۱۱:۳۳ - سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

به مدت یک هفته در شاهین شهر؛

امشب درب نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس برای بازدید گشوده می شود

نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس در شاهین شهر به مدت یک هفته برپا می شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، 31 شهريور سال 59 بود که رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز کرد. صدام حسين رييس جمهور عراق در برابر دوربین های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر آغاز تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشور ایران را اعلام کرد.

جنگي نابرابر در شرايطي به ايران اسلامي تحميل شد که از جانب استکبار جهاني بويژه آمريکا تحت فشار شديدي قرار داشت، در داخل کشور نيز جناح ‌هاي وابسته به غرب و شرق، با ايجاد هياهوي تبليغاتي و ايجاد درگيري‌هاي نظامي در صدد تضعيف نظام بودند  آمريکا براي به سازش کشاندن جمهوري اسلامي، در کليه زمينه‌هاي سياسي، نظامي‌، ‌اقتصادي و … حمايت های همه جانبه پنهان و آشکار از رژيم بعثي عراق به اجرا می گذاشت.

دشمنان انقلاب پس از شکست در جنگ نظامی علیه ملت ایران در سال های اخیر بسیار تلاش می‌کند تا کارکردها و ارزش‌هایی نظیر فرهنگ ایثار و شهادت که از کارکردهای مهم دفاع مقدس می باشد را در میان مردم به ویژه نوجوانان و جوانان کمرنگ کند. بر همین اساس هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان است.

با توجه به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس امری ضروری و از تاکیدات رهبر انقلاب است، همه ساله در سالروز آغازین روزهای تجاوز دشمن بعثی به خاک کشورمان که به نام هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است. سپاه ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه با همکاری دستگاه های مختلف، علاوه بر برپایی نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس اقدام به بازسازی یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس می کند که از سوی شهروندان نیز بسیار مورد توجه و استقبال قرار می گیرد.

خبرنگار پایگاه خبری شاهین نا برای تهیه گزارش از مراحل آماده سازی نمایشگاه به محل برگزاری نمایشگاه رفته بود با مسئول برگزاری نمایشگاه گفتگویی انجام داده که در ادامه می خوانید.

علی شاه نظری زنده نگهداشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس یک اصل دانست و گفت: با ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس و بازسازی مناطق عملیاتی جنوب قصد داریم پرونده دفاع مقدس را بصورت عملی ورق زده و تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی را روایت کنیم.

وی افزود: امسال با توجه به استقبال چشمگیر و گسترده مردم از تشييع  شهدای غواص و با هدف آشنایی شهروندان با چگونگی حضور غواصان در دوران دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره غواصان دریادل تصمیم به بازسازی منطقه عملیاتی کربلای 4و 5 گرفته شد.

مسئول نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس اضافه کرد: با همکاری رزمندگان، بسیجیان، ادارات و دستگاه های مرتبط شهرستان در پارک ورودی شرق شاهین شهر محل پیست موتورسواری در زمینی به وسعت تقریبی 5 هکتار نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس در سه بخش ایجاد شده است.

وی در تشریح برنامه ها و بخش های نمایشگاه اظهار کرد: بخش اول نمایشگاه محل برگزاری یادواره شهدا با غرفه های متنوع و مختلف می باشد که در شب دوم مهرماه با حضور مسئولان و مردم یادواره شهدای شاهین شهر با سخنرانی یکی از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد ، بخش دوم منطقه فرهنگی که مزین به تصاویر شهدا است و معبر عبور نیروها به سمت منطقه عملیاتی می باشد که با پل متحرک به منطقه عملیاتی متصل می شود در منطقه عملیاتی نیز در فضا و مقیاسی بسیار کوچک منطقه عملیاتی کربلای 4 و 5 بازسازی شده است.

شاه نظری اضافه کرد: در منطقه عملیاتی رودخانه اروند رود و یکی از نهرهای متصل به اروند به نام نهر عرایض بطور فرضی ایجاد کرده ایم که بازدید کنندگان با نحوه عبور دو محور از نیروهای رزمنده غواص از عرض رودخانه اروند از طریق دو معبر آشنا خواهند شد.

وی با اذعان به اینکه عملیات کربلای 4 مقدمه انجام عملیات پیروزمندانه کربلای 5 بود افزود: با توجه به عدم الفتح بودن کربلای 4 بعد از حرکت نیروها از پشت خط خودی به سمت شرق اروند که منجر به شهادت رسیدن و اسارت نیروها می شود بلافاصله نیروها آماده اجرای عملیات پیروزمندانه کربلای 5 می شوند.

شاه نظری ابراز امیدواری کرد که بتوانند قطره ای کوچک از دریای بیکران رشادت های رزمندگان را در عصری که عصر متلاطم نسبت به مسائل اقتصادی و اجتماعی است را در این منطقه به یاد شهدای غواص به صحنه نمایش بگذارند و جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس که فرهنگ ایثار و شهادت است آشنا شوند که در واقع با روایت عملی تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی قصد داریم پرونده دفاع مقدس را ورق زده و نسل امروز را با تاریخ جنگ تحمیلی نابرابر، فداکاری و ایثارگری های ملت قهرمان ایران در حفظ و حراست از کیان سرزمین ایران اسلامی در آن برهه از زمان آشنا نماییم.

وی برگزاری این چنین نمایشگاه هایی را برای جوانان بسیار موثر دانست چرا که با ایجاد فضای دوران دفاع مقدس و قرار گرفتن در مناطق عملیاتی، رشادت های رزمندگان برای نسل امروز قابل لمس تر می شود.

مسئول نمایشگاه دفاع مقدس شاهین شهر با بیان اینکه 90 درصد کار نمایشگاه تکمیل شده و تنها جنگ افزارهای سبک و سنگین است که پس از رژه 31 شهریور در این مکان به مدت یک هفته مستقر خواهند شد و هر روز از ساعت 18 لغایت 22 نمایشگاه برای بازدید عموم مردم دایر می باشد که در این مدت هرشب عملیات کربلای 4و 5 اجرا می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.