۱۸:۳۸ - شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲

حجة الاسلام محمدرضا نریمانی

با ولایت بودن با حق بودن است

با ولایت بودن چون طریقت حق است انسان را از مسیر ناحق و بسته ناحق که فتنه است حفظ و حراست می کند.عمود خیمه حق ولایت فقیه است و عمود خیمه فتنه دنیا طلبی و هوای نفس می باشد.

shahin

 

یادداشت / اختصاصی پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”  

حجة الاسلام محمدرضا نریمانی مسئول دفتر امام جمعه شهرستان شاهین شهر

یکی از وقایع مهم و تاریخی در اسلام فتنه و به تعبیری «غبار آلودگی» است؛ یعنی آنقدر حق و باطل به هم نزدیک می شوند و در میدان شناخت تاخت و تاز می کنند که گرد و غباری ایجاد می شود که کسانی که در این معرکه قرار می گیرند حق و باطل را نمی توانند تشخیص بدهند. یعنی شناخت در میدان فتنه بسیار پیچیده و حساس می شود. باطل و حق در هویت شناخت آسان است ولی وقتی در مفاهیم نزدیک شدند عده ای درعدم شناخت آن دچار تردید می شوند، در این مرحله غبارآلودگی و شناخت فتنه است.
اکثر ضربه هایی که بر شریعت مقدس اسلام و مکتب جعفری آن وارد شده، بعد از وجود نازنین رسول خداست چون جنگ بین حق و باطل بود و برای هر دو گروه شناخت آسان و بی دغدغه بود. ولی پس از ارتحال آن وجود نازنین مسلمانان در برهه‌ای از زمان‌ها دچار تردید و نفاق شدند و فتنه‌ها سبز گردید و بعضی هم در این غبار‌ها از بین رفته و بر تباهی ایستادند.

 

به سیر تاریخ که نگاه کنیم، عدم شناخت، نزدیکی حق و باطل، نفاق و هوای نفس باعث پدیداری فتنه بوده است. در این سالها هم چون جنگ مفاهیم است و در غالب مفاهیم افراد، هدف برگرفته از دیکته‌های دیگران را به منصه ظهور می گذارند وعده‌ای هم بدون بصیرت و شناخت پیروی می کنند. فتنه شکل می گیرد اما از همه بالاتر برای حق جویان بصیرت و برای فتنه گران تعصب و لجاجت کار را سخت تر می کند و در فتنه 88 به وضوح روشن و چنین بود. البته کسانی همیشه سربلند و پیروزند که در این نقطه زمان‌ها و بروز فتنه‌ها گرداگرد ولایت و رهبری همچون زایری که در جهت خانه خدا دچار انحراف می شود کعبه را ملاک قراردهد و از کعبه امامت و ولایت دور و از فرمایشات آن محروم نباشد. با ولایت بودن چون طریقت حق است انسان را از مسیر ناحق و بسته ناحق که فتنه است حفظ و حراست می کند.عمود خیمه حق ولایت فقیه است و عمود خیمه فتنه دنیا طلبی و هوای نفس می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.