شاهین پرس

احداث خط مترو شاهین شهر-اصفهان

کدخبر: 420
۳ شهریور ۱۳۹۲ در ساعت ۰:۰۲ قبل از ظهر

PMO59001005 Industrial Design     باتوجه به تغییرات صورت گرفته، خط ریلی اصفهان – شاهین شهر از نظر کمیته فنی بلامانع تشخیص داده شد.

به گزارش شاهین نا و به نقل از واحد خبر شهرداری، یکصد و سومین مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور جهت اجرای مفاد آن ابلاغ شد.

براساس این مصوبه ، به پیشنهاد شورای هماهنگی ترافیک استان اصفهان ، مسیر مترو اصفهان از سمت شرق شامل (پایانه کاوه – آزاد راه معلم – شاهین شهر) که قبلاً بطول 8/23 کیلومتر پیش بینی شده بود به دلیل ملاحظات اقتصادی و شرایط ترافیکی به مسیر غربی شامل (پایانه کاوه – پاسداران – بزرگراه آزادگان – شاهین شهر) و بطول 7/19 کیلومتر تغییر یافت و اجرای آن به تصویب رسید.

همچنین براساس تبصره دوم این مصوبه ، امتداد خط 2 قطار شهری اصفهان برای اتصال ریلی به مجموعه شهری برخوار شامل (حبیب آباد – دولت آباد – دستگرد – خورزوق – گز و گرگاب) باتوجه به تغییرات صورت گرفته در خط ریلی اصفهان – شاهین شهر از نظر کمیته فنی بلامانع تشخیص داده شد.

یادآور می گردد قبلاً در اثر مساعی شورای اسلامی دوره سوم و شهرداری شاهین شهر کلیات احداث خط قطار شهری شاهین شهر به اصفهان به تصویب رسیده بود تا به گفته شهردار این شهر یکی از مطالبات دیرینه مردم منطقه تحقق یابد.

با اجرای طرح قطار شهری در مسیر (اصفهان – شاهین شهر) از بارترافیک اتوبان موجود بشدت کاسته خواهد شد. در حال حاضر روزانه 15000 اتومبیل در این مسیر تردد می نمایند.