شاهین پرس

فعالیت ۴ هزار فرقه برای به انحراف کشیدن انسان ها/ ۴۰ کشور شیعه نشین در مراسم پیاده روی اربعین حضور دارند

کدخبر: 50124
۵ آذر ۱۳۹۴ در ساعت ۷:۱۱ قبل از ظهر

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛  حجت الاسلام نیلی پور شب گذشته دراولین همایش یالثارات الحسین ویژه زائران کاروان پیاده روی اربعین حسینی مهمترین نیاز روحی و معرفتی انسان برای تغذیه روحی، اخلاقی و عرفانی را ارتباط با امام معصوم و ارواح مقدس معصومین علیهم السلام دانست.

وی با تاکید بر اینکه انسان نیازمند ارتباط با بزرگتر از خود می باشد خاطرنشان کرد: در فرهنگ دینی امام به عنوان حجت الله، خلیفة الله و انسان کامل یاد می شود و انسان که دارای روح کوچکتری می باشد نیازمند برقراری ارتباط با روح انسان های کامل است.

استاد حوزه و دانشگاه سازوکار ارتباط با امام در قالب فرهنگ دینی را زیارت عنوان کرد و گفت: زیارت یکی از تکنینک های ارتباط با روح انسانی بزرگ بنام سیدالشهداء علیه السلام است

وی افزود: کسانی که نتوانند ارتباط منطقی و صمیمی با انسان های کامل و مقدس ایجاد کنند دچار یک نوع سردرگمی در زندگی می شوند و دلشان مبتلا به عشق های مجازی و کوچکتر خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی نیلی پور دل را بزرگترین سرمایه ای دانست که خداوند به بندگان خود بخشیده است که باید مراقب بود تا در تملک غیر خدا قرار نگیرد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از چهار هزار فرقه انحرافی برای تصاحب دل و ذهن انسان ها، تصریح کرد: در مکتب تشیع بسیار سفارش شده است که برای محافظت دل خود را در گرو انسان های بزرگ همانند پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم علیهم الاسلام قرار دهیم.

استاد دانشگاه و حوزه خاطرنشان کرد: اگر کسی فرصت جوانی، عشق و محبت خود را صرف ولی الله نکند خداوند او را مبتلا می کند تا فکر و هنر، عشق، محبت و عمر خود را صرف دنیا و دشمن خدا کند چرا که هر کسی که خدا را به عنوان ولی نپذیرد در حزب الشیطان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه انسان از این همه عشق و ولع شگفت زده می شود که چه نیروی محرکی وجود دارد که انسان ها را در این بیابان به میدان کشیده است، راهپیمایی اربعین را اقیانوسی از عشق و احسان و محبت انسان ها دانست که سرتاسر بیابان کربلا را فرا گرفته و انتهای این اقیانوس عظیم دیده نمی شود.

نیلی پور با اشاره به اهمیت نیت سفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین بیان کرد: راهپیمایی یک فعالیت فیزیکی است که نیت آن را تبدیل به حرکت آسمانی می کند.

وی در ادامه پیاده روی اربعین را قدرت نرم شیعه دانست و تاکید کرد: شایسته است که انسان در طول مسیر سه برنامه ذکر، تفکر و برنامه های معرفتی و اخلاقی را برای تغذیه روحی خود و بهره گیری بیشتر از فرصت ها را داشته باشد.

حجت الاسلام ملکیان در این مراسم بابیان اینکه اربعین تنها ویژه حضرت سیدالشهداء(ع) است گفت: آغوش حضرت سیدالشهداء (ع) برای همه انسانها اعم از مسلمان، مسیحی و سایر ادیان باز است.

وی افزود: علی رغم اینکه استعمال تربت پیامبر اکرم و ائمه معصومین(ع) طبق نظر مراجع مکروه و حرام می باشد اما خداوند در تربت امام حسین (ع) شفا و در همراه داشتن و ذکر گفتن تسیبح تربت آن حضرت ثواب قرار داده است.

امام جمعه شاهین شهر افزود: امام حسین(ع) چراغ راه انسانها در طول تاریخ است و گرچه همه ائمه معصومین(ع) کشتی نجات انسانها هستند امام کشتی نجات حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام وسیع تر است.

وی به شرکت مسلمانان بیش از 40 کشور شیعه نشین در مراسم پیاده روی اربعین امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: مغناطیس وجودیاباعبدالله الحسین (ع)قلوب همه عاشقان و شیفتگان را جذب کرده است.

در ادامه حجت الاسلام ثابت قدم مسئول کاروان یالثارات الحسین(ع) و مجموعه فرهنگی آل طه شاهین شهر با تاکید بر بهره برداری معنوی از فرصت سفر رعایت نکات اخلاقی و تربیتی و ایمنی را متذکر شد.

مجموعه فرهنگی آل طه با ثبت نام قریب به 500 نفر از عاشقان حرم اباعبداللله الحسین(ع) برای شرکت در پیاده روی اربعین امام حسین(ع) همایش یالثارات الحسین(ع) را ویژه زائران در تالار شیخ بهایی برگزار نمود این کاروان پنجشنبه شب از شاهین شهر به سوی مرز چزابه حرکت خواهد کرد.