۱۰:۱۰ - یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

دبه جدید غربی ها؛

سناریو دنباله دار آمریکایی ها درباره یک سفر خیالی/ سفر قاسم سلیمانی یعنی پایان توافق!

وقتی سیاستمدارترین مرد جهان در کنار عقلای بسیاری در سراسر جهان از بی اعتمادی به آمریکا می گویند، و برخی معتقدند می توان به آن اعتماد نمود، باید منتظر ماند تا همه روزه جرزنی های این دولت استکباری را مشاهده نمود و شاید از آن عبرت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” اگرچه در توافق امتیازات بسیاری داده شد که خیلی از آنها را به بهانه طبقه بندی بودن به ملت ایران نمی گویند و اگرچه رییس جمهور هم ابتدا با وعده برد برد به پای میز مذاکره رفت اما بعد از ۲ گل خورده، و سه گلِ زده صحبت کرد در حالیکه این نتیجه قطعاً برد-برد نیست، اما باز هم حریف بر سرپیمان خویش نیست.
رادیو فردا به نقل از آمریکایی ها دلایلی برای نقض توافق عنوان می نماید که فقط باید به حال اعتماد کننده گان به آمریکا گریست.

به گزارش این رادیو، “سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، روز جمعه ۱۶ مردادماه گفت که واشینگتن در حال بررسی گزارش‌ها در خصوص سفر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، به روسیه به رغم تحریم‌های سازمان ملل است. به گزارش آسوشیتدپرس، سامانتا پاور اظهار داشت: تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد همه کشورهای جهان را ملزم می‌کند که به قاسم سلیمانی اجازه سفر به کشورشان را ندهند.
به گزارش روز جمعه ۱۶ مردادماه (هفتم اوت) خبرگزاری رویترز، شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا روز پنجشنبه گزارش داده بود که قاسم سلیمانی روز ۲۴ ژوئیه (سوم مرداد) وارد مسکو شده و با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیدار کرده است
.”

و سپس نتیجه این سفر ادعایی، می شود عدم لغو تحریم ها: “پس از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی گزارش‌هایی در خصوص رفع تحریم‌ها علیه قاسم سلیمانی منتشر شد. در واکنش به این گزارش‌ها، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که رفع تحریم‌های شورای امنیت از قاسم سلیمانی در فاز دوم برنامه جامع اقدام مشترک، و در صورتی‌که ایران به همه تعهدات خود عمل کنند و در پی چند سال انجام خواهد شد.”

885ddc42-ab2b-4aba-893e-29c8fca75dfa
رادیو فردا برای این سفر که خود ادعا می کند انجام شده دو خبر تهیه نموده و در آن با آب و تاب هر چه تمام تر تلاش نموده تا سلیمانی را اولاً فردی تروریست معرفی نماید دوما وی را به عنوان ناقض توافقات معرفی کند که پیرامون آن چند نکته قابل تامل باید ذکر شود:
چرا از بین همه گزینه های موجود سلیمانی بخواهد با رییس جمهور روسیه دیدار کند و با وزیر دفاع این کشور؟ آیا نقض توافق باید اینگونه ناشیانه از سوی ایران رخ دهد؟ مگر نه آنکه روسیه یکی از پنج کشور است که با ایران مذاکره نموده؟ آیا تصمیم گیری ها در ایران اینقدر ساده لوحانه است واگر چنین باشد ایران اصلاً در مقامی نبوده که نیاز به مذاکره با این افراد ساده لوح و بی سیاست باشد! کشوری که هیچ تصمیم عقلایی در آن گرفته نمی شود. قضیه اینگونه است که روسیه باید از جانب آمریکا تهدیدی برای جهان در کنار ایران معرفی گردد و وجهه آن نیز در دنیا اگر به اعتبار توافق بهبود یافته، تخریب شود.

ثانیاً سلیمانی که چهره ای محبوب در بین همه توده های مردم و جناح ها، از مخالف گرفته تا موافق، باید سیبل واقع شود تا این محبت ها به تنفر تبدیل شود.

ثالثاً باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان هدف بعدی بی اعتبار واقع شود.

و رابعاً البته باید توافق از جانب ایران نقض شود!

این یعنی گذاشتن همه تخم مرغ ها در سبد یانکی هایی که نسل اندر نسل جانی و غارتگر بوده اند. حال باید دید وقتی همه توجه ها معطوف ایران است این توافق بی امضا و شکننده با قاضی ای که خود شاکی نیز می باشد، چه سرنوشتی برای ایران رقم خواهد زد. نقش رادیو فردا هم به عنوان جاده صاف کن برهم زنی توافق از جانب ایران، کاملا مشهود است..

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.