۱۴:۲۸ - دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

عجیب‌ترین پسوردها برای حساب‌های کاربری

کارشناسان امنیت همیشه سفارش کرده اند که برای حساب های کاربری، باید از رمز های معتبر استفاده کرد، رمز هایی که دیگران نتوانند با حدس زدن، آن ها را پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا  کارشناسان امنیت همیشه سفارش کرده اند که برای حساب های کاربری، باید از رمز های معتبر استفاده کرد و این نکته ای است که کاربران سایت غیر اخلاقی اشلی مدیسون آن را رعایت نکردند.

چندی پیش وب سایت غیراخلاقی اشلی مدیسون که در امر رواج بی بندوباری و خیانت متاهلین به یکدیگر فعالیت داشت، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و اطلاعات شخصی بیش از 30 میلیون تفر از کاربران این سایت در اینترنت پخش شد.

اطلاعاتی از قبیل نام، آدرس، آدرس ایمیل، مشخصات حساب های بانکی افراد، نام کاربری و رمز های عبور کاربران این سایت.

همه این اتفاقات با وجود تبلیغات گسترده گردانندگان این سایت غیر اخلاقی در مورد امنیت بالای سایت اشلی مدیسون بوده است.

مدیران این سایت همیشه ادعا می کردند که از انواع دیوار های آتشین و دیگر تجهیزات و سرویس ها برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران استفاده می کردند.

اما سر انجام شاهد درز اطلاعات میلیون ها کاربر این سایت در اینترنت بودیم.

پسوردهای احمقانه برای سایت مستهجن اشلی مدیسون+لیست

شرکت امنیتی Avast اخیرا گزارشی ارائه کرده است که در آن بیان می کند کاربران این سایت نیز از رمز های عبور قوی و مطمئن استفاده نمی کردند و بعضی از آن ها را می توان ضعیف ترین رمز های عبور نام گذاری کرد.

این شرکت تعداد یک میلیون از رمز های عبور حساب های کاربران را که فاش شده است را مورد بررسی قرار داد.

این شرکت از سال 2008 شروع به تهیه  یک لیست از ضعیف ترین رمز های عبور کرده و عنوان آن را “500 رمز عبور ضعیف” نامیده است.

همچنین در سال 2009 لیستی با 14 میلیون رمز بسیار ضعیف و قابل هک را نیز منتشر کرده است.

شرکت Avast بیان کرده است با بررسی یک میلیون رمزی که از سایت اشلی مدیسون فاش شده است، بیشتر کاربران از این رمز ها استفاده کرده بودند.

در ادامه گزارش این شرکت امنیتی، به 17 عدد از رمزهایی که کاربران در آن سایت استفاده می کردند اشاره کرده و آن ها را در ضعیف ترین رمزهای عبور نامیده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

123456

password

12345

12345678

secret

dragon

welcome

ginger

sparky

helpme

nicole

justin

camaro

yamaha

midnight

chris

qwerty

کارشناسان امنیت همیشه سفارش کرده اند که برای حساب های کاربری، باید از رمز های معتبر استفاده کرد، رمز هایی که دیگران نتوانند با حدس زدن، آن ها را پیدا کنند.

علیرضا عبدالهی کارشناس امنیت در این باره توضیح داد: برای اینکه رمز عبوری ایمن داشته باشیم چند معیار را باید در نظر بگیریم. اول اینکه برای چه سیستم عاملی می خواهیم رمز گذاری کنیم.

برای مثال اگر برای گوشی خود می خواهید رمز عبور انتخاب کنید، بهتر است از Pattern استفاده نکنید، زیرا اثر انگشت بر روی صفحه گوشی باقی می ماند و دیگران می توانند ب راحتی آن را پیدا کنند.

بهتر است برای اینگونه وسایل از رمز های عددی استفاده کنیم و نیز در انتخاب آن باید دقت بسیاری شود. برای مثال از تاریخ تولد، کد ملی یا کارمندی و … استفاده نشود و به جای آن از حروف بزرگ و کوچک و حروف سیمبل (!@#$%) استفاده نمایید.

وی ادامه داد: هرگز از یک رمز عبور برای تمام حساب های کاربری خود استفاده نکنید و به برنامه هایی که به صورت فانتزی عمل می کنند و کارایی خاصی هم ندارند و متاسفانه آمار این برنامه ها در مارکت های غیر رسمی اندروید و iOS بسیار زیاد شده است به هیچ عنوان اعتماد نکنید و از دانلود کردن این دسته از برنامه ها خود داری نمایید.

وی در پایان گفت: اگر از حساب های متعددی استفاده می کنید بهتر است از یک برنامه مدیریت رمز عبور استفاده کنید تا همیشه رمز های خود را با خود داشته باشید و آن ها را فراموش نکنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.