شاهین پرس

چهارمین جشنواره شعرکودک بین المللی خواهد شد

کدخبر: 5064
۳ بهمن ۱۳۹۲ در ساعت ۵:۰۰ بعد از ظهر

jashnvareh4

 

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، دکتر ذاکری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری سومین جشنواره ملی شعرکودک برگزار شده بود اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره ملی شعر کودک، تبدیل شدن شاهین شهر به محلی برای تعاملات احساسی و ماوایی برای رشد و تعالی فکری کودکان ایران زمین است. که برای برگزاری جشنواره سوم پنج هدف طراحی شده است.

 

تقویت بنیان‌های شعری بارویکرد تأثیر گذاری برمخاطب، توجه بیشتر به شناخت و ارتقای مفاهیم پاک دنیای کودکان و افزایش دانش تربیتی در خانواده‌ها براساس مفاهیم دینی، شناسایی استعدادهای این رشته و صیانت از این سرمایه‌ها، کمک به تولید و خلق آثار فاخرادبی با محوریت شعر کودک، تبادل اندیشه در مقوله شعر کودک و آسیب شناسی آن از دیدگاه شاعران کشوری- استانی و شهرستانی، پنج هدف عمده و اساسی برگزاری سومین چشنواره ملی شعر کودک بود که دبیر اجرایی جشنواره مطرح کردند.

 

دکتر ذاکری افزود: با توجه به ظرفیت های موجود و زمینه مساعد و حضور نیروهای توانمند فرهنگی در شاهین شهر، زمینه خوبی برای بین المللی کردن جشنواره ملی شعر کودک در سال 93 است.

 

شهردار شاهین شهر افزود: برای برگزاری سومین جشنواره ملی شعر کودک که در روزهای 14 و 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد 16 برنامه پیش بینی شده است که به شرح ذیل می باشد.
1- اختصاص یک فرهنگسرا ویژه خانواده و کودک با هدف تمرکز دایمی جشنواره ذیل یک هدف مشخص
2- برگزاری نشست‌های تخصصی شاعران کشوری در مدارس راهنمایی با هدف تقویت بنیان‌ها و استعداد یابی
3- افزایش تعداد شاعران مدعو از 50 نفر در سال گذشته به 250 نفر
4- جذب تعداد زیادی از گروه‌های هنری و کارناوال‌های شادی در اصفهان و شاهین شهر
5- برگزاری کارگاه‌های تخصصی تربیت دینی با حضور 200 مربی پرورشی از سراسر کشور اساتید فن
6- رونمایی از پرچم جشنواره توسط کودکان شرکت کننده از سراسر کشور
7- دعوت از فراکسیون کودک و نوجوان مجلس شورای اسلامی و شرکت آنان در میزگرد‌های تخصصی با حضور شاعران
8- دعوت از کودکان معلول سراسر استان به عنوان میهمانان افتخاری جشنواره
9- تجلیل از خانواده‌ شهدای نوجوان شاهین شهری و حضور شاعران در محفل خانواده این عزیزان
10- همزمان با روز درختکاری، غرس 250 نهال بوسیله کودکان در بوستان شاعران کودک
11- برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ویژه کودکان شاهین شهری با حضور مسئولین شهر
12- برگزاری مسابقات فرهنگی روزنامه دیواری ویژه کودکان پایه ابتدایی استان اصفهان با موضوع یک شاعر و آثارش، مسابقه شعری برای رهبر که پس از انتخاب تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد، مسابقه بادبادک‌های منقوش به اشعار شاعران برای خانواده‌ها و انتخاب زیباترین بادبادک
13- برپایی نمایشگاه‌های جنبی جشنواره از جمله، نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه، برگزاری کارگاه‌ مشاعره و نقاشی، برگزاری جشن سه سالگی جشنواره با حضور 2000 کودک از مهدهای شاهین شهر، میمه و برخوار در ورزشگاه بزرگ تختی
14- گردآوری و انتشار مجموعه آثار واصله به جشنواره سوم در تیراژ 5000 نسخه و ارسال به سراسر کشور
15- برگزاری مراسم آتش بازی و افروختن شمع به یاد همه کودکان قربانی در دنیا که مورد ظلم قرار گرفتند بویژه کودکان مظلوم غزه و فلسطین و بمباران‌های شیمیایی
16- رونمایی از پارک موزیکال سه راه فردوسی و نام گذاری این پارک به نام کودک و نوجوان

 

دبیر اجرایی جشنواره با معرفی مصطفی رحماندوست به عنوان دبیر علمی سومین جشنواره ملی شعر کودک اظهار داشت: آثار ارسالی به جشنواره توسط شاعران برجسته کشوری مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت و در سه بخش، کودکان 4 تا 12 سال، نوجوانان 12 تا 14 سال و نیز شاعران بزرگسال که کتاب آنها به چاپ رسیده باشد، انتخاب می شوند.

 

دکتر ذاکرهرندی با بیان اینکه کلیه هنرمندان استان اصفهان از میهمانان جشنواره هستند، افزود: میهمانان و مدعوین جشنواره در هتل اطلس شاهین شهر اقامت و پذیرایی می شوند.

 

وی افزود: کارسومین جشنواره ملی شعر کودک، از روز گذشته با تشکیل جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره کلید خورده است، و تبلیغات جشنواره نیز از فردا با همکاری کلیه نهادهای مرتبط در سطح استان و کشور شروع می شود.

 

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی شعر کودک، زمان شروع کار کارگاه‌های جشنواره را 10 اسفند اعلام کرد و افزود: موضوع آثار ارسالی به دبیر خانه جشنواره آزاد است ولی آثاری با موضوعات دینی و تربیتی و فرهنگ شهروندی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، و مهلت ارسال آثار تا 29 بهمن می باشد.

 

jashnvareh4

jashnvareh3 jashnvareh1 jashnvareh2