شاهین پرس

زمان واریز یارانه نقدی تغییر می‌کند

کدخبر: 40
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ در ساعت ۳:۴۹ بعد از ظهر

تعویق تاریخ واریز یارانه نقدی در طول اجرای قانون هدفمندی بارها تکرار شده است و هم اکنون یارانه نقدی تقریبا با تاخیر حدود ۲۰ روز به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و این موضوع به یکی از مشکلات دولت یازدهم تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهر به نقل از  شبکه خبر، دولت یازدهم امروز در نخستین جلسه خود موضوع هدفمندی یارانه ها را بررسی می کند.
دولت در اولین دستور جلسه خود امروز (چهارشنبه) موضوع یارانه را در دستور کار دارد. یارانه به همان مقداری که پرداخت می‌شده دولت مصمم است همان را ادامه دهد البته با توجه به شرایط اقتصادی اقدامات مقتضی دیگر انجام خواهد شد.
قانون هدفمندی یارانه ها به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های اقتصادی از آذر ماه سال ۸۹ اجرا شد و از ابتدا قرار بود این قانون طی ۵ سال و در ۵ مرحله اجرایی شود اما به واسطه مشکلات موجود در نحوه اجرای آن هم اکنون پس از گذشت بیش از ۳۰ ماه همچنان این قانون فاز نخست خود را سپری می کند.فارغ از موضوع نحوه اجرای این قانون، نحوه پرداخت یارانه نقدی در دولت یازدهم این روزها از اهمیت بالایی برخوردار شده است. این در شرایطی است که از ابتدای اجرای این قانون قرار بود یارانه نقدی ابتدای هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود اما با گذشت جند ماه این تاریخ به تعویق افتاد.تعویق تاریخ واریز یارانه نقدی در طول اجرای قانون هدفمندی بارها تکرار شده است و هم اکنون یارانه نقدی تقریبا با تاخیر حدود ۲۰ روز به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و این موضوع به یکی از مشکلات دولت یازدهم تبدیل شده است.

در همین رابطه حجت الاسلام روحانی روز گذشته در نشست خبری خود به قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: دولت در اولین دستور جلسه خود (امروز چهارشنبه) موضوع یارانه را در دستور کار دارد. وی گفت: دولت مصمم است یارانه به همان مقداری که پرداخت می‌شده همان را ادامه دهد البته با توجه به شرایط اقتصادی اقدامات مقتضی دیگر انجام خواهد شد.

همچنین علی طیب نیا وزیر اقتصاد پیشنهادی درباره قانون هدفمندی یارانه ها گفته است بدیهی است باید با بازنگری طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و فراهم ساختن تمهیدات قانونی لازم و همچنین اجرای طرح تحول در حوزه‌های پیش‌نیاز مانند نظام بانکی، نظام ارزی، نظام مالیات و گمرک به اجرای تحقق طرح مزبور اقدام کرد.

وی همچنین اعلام کرده است لازم است پرداخت‌های نقدی تداوم یابد، باید سعی شود با طراحی سازوکارهای لازم یارانه‌ها برای تنظیم قیمت کالاها و خدمات و یا جلوگیری از بحران‌زدگی بنگاه‌ها و همچنین، برای تسریع و تسهیل اهداف توسعه‌ای بخشی و گسترش فرصت های شغلی جدید پرداخت شود.

در شرایطی که موضوع پرداخت یارانه نقدی طبق روال گذشته فعلا در دستور کار دولت قرار گرفته است باید دید دولت یازدهم در نشست امروز خود درباره زمان واریز یارانه نقدی و کاهش تاخیر های پرداخت تصمیم جدی خواهند گرفت و یا این که یارانه نقدی طبق روال گذشته و با تاخیر حدود ۲۰ روز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.