شاهین پرس

تیم مذاکره کننده قدم به قدم ابرقدرت ها را پس زد و پیروز شد

کدخبر: 38517
۲۶ تیر ۱۳۹۴ در ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی به سالروز پذیرش قطعنامه 598 اشاره کرد و گفت: در پی شکست های پی درپی ارتش عراق در تجاوز به خاک  ایران قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل امضا و براي مصلحت اسلام و نظام امام (ره) اين جام زهر را نوشیدند.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام در سال 67 در پی برخی مسائل پیش آمده به این نتیجه رسیدند که قطعنامه شورای امنیت را بپذیرند افزود: با پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران صدام نیز مجبور به پذیرش قرارداد 1955شد؛ و این برای ایران پیروزی بزرگی محسوب می شود که علی رغم هشت سال جنگ نابرابر حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن نرفت.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در ادامه به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته ای اشاره و اضافه کرد: برخی افراد به نتیجه رسیدن مذاکرات را با ملي شدن صنعت نفت و فتح خرمشهر مقايسه می کنند در هر حال باید گفت که این پیروزی بزرگی برای ایران است چرا که یک طرف سربازان اسلام بودند و طرف دیگر شش ابرقدرت جهان حضور داشتند.

وی بابیان اینكه ايستادگي و مقاومت ايران مانند هميشه كشورهاي قدرتمند را وادار به عقب نشيني كرد افزود: تیم مذاکره کننده قدم به قدم ابرقدرت ها را پس زد و به پیروزی رسید و آنچه که در روند مذاکرات مهم بود نقش اساسی مقام معظم رهبری بود که با حمایت از تیم مذاکره کننده و تعیین خطوط قرمز موجب پیروزی بزرگ ملت ایران در برابر ابر قدرت ها شدند.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه ابرقدرتها بر سرمسئله منزوی کردن ایران پایفشاری می کنند خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مذاکرات هسته ای برای کشورهای غربی شاهد بودیم که وزير امور خارجه با پاي مصدوم 18 روز را مجبور به ماندن شدند و هزاران خبرنگار از محل برگزاری مذاكرات این رویداد را انعکاس می دادند. و این افتخار بزرگی برای ایران است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با توجه به انتخابات پایان سال و به نتیجه رسیدن مذاکرات با پیشگیری از دو قطبی شدن جامعه امسال را به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند.

ملکیان اضافه کرد: با به نتیجه رسیدن مذاکرات کشورهای مختلف این پیروزی را به ملت ایران تبریک گفتند و تنها در اين ميان شاهد عصبانيت نتانيوهو وزير رژيم صهيونيستي و جمعي از نمايندگان كنگره امريكا بوديم.

وی در پایان افزود: در تجاوز 110 روزه عربستان به یمن برای خلع سلاح حزب الله و علی رغم حملات شدید آنها یمن پیشرفت های خوبی داشته است. و از طرفی مردم سوریه نیز با مقاومت در برابر داعش ایستادگی کرده اند.