شاهین پرس

مشکل اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان در برنامه ششم توسعه باید حل شود

کدخبر: 43210
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ در ساعت ۱۲:۵۸ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در گفتگویی با تأکید بر لزوم تعیین احکام و راهکارهای حل مشکل جوانان در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: مشکل اشتغال جوانان در کشور از جمله موضوعاتی است که باید به نحوی برای آن تدابیری اندیشیده شود که روند مثبت و رو به رشدی داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در این سال‌ها جوانان با آن دست به گریبان هستند مقوله ازدواج است که شاهد هستیم بارها این جوانان برای دریافت یک وام سه میلیونی چقدر باید به بانک‌ها و یا سایت برای ثبت‌نام مراجعه کنند که هر روز هم به نوعی با آنها بی‌احترامی می‌شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی تأکید کرد: بنابراین باید میزان وام ازدواج افزایش یابد و از طرفی پرداخت آن نیز با سرعت انجام شود تا افراد متقاضی بلاتکلیف نباشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین به لزوم تأمین مسکن جوانان اشاره کرد و گفت: باید به این سوال پاسخ داده شود که تا به حال چه تدابیری در خصوص مسکن جوانان اندیشیده شده است البته در قالب طرح مسکن مهر و در برنامه پنجم هم مباحثی مطرح شده اما اگر اعتقادی به این مسأله ندارند باید طرح جایگزین را ارایه دهند تا این مشکل به صورت اساسی حل شود.

منبع: ایسنا