شاهین پرس

استکبار ستیزی ملت ایران تا غلبه مستضعفین بر مستکبران ادامه خواهد داشت

کدخبر: 39509
۹ مرداد ۱۳۹۴ در ساعت ۳:۵۰ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی به مرور و بررسی دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در خصوص جمع بندی مذاکرات پرداخت و گفت: نباید همه مشکلات کشور را به تحریم ها و مذاکرات گره زد بلکه باید به درون و توان تولید داخل توجه داشته باشیم

وی افزود: آن چیزی که آمریکا و طرف های غربی دستاورد بزرگی برای خود می دانند دروغ و توهمی است که سالها با ایجاد ایران هراسی به دنیا القا می کردند ایران بدنبال ساخت سلاح های هسته ای است و آن منصرف کردن ایران از دستیابی به سلاح های هسته ای است.در حالیکه ما در هیچ زمانی به دنبال ساخت سلاح های هسته ای نبوده و نیستیم که اکنون منصرف شده باشیم.

مرتضی ملکیان در ادامه افزود: هرچند مذاکرات هسته ای برای آمریکا و 1+5 ثمر و نتیجه ای نداشت ولی دستاوردهای فراوانی برای کشور ما داشته است.

وی غنی سازی تا 20درصد، ساخت میله های سوخت، رسیدن تا مراحل نهایی تولید آب سنگین، راه اندازی مجتمع عظیم هسته ای فردو، ساخت هزاران سانترفیوژ و ساخت آبشارهای چرخه غنی سازی کیک را برخی از دستاوردها و پیشرفت های کشور در زمان تحریم عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر افزود: با آغاز مذاکرات 6 کشور ابرقدرت جهان که سالها با تبلیغات گسترده تلاش می کردند ایران را کشوری خشن به جهان معرفی کنند بر سر یک میز نشسته و در مورد قدرت ایران چانه زنی کردند و این نشان از قدرت ایران است.

وی افزود: در طی 23 ماه گذشته رسانه های برخی از کشورهای معاند با جمهوری اسلامی با توجه به مذاکرات هسته ای روزانه چندین بار اخبار مسائل ایران را منتشر می کردند.و همچنین اعتبار ایران در نزد کشورهای جهان نیز برای سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده است و در این بین باید تیم مذاکره کننده مواظب بد عهدی دشمنان باشد چرا که آنها مورد اعتماد نیستند.

حجت الاسلام ملکیان سرخورده شدن کشورهای سرسپرده با شیطان بزرگ که در توهم رویارویی با ایران قدرتمند بودند، دلگرم شدن مستضعفان جهان، حمایت ایران از کشورهای مظلوم منطقه و مخدوش شدن هیبت استکباری مستکبران که روزی در فکر باز کردن پیچ و مهره های صنعت هسته ای ایران بودند و امروز مجبور به اعتراف شدند که ایران می تواند یک کشور هسته ای باشد را از دیگر دستاوردهای مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 عنوان کرد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان که فرمودند: استکبار ستیزی ملت ایرات تعطیل بردار نیست اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه که در متن برجام به آن اشاره نشده تداوم روح استکبار ستیزی ملت ایران است که براساس آموزه های دینی و شاخصه های انقلاب اسلامی استکبار ستیزی تا غلبه و پیروزی مستضعفان جهان بر مستکبران ادامه خواهد داشت و همانگونه که می بینیم امروز شعار مرگ بر آمریکا برای ملت ایران یک فرهنگ شده است.

امام جمعه شاهین شهر به ورود وزرای برخی کشورهای غربی اشاره کرد و اضافه کرد: این برجام چه به نتیجه برسد و یا نرسد مهم ترک برداشتن تحریم ها است که کشورهای غربی آمریکا را تنها گذاشته و در صف ورود به بازار اقتصادی ایران ایستاده اند.