شاهین پرس

احیای فرهنگ عاشورا شاخصه حماسه ۲۵ آبان اصفهانی ها بود

کدخبر: 49468
۲۴ آبان ۱۳۹۴ در ساعت ۲:۰۰ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز, فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: شاخصه اصلی حماسه ۲۵ آبان اصفهانی ها احیای فرهنگ سرخ عاشورا در دوران معاصر بود.
سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: ماندگاری این روز بزرگ به علت جوهره وجودی ناب آن در احیای مکتب و مرامی است که امام حسین علیه السلام پایه گذار و احیاگر آن بود.
وی با تاکید بر ادامه این خط سرخ در جبهه ها و میدان های دیگر در دوران جدید اضافه کرد: استان اصفهان و اصفهانی های انقلابی و ولایتمدار آن زمان با دو لشکر پیشتاز امام حسین و نجف اشرف ثابت کردند ادامه دهنده همان مسیر و راه آرمانی هستند.
به گفته این مقام نظامی، تحقق اهداف عملیات محرم سال ۶۱ در قدرت نمایی همه یگان ها و شهادت نزدیک به یکهزار نفر در آن عملیات و سپس تشییع پیکرهای پاک ۳۷۰ شهید اصفهانی در یک روز باعث شد امام با صدور آن پیام تاریخی ثبت این روز را جاودانه کنند.
وی خاطر نشان کرد: در ۲۵ آبان دیدیم که باز هم مردم اصفهان کاروانی از کمک های مردمی را روانه جبهه ها کردند و رزمندگانی هم در همان ایام بار دیگر مجاهدانه و در تبعیت محض از ولایت عازم جبهه شدند.
سردار سلیمانی افزود: اوج روحیه مجاهدت، فداکاری و پایداری خط سرخ شهادت طلبی دراین رزم مجاهدانه عاشورایی برای ایرانی ها و بوِیژه اصفهانی ها مشاهده می شود.