در پی وقوع حوادث ناگوار در جاده علویجه؛
اهالی«علویجه»دراقدامی اعتراضی،جاده رابستند
اهالی منطقه درباره اینکه این جاده چگونه ساخته شده، داستانهای عجیب زیادی میگوید اما آنچه اهمیت دارد، آمار بالای جان باختگان حوادث رانندگی در این جاده است که لقب «مرگ» را برایش به همراه آورده.
به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، جمعی از اهالی منطقه مهردشت (از توابع استان اصفهان) روز گذشته در اعتراض به فقدان استانداردهای لازم در جاده مواصلاتی علویجه که موجب شده در یکسال اخیر 63 تن در اثر حوادث رانندگی در این جاده کشته و مجروح شوند، جاده را بستند.
این اتفاق در حالی رخ داد که همواره اصلاح اشکالات این جاده از جمله خواستههای اهالی منطقه از مسئولان بوده که مغفول واقع شده و پاسخ نگرفته تا وقوع حادثه تلخی در روزهای گذشته که منجر به جان باختن سه تن از اعضای یک خانواده چهار نفره شد، جمعی از خانوادههای مجروحان و جان باختگان در این جاده را مجاب کند که خواسته خود را در قالب این تجمع اعتراضی پیگیری نمایند.
در این تجمع که به صورت یک زنجیره انسانی در دو سوی جاده برگزار شد، عدهای با در دست داشتن تصاویر عزیزانی که در این مسیر از دست داده بودند، حضور یافتند و عدهای دیگر از اهالی شهر علیوجه که به نشانه همدردی مشکی پوشیده بودند، ایشان را همراهی کردند که با جلب توجه رانندگان عبوری، منجر به کند شدن ترافیک عبوری و در نهایت مسدود شدن این محور شد.
این وضعیت تا زمانی که فرماندار شهرستان نجف آباد، بخشدار منطقه مهردشت، شهردار، امام جمعه و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر علویجه در جمع معترضان حضور یافتند ادامه داشت و زمانی اوضاع در این محور عادی شد که سیروس محمودی، فرماندار نجف آباد در سخنانی در جمع معترضان گفت: قول مساعد میدهیم تا عملیات نوسازی، تعریض و دو بانده شدن جاده علویجه به اصفهان در اسرع وقت انجام گیرد.
فرماندار نجف آباد افزود: تا پایان مهرماه آن بخش از جاده که در حوزه استحفاظی نجف آباد است، تکمیل و مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت و قول مساعد میدهیم که باقیمانده این مسیر – که البته تحت حوزه فرمانداری شاهین شهر و میمه قراردارد- تا پایان سال جاری زیر بار ترافیکی برود.
این در حالی است که پروانه زمانی علویجه، رییس سابق شورای شهر در این خصوص میگوید: کار دو بانده شدن این جاده در سال ۱۳۸۶، پس از آن که توسط شورای اسلامی وقت، اقدامات لازم برای اخذ مجوز را صورت داد و تصویب اعتبار مربوطه به این کار را به انجام رسانید، آغاز شد اما بعد از ۷ کیلومتر ابتدایی مسیر و زیرسازی ۱۶ کیلومتر دیگر، متاسفانه ادامه کار به دلیل کمبود بودجه متوقف شد.
وی فقدان روشنایی مناسب در شب، نبود شانه خاکی راه، دو طرفه و کم عرض بودن مسیر، وجود پیچهای خطرناک و ۵ شهرک صنعتی بزرگ در این مسیر را از جمله مشکلات این جاده ذکر کرد و گفت: علاوه بر این موارد، از آنجایی که این جاده در مسیر تردد به استانهای مرکزی، خوزستان، لرستان و چهارمحال بختیاری قرار دارد، شاهد رقم خوردن تصادفات فراوانی در آن هستیم.