۱۲:۱۲ - دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

در جشن خانه سینما؛

دعوت رسمی “آقای رئیس” از بازیگر طاغوتی!+تصویر

حضور بازیگر سینمای طاغوت در مراسم رسمی روز ملی سینما به دعوت سازمان سینمایی وزارت ارشاد این سوال را پیش می‌آورد که از نظر مسئولین این سازمان، آیا سینمای طاغوت، مصداق فحشاء نبود؟

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  بعد از 29 مرداد و مراسم انجمن منتقدان تئاتر و به روی سن رفتن و تجلیل دو تن از هنرپیشگان طاغوتی (که نقش عمده‌ای در سینمای مبتذل و مفسده‌انگیز دوران شاه داشتند) که پس از اعتراض اهالی سینما و تئاتر، مسئولین مراسم فوق اظهار داشتند حضور دو بازیگر فوق بدون هیچ‌گونه هماهنگی و کاملا خودسرانه صورت گرفته، یکی از بازیگران امروز سینمای ایران هفته گذشته در مطلبی ضمن ابراز تاسف از بیماری یکی از همان هنرپیشه‌های طاغوتی، نسبت به ممنوعیت بازیگری وی در سینمای پس از انقلاب انتقاد کرد و نوشت که او با فیلم‌هایی مانند «طوقی» و «قیصر» به گردن سینمای ایران حق دارد.  اما این بازیگر نگفت آیا این حق با فیلم‌هایی مثل «مهدی مشکی و شلوارک داغ» و «کلک نزن خوشگله» و «خاطر خواه» و «رقاصه شهر» و «جیب بر خوشگله» و «بابا گلی به جمالت» و دهها فیلم مبتذل و مستهجن دیگر نیز همچنان وجود دارد؟!

 

آیاایشان با رواج دادن تیپ‌های جاهلی و کلاه مخملی به عنوان شخصیت‌های مثبت در فضاهای ضد اخلاقی همچون کاباره‌ها و کافه‌ها، در اعتلای سینمای ایران سهیم بوده اند؟! اگر در طول تاریخ این سرزمین، هنر اعم از شعر و معماری و نقاشی و موسیقی و قصه و …همواره در تعالی روح انسان‌ها و تربیت آنها نقش مهمی ایفا کرده، آثار سینمای طاغوت تا چه اندازه در  بسط اخلاق و رفتار انسانی و اسلامی در جامعه نقش داشته اند؟!

اما گویا همه آنچه این جماعت به اصطلاح هنری دوران شاه در ترویج و تحکیم فرهنگ ضد انسانی  و ضد اسلامی/ ایرانی و برای مسخ هویت ملی و دینی این مردم انجام دادند، به فراموشی سپرده شده و با این جمله که «در آن زمان چاره‌ای نداشتند جز اینکه در آن فیلم‌ها بازی کنند!» همگی تبرئه می‌شوند.

 

جمله‌ای که شاید بتوان با آن، همه ساواکی‌ها و شکنجه گران و سرکوبگران رژیم شاه را هم نه تنها مورد عفو قرار داد ( که «بنده‌های خدا چاره‌ای نداشتند جز اینکه سرکوب کنند و شکنجه نمایند»!) بلکه تجلیل هم کرد!

852014 (2)
اما این فراموشی آنگاه تاسف بارتر می‌شود که مسئولین سازمان سینمایی و وزارت ارشاد جمهوری اسلامی پس از 37 سال یادشان می‌افتد که چرا از آن جماعت ناچار و ناگزیر! دلجویی نکرده و مورد تجلیل و تحسین قرارشان نداده‌اند! از همین روی می‌شود که همان بازیگر طاغوتی که خودسرانه در مراسم منتقدان تئاتر روی صحنه رفته و مورد تجلیل قرار گرفته بود! این بار با دعوت رسمی سازمان سینمایی به مراسم «روز ملی سینما» که از سوی این سازمان برگزار شد، دعوت می‌شود.

 

انگار نه انگار در این مملکت انقلابی اتفاق افتاد که قرار بود همه نهادهای مفسد سیاسی و فرهنگی رژیم شاه را زیر و رو کند. انگار نه انگار که محور اساسی آن انقلاب، فرهنگ و هنر بود و قرار بود هنر انقلابی و اسلامی جایگزین آن هنر مبتذل و طاغوتی شود. (از قضا به همین دلیل است که امروز جناب آقای جنتی بر صندلی پهلبد تکیه زده اند!)

آیا وقتی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه در سخنرانی هنگام ورودشان به ایران در 12 بهمن 1357 به فحشاء در سینما اشاره کردند و فرمودند که با فحشاء در سینما مخالفند، مقصود و منظورشان سینمای طاغوت نبود؟! آیا وقتی یکی از مظاهر اصلی آن سینما به مراسم رسمی وزارت ارشاد دعوت می‌شود، از نظر مسئولین امروز فرهنگ و هنر این کشور، سینمای طاغوت مصداق فحشاء قلمداد می‌شود؟!

منبع:جام نیوز

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.