۰۸:۰۱ - پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴

محکومیت دو خواهر به تجاوز گروهی!

شورای ریش سفیدان روستایی در ایالت اوتار پرادش در شمال هند دو دختر ۱۵ و ۲۳ سالۀ یک خانواده را به تجاوز محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” بنا بر حکم این شورا دو خواهر مذکور به جرم فرار برادرشان با یک زن از کاست بالاتر از خود، باید توسط مردان خانوادۀ دختر فراری مورد تجاوز گروهی قرار بگیرند و با تن برهنه در این روستا چرخانده شوند. خانوادۀ این دو دختر به کاستی تعلق دارند که در اصطلاح آنها را «دالیت» یا نجس می نامند.
سازمان عفو بین الملل با محکوم کردن اقدام این شورا، کارزاری را به راه انداخته و از پلیس هند خواسته است اعضای این شورا را دستگیر کرده و این دو دختر را از خطر تجاوز نجات بدهد.

پلیس اوتار پرادش می گوید بر طبق تحقیقاتی که انجام داده، تاکنون هیچ تهدیدی علیه این دختران صورت نگرفته است.

تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر طوماری را برای ارائه به دادگاه عالی هند امضا کرده و چندین تجمع نیز در اعتراض به این امر در کشور برگزار شده است.

این دو دختر که توانسته اند از روستای خود بگریزند، علیه این شورای محلی به دادگاه عالی هند شکایت کرده و از دولت خواسته اند امنیت جانی آنها را تامین کند. آنها می گویند نگران خانوادۀ خود هستند که در این روستا مانده اند و احتمال این وجود دارد که افراد کاست «جط» به اعضای مذکر خانواده آسیب برسانند.

میناکشی کوماری، دختر ۲۳ سالۀ این خانواده در یک گفت و گو با شرح آنچه که اتفاق افتاده، می گوید: «آنها با تهدید خانوادۀ ما، گفتند که ناموس باید در برابر ناموس قرار بگیرد. آنها می گویند آن رفتاری که با یک زن از کاست ما – زنی از طبقۀ جط – انجام داده اید باید با شما انجام بدهیم. شما دو دختر در خانه دارید و هردوی این دخترها باید مورد تجاوز قرار بگیرند.»

احکام صادر شده توسط این شوراهای که در زبان محلی به آن «پانچایات» گفته می شود، ارزش حقوقی ندارند اما به دلیل جایگاه برتر آنها در مناطق روستایی، این احکام از سوی مردم مورد اجرا قرار می گیرند. سال گذشته یکی از این شوراها در روستایی در شرق هند، یک دختر ۲۰ ساله را به جرم داشتن رابطه با مردی از یک کاست دیگر، به تجاوز گروهی محکوم کرده بود.

در سال ۲۰۱۱ دیوان عالی هند احکام صادرشده توسط این شوراها را غیرقانونی اعلام کرده است.

منبع:راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.