شاهین پرس

عمل به قانون تنها راه علاج دردهای کشور است

کدخبر: 50261
۶ آذر ۱۳۹۴ در ساعت ۳:۵۲ بعد از ظهر

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به پنج علامت مومن از دیدگاه امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: اربعین تنها ویژه حضرت سیدالشهداء(ع) است.

وی نجات اسلام از دست حکومت فاسد بنی امیه را یکی از دلایل قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: قیام عاشورا بر پایه دو عنصر خون و پیام استوار است .

حجت الاسلام مرتضی ملکیان افزود: امام حسین علیه السلام با قیام خود در برابر حاکمان شیطان صفت به شیفتگان و پیروان خود درس شجاعت، شهامت و آزادگی داد و یادآور شده که برای حفظ دین خدا لازم باشد باید از از جان و مال و فرزندان نیز باید گذشت.

وی اظهار کرد: اندیشمندان مذاهب مختلف در کنگره صهیونیستی به نقش و اهمیت پرچم سرخ اباعبدالله الحسین(ع) که درس ایثارگری و آزادگی و پرچم سبز مهدویت که امید و انتظار در نزد شیعیان اعتراف کرده و تنها عامل و خطر برای رژیم صهیونیستی دانستند.

امام جمعه شاهین شهر در ادامه با اشاره به حرکت ارزشمند و بزرگ جهان تشیع برای برگزاری مراسم با عظمت اربعین در کربلای معلی اظهار کرد: این حرکت‌هایی که محور اتحاد مسلمانان نیز محسوب می‌شود خنثی‌کننده تمامی نقشه‌های استکبار جهانی به‌ خصوص آمریکا و رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی است.

وی با مرور تقویم هفته پیش رو و سالروز شهادت سید حسن مدرس و نامگذاری این روز به نام مجلس گفت: شهید مدرس با هوش و نبوغ علمی سرشار خود یک انسان استثنایی بود که امام (ره) در باره ایشان فرمودند: «شهید مدرس ستاره‌ای درخشان در آسمان تاریک کشور بود».

امام‌ جمعه شاهین‌شهر با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در 7 اسفندماه سال جاری و با بیان اینکه مجلس بازوی کارآمد نظام و رهبری است، تاکید کرد: ملت ایران برای انتخاب نماینده مجلس باید ویژگی های شهید مدرس را الگو قرار دهند.

وی عمل به قانون را علاج دردهای کشور دانست و خاطرنشان کرد: تلاش گسترده دشمنان انقلاب برای کم اهمیت جلوه دادن و تضعیف جایگاه قانون اساسی را نباید نادیده گرفت.

حجت الاسلام ملکیان امام‌ جمعه به حوادث تروریستی کشور سوریه اشاره کرد و گفت: روسیه با حملات هوایی خود علیه گروهک تکفیری داعش، رژیم صهیونیستی و آمریکا را به‌ شدت روسیاه کرد.