانس)، بدون توجه به تأمين هزينه‌ي آن صورت گيرد. در موارد غيرفوري(الكتيو) بر اساس ضوابط تعريف شده باشد .

منبع:سلامت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.