شاهین پرس

واکنش‌ها به پخش زنده جلسه رای اعتماد و حق پخش آن

کدخبر: 378
۳۰ مرداد ۱۳۹۲ در ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر

13-8-14-192150sahne_alani2      پخش تلویزیونی جلسات رای اعتماد به کابینه دولت دکتر روحانی بازتاب و واکنش های جالبی در پی داشته است که برخی از آنها را در ادامه با هم مرور می کنیم.

روزنامه راست:

رسانه ملی با این ابتکار ویژه یک تو دهنی خیلی محکم و خونین به استکبار جهانی و مدعیان دموکراسی در سراسر دنیا کوبید و دهانشان را پر از خون کرد و نشان داد باز هم می توان شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را منزوی کرد به طوری که آمارهای غیر قابل انکار نشان می دهد در زمان پخش این جلسات 79.6 درصد از بینندگان این شبکه ها، ریزش داشته اند که 58.4 درصدشان بعد از پایان این جلسات هم رغبت پیدا کرده اند که شبکه های ایرانی را تماشا کنند و زده اند کانال تماشا «جومونگ» دیدند.

روزنامه چپ:

پخش زنده جلسه رای اعتماد از تلویزیون نشان داد که می شود جلسات دیگری همچون شورای نگهبان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسات مسئولان ارشد قوه قضائیه و…را نشان داد اگرچه به خاطر ریزش مخاطبان تلویزیون، پخش زنده جلسات رای اعتماد از سوی مردم با استقبال مواجه نشد و تنها حدود 23 درصد مردم این جلسات را دنبال کردند که اگر جلساتی چون جلسه احراز صلاحیت در شورای نگهبان پخش شود، این آمار به بالای 100درصد خواهد رسید.

خبرگزاری خودی:

رسانه ملی با ابتکار پخش این جلسات، فشار تحریم ها را کاهش داد و توانست دور تازه ای از دورزدن تحریم ها را کلید بزند.

خبرگزاری نخودی:

حاشیه های جلسه رای اعتماد:
– نماینده ای که انگری بردز بازی می کرد/عکس
– بلوتوث بازی دو نماینده تهران/ فیلم
– آموزش قلاب دوزی نماینده(…) به نماینده(…)/ عکس

– وزیری که خوابش برده بود/ عکس
– نمایندگانی که روی زمین مجلس ناهار آبدوغ خوردند/ گزارش تصویری
– این دو نماینده زن چکار می کنند؟ / عکس

خبرگزاری غیرخودی:

ضرغامی با پخش این جلسات بدنبال کسب رای اعتماد برای ماندن در ریاست سازمان صداوسیماست حال آنکه او آب در هاون می کوبد.

محمد رویانیان:

من رفتم پیش آقای ضرغامی گفتم حق پخش فوتبال رو نمی دی، حق پخش مجلس رو حداقل بده به ما. گفت: گنده تر از تو هم نتونسته بگیره. من نمی دونم چی بگم؟ احتمالا می رم پیش رییس مجلس و حق پخش رو می گیرم.

حوزه هنری:

همایش «مرد باحال رسانه دار» تقدیر از مهندس ضرغامی برگزار می شود. این همایش در ادامه سلسله همایش های قبلی برگزار خواهد شد و در آن اشخاص زیادی سخنرانی خواهند کرد.

بیست و سی:

رکورد تماشای 80 میلون نفری مناظرات انتخاباتی 92 با پخش جلسات رای اعتماد شکست. بیش از 83 میلیون نفر از مردم ایران جلسات رای اعتماد را دیدند. همچنین 311 نفر از نمایندگان مجلس در نامه ای که برای بیست و سی ارسال کردند از رسانه ملی تقدیر کردند. گزارش خبرنگار ما حاکی است که پس از پخش مستقیم جلسات رای اعتماد به دولت یازدهم، قیمت انواع دلار(!) به شدت کاهش یافت. طلا به پایین ترین سطح در صدسال اخیر رسید و سکه نیز ارزان شد.

رییس شورای رقابت:

از برکات پخش مستقیم رای اعتماد از تلویزیون یکی این بود که بازار خودرو روی آرامش به خود دید و همه خودروها ارزان شد. ضمن اینکه خودروسازها نیز مجاب شدند قیمت ها را کاهش دهند. بازار بورس هم در طول این چهار روز همینطور رکورد می زد.

رییس ناجا:

آمار جرم و جنایت در کشور در طول این چند روز بالغ بر 23 درصد کاهش داشته و میزان تصادفات جاده ای نیز با کاهش 19 درصدی همراه بوده است.

جواد شمقدری:

پخش مستقیم این جلسات از پیشنهادات ما در دولت دهم بود و با لابی گری ما این کار به نتیجه رسید.

گفتگوی ویژه خبری:

کارشناس مسائل داخلی و رسانه: قطعا حل مشکلات کشور توسط دولت در آینده، مدیون برنامه ریزی رسانه ملی و ابتکارش برای پخش مذاکرات رای اعتماد است. از چند کشور خارجی درخواست خرید و دوبله مشروح کامل جلسات را داشتیم و در حال بررسی موضوع هستیم!

 

تذکر جدی: این سطرها واقعی نیست!

 

 

 

 

محسن حدادی