۱۷:۱۱ - شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي خبر داد؛

توقف طرح آزمایشی صف بندی در روضه منوره امام رضا(ع)

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي از توقف اجرای طرح آزمایشی صف بندی در روضه منوره امام رضا(ع) خبر داد.

به  گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی با بیان اینکه این طرح کاملا به صورت آزمایشی اجرا شد، گفت: با وجود رضایت بیش از 90 درصدی زائران در نظرسنجی های اداره کل روابط عمومی و ارزیابی های میدانی از این طرح که باعث نظم بیشتر در اطراف روضه منوره به ویژه در بخش خواهران داشت، اما متاسفانه صف‌های طولانی که نشان از اشتیاق زائران برای زیارت ضریح منور و تبرک جستن از مضجع شریف امام رضا(ع) بود، باعث شد این طرح آزمایشی متوقف شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: شیوه منظم سازی و هدایت زائران در صفوف، هم چنان در رواق مبارکه دارالاجابه اجرا خواهد شد.

وی گفت: این طرح صرفا به دلیل ایجاد صف‌های طولانی و نیز عدم همکاری و تاخیر برخی زائران در روضه منوره متوقف گردید.

منبتي اظهار داشت: این طرح زمینه تشرف آسانتر گروه قابل توجهي از زائران مانند بيماران، سالمندان، كودكان و زنان باردار را فراهم کرد و نظم و آرامش خوبی را به ارمغان آورده بود و صف هایی طویل و البته پر از امید و نشاط که در حرم مطهر حضرت رضا(ع)تشکیل می‌شد، نیز نشان دهنده از ارادت قلبی مردم ایران اسلامی به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی ماه صفر و تشرف میلیونی زائران به بارگاه منور رضوی، خاطرنشان کرد: تداوم این طرح در ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) قطعا مشکلاتی را به وجود می آورد که با صلاحدید کارشناسان و انجام مطالعات، اجرای این طرح در اطراف روضه منوره به حالت تعلیق درآمد.

وی با اشاره به تاکیدات مدیران عالی آستان قدس رضوی مبنی بر لزوم ایجاد فضایی امن و آرام در حرم مطهر برای زیارتی توام با معرفت، اظهار کرد: حتماً طرحهای دیگری را دنبال خواهیم کرد .

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: آستان قدس رضوی همواره از طرح ها و ایده های خلاقانه در راستای تکریم هرچه بیشتر زائران عزیز استفاده می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیری شایسته تر نظم و آرامش اخیر در محدوده روضه منوره رضوی و حرم مطهر همیشگی باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.