۱۶:۳۰ - چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲

رئیس شورای شهر گزارش می دهد

عملکرد 100 روزه شورای شهر شاهین شهر در نشست خبری

اهتمام و جهت گیری شورا در این است که بودجه شهرداری در پروژه های داخل شهری هزینه شود.

 

shora2.92.09.25

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، مهندس حمیدرضا مقدسی رئیس شورای اسلامی شهر شاهین شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  اهتمام و جهت گیری شورا در این است که بودجه در پروژه های داخل شهری هزینه شود. نه پروژه هایی که در تعهد ادارات دیگر است.
مهندس مقدسی با بیان اینکه سخنگوی شورا وظیفه دارد اخبار، اطلاعات، تصمیمات و جهت گیری های دوره چهارم شورا را اطلاع رسانی و به سمع مردم برساند افزود: به همین منظور پیش بینی کرده ایم به صورت ادواری ماهی یک جلسه با حضور اهالی رسانه اخبار و تصمیم گیری ها به اطلاع مردم برسد .
رئیس شورای شهر در خصوص فعالیت های انجام گرفته ازابتدای شروع کار دوره چهارم شورا در طی 3 ماه گذشته درحوزه های 4 گانه شهرداری و یک حوزه خاص فرهنگ و هنر توضیحات مبسوطی ارائه نمودند.
مهندس مقدسی افزود: رویکرد شورای دوره چهارم شهر ابتدا شناسایی نقاط ضعف شهر و سپس برنامه ریزی برای رفع این نقاط ضعف می باشد.اعضای شورا با تخصصی که درامور مختلف (عمرانی، فرهنگی، مالی، خدمات شهر) دارا می باشند در حوزه کاری خود با تشکیل کمیسیون های مختلف در جهت رفع مشکلات و بهبود وضعیت و شرایط تلاش می کنند.

 

رئیس شورای شهر افزود: با توجه به اینکه بیشترین مشکل در حوزه عمران عدم مدیریت پروژه به معنای واقعی است، اهتمام شورا دراین دوره تکمیل پروژه های نیمه تمام است، برای بسیاری از پروژه ها بودجه ای که تصویب شده کافی نیست و یا برخی پروژه ها که در سال 92 ردیف بودجه برایشان تعریف شده شروع کارآنها تحقق پیدا نکرده بدلیل اینکه نیاز سنجی نشده بود با گذشت 9 ماه ا ز سال عملکرد ردیف اعتباری آن پروژه ها صفر است. و همچنین برخی از پروژه ها بیش از میزان تصویب بودجه نیاز دارند. و ما تلاش می کنیم برای بودجه سال 93 ابتدا نیازسنجی و سپس اصول و ضوابط اولیه مدیریت پروژه ها را بکار بگیریم.
مهندس مقدسی با اشاره به اینکه از بودجه 100 میلیاردی سال 92 تا کنون مبلغ 75 میلیارد تومان محقق شده است پیش بینی می شود که تا پایان سال تمامی درآمدهای پیش بینی شده با مدیریت پروژه تحقق پیدا کند. افزود: بدلیل عدم برنامه ریزی دقبق رقم پیشنهادی پروژه ها در سال 92 کسری پیدا کرده و این ناشی از این است که محدوده پروژه را یا درست ندیده اند و تخمین نزده اند. در لایحه که شهرداری در تاریخ 25/8/92 به شورا فرستاده درخواست جابجایی اعتبار برای 10 پروژه به مبلغ 126.000.000 ریال داشتند. بنا به فوریت و سیاست شورا که اولویت را در اتمام پروژه های نیمه تمام قرار داده است، مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون جهت تکمیل ساختمان بهشت معصومه، مبلغ 400 میلیون تومان جهت تکمیل فرهنگسرای گلدیس، مبلغ ا میلیارد و 500 میلیون تومان جهت تکمیل پروژه اصلاح و 6 باند کردن بلوار امام علی حد فاصل سه راه طالقانی تا پل گز با توجه به حجم ترافیک عبوری این مسیر، مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون تومان جهت تکمیل کلیه ورزشگاه های در دست احداث شهر، مبلغ 4 میلیارد تومان جهت تکمیل کتابخانه مرکزی، مبلغ 500 میلیون نومان جهت خرید ماشین آلات خدمات شهری، مبلغ 700 میلیون تومان جهت ادامه عملیات ترمیم ترانشه معابر و حفاری‌هایی که توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب و فاضلاب و مخابرات انجام می‌شود، مبلغ 400 میلیون تومان جهت تراش و آسفالت معابر ، مبلغ 1 میلیارد تومان تومان جهت تکمیل پارکینگ طبقاتی فردوسی، مبلغ 400 میلیون تومان ادامه ساختمان مرکزی شهرداری که جمعا مبلغ 12 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل پیش بینی مازاد درآمد ها جابجا شده جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام که بتوانیم تعهدات نسبت به مردم را به سرانجام برسانیم و پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم. اهتمام و جهت گیری شورا در این است که بودجه در پروژه های داخل شهری هزینه شود. نه پروژه هایی که در تعهد ادارات دیگر است.

 

رئیس شورای شهر با اشاره به جمعیت 50 هزار نفری شهرک گلدیس و هشت بهشت افزود: در برنامه سال 93 برای این مجموعه جهت سهولت در تردد و کاهش حجم ترافیک تنها مسیر گلدیس دو معبر جدید پیش بینی شده است، سرمایه گذاری و توسعه خدمات عمرانی و فضای سبز به مجموعه گلدیس، هشت بهشت و فدک از برنامه های سال 93 شورا و شهرداری می باشد.
وی با بیان اینکه به مثابه دیگر شهرها در شهرداری شاهین شهر نیز باید سازمان عمران راه اندازی شود، کاری که در کلان شهر های کشور انجام شده است. افزود: در واحد عمران شهرداری واحد مدیریت پروژه در حال تعریف شدن است،
مهندس مقدسی افزود: در حوزه عمران پروژه ای خاص و کلان در مقیاس بالا به نام مترو وجود دارد، در مصوبه شورای عالی ترافیک که در مرداد ماه سال جاری ابلاغ شده مسیر قطار شهری اصفهان به شاهین شهر از مسیر شرق شاهین شهر به موازات بزرگراه معلم به بزرگراه آزادگان در غرب تغییر مسیر داده شد. که فاز 1 آن به دانشگاه صنعتی اصفهان مشاور پروژه محول شده که مطالعات فاز 1 را انجام دهد و در اواخر دی ماه مطالعات را کامل کند و تحویل دهد و بلافاصله فاز 2 پروژه که میخ کوبی و تغییر مسیر است را برای ما انجام دهد. به موازات این پروژه در شهرداری شاهین شهر نیز یک واحد مجزا به نام مترو در حال شکل گیری برای پیگیری و سرانجام رساندن پروژه است. از آنجاییکه هر کیلومتر مترو 20 میلیارد تومان هزینه دارد و مسیر مترو شاهین شهر 20 کیلومتر می باشد. پیش بینی می شود با مدیریت صحیح پروژه و با صرف قریب به 400 میلیارد تومان بدون تملک اراضی در طرح، طی 4 سال پروژه مترو را به سرانجام برسانیم.

 

رئیس شورای شهر در مبحث حوزه شهر سازی با بیان اینکه ایراد بزرگ این حوزه در خصوص مدت زمان صدور پروانه ساخت بیش از مدت زمان قانونی بوده و همچنین ضوابط و مقررات شفاف نبوده افزود: ما سعی کردیم در این مدت با تنظیم و یکپارچه سازی و تنسیغ ضوابط و تقلیل مدت زمان صدور پروانه ساخت میزان رضایت مندی شهروندان را فراهم کنیم، در شهر اصفهان با جمعت 1 میلیون و 800 هزار جمعیت حدود 4.5 میلیون متر مربع صدور پروانه دارد در حالی که در شاهین شهر با جمعیت 150 هزار نفر جمعیت 1 میلیون متر مربع صدور پروانه ساخت وجود دارد و این نشان از درخواست زیاد در ساخت و ساز و انبوه سازی است.
ایشان در خصوص مطالبه 100 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از شهرداری اظهار داشت: توانستیم با دعوت از این بنیاد در بحث سرمایه گذاری در پروژه های شهری و همکاری در اجرای پروژه ها با بنیاد ابتدا مطالبات را محاسبه و سپس در توسعه و ارتقای سیمای شهری و آبادانی و عمران شهر گام برداریم و اختلاف چندین ساله بنیاد و شهرداری نیز خاتمه پیداکند. که در 4 سال آینده شاهد بهره برداری برخی از پروژه ها خواهیم بود.

 

مهندس مقدسی در حوزه خدمات شهری اولین مبحث را فضای سبز مطرح کردند و اعلام نمودند: در طرح جامع فضای سبز 13 میلیارد تومان اعتبار تصوب شده که سرانه 12 مترمربع را به 30 مترمربع افزایش دهیم. که این 13 میلیارد تومان در جهت توسعه تصفیه خانه پساب، احداث منبع 10 هزار لیتری و همچنین لوله کشی های سطح شهر مصوب شده است. در حال حاضر 180 هکتار فضای سبز در شاهین شهر وجود دارد، که با تغییر آبیاری سنتی به لوله کشی تحت فشار و با ایجاد پارکهای محله ای و روپوش های میانی، برنامه ریزی شده ظرف مدت 4 سال آینده سالی 50 هکتار طبق طرح جامع سازمان پارکها، فضای سبز اضافه شود که نوید یک چشم انداز بسیار خوب برای پایان 4 سال را برای شهروندان داریم.
وی از دیگر تصمیمات در حوزه خدمات شهری، اختصاص مبلغ 500 میلیون تومان جهت خرید ماشین آلات خدمات شهری، افزایش خطوط داخلی و ایستگاه های اتوبوس عنوان کرد.

 

رئیس شورای شهر در خصوص مشکل و مطالبات کارگران شاهین کاران، اقدامات خوبی انجام شده است، قاطبه اعضای شورای شهر در اینکه مطالبات کارگران باید انجام شود نظر دارند. کار اشتباهی در سنوات قبل انجام شده بود که شرکتی مغایر با قانون خصوصی سازی تاسیس و عمده کار فضای سبز و جمع آوری زباله شهر به این شرکت واگذار شده بود که فلسفه کار ایراد داشت و زمانی که اشکالات و نواقص دیده شد از ادامه کار این شرکت جلوگیری و سپس تعطیل شد و کار به شرکت های دیگر و سازمان پارکها واگذارشد که در این میان حق و حقوق کارگران این شرکت پایمال شد. شرکت از پرداخت مطالبات خودداری می کرد و شهرداری هم با این شرکت کاری نداشت و کار به استانداری و محاکم قضایی کشیده بود، ما از اختیارات شورا استفاده کردیم و در خصوص مطالبات کارگران با پیگیری های انجام گرفته در حال حاضر منتظر نظریه هیئت 3 نفره کارشناسی در ماه آینده هستیم که در صورت تصویب مطالبات شاهین کاران از شهرداری، به جای پرداخت به شاهین کاران به کارگران پرداخت می شود.

 

مهندس مقدسی در خصوص امور رفاهی و تعاونی مسکن با اعلام اینکه تعاو نی مسکن جدید شهرداری به تازگی تاسیس شده است. افزود: شهرداری شاهین شهر بیش از 1200 نفر پرسنل اعم از رسمی، پیمانی، قرار دادی و کارگری دارد که عمده پرسنل شهرداری افراد ضعیفی هستند، 270 نفر از این پرسنل فقط در امور تنظیف شهر و سایت بازیافت مشغول هستند که هیچ گونه نفعی از شهرداری نمی برند، سیاست جدید شورا بر این است که امور رفاهی این قشر را تأمین نماید و ما با دعوت از هیئت مدیره این تعاونی تأکید کردیم که اهتمام تعاونی باید تأمین امور رفاهی وتهیه مسکن قشر ضعیف کارکنان شهرداری باشد. و در این راستا هرگونه همکاری که لازم باشد با این قید شورا آمادگی همکاری را دارد.
وی افزود: با تشکیل 7 کمیسیون تخصصی (برنامه و بودجه، فنی عمرانی، خدمات شهری و حمل و نقل، بهداشت و سلامت، ایثارگران ، اجتماعی و بانوان و کمیسیونهای فرهنگی ورزشی و محیط زیست با کارگروه های متنوع در شورای شهر) و فعال کردن آنها، لوایح و مباحث ابتدا در کمیسیون ها به صوت تخصصی بررسی می شود سپس برای تصمصم گیری به جلسه شورا آورده می شود.

 

رئیس شورای شهر جلوگیری از اسراف و نظامندی در مسایلی چون کمک های بی ملاحظه و جلوگیری از حاشیه سازی های مدیریتی را از اصول تعهد شده شورای چهارم عنوان کرد که توسط اعضای این شورا وبصورت جدی تحت نظارت قرارگرفته است.
مهندس مقدسی در خصوص حوزه فرهنگ اظهار داشت: از آنجاییکه مدعی فرهنگی زیادی در این حوزه داریم ما بیشترین زمان را با این موضوع کار کرده ایم با این حال مشکلات زیادی وجود دارد. مدعیان فرهنگی علاوه بر اینکه تاکنون هیچ کارنامه از فعالیت های خود ارائه نداده اند شائبه مطالبه نیز ایجاد شده است در صورتی که بر اساس قانون، شهرداری منع شده بر این کار که پول نقد پرداخت کند. وی از کلیه کسانی که در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند و از شهرداری مطالبه دارند می خواهیم که درخواست ها و پیشنهادات خود را در چار چوب قانون ارائه نمایند.

 

وی افزود: از دیگر تصمیم گیری های شورا در حوزه فرهنگ، در بحث حجاب و عفاف طرح ریحانة النبی است که بودجه ای نیز برای اجرای آن پیش بینی شده که آموزش و پرورش مجری این طرح در مدارس دخترانه با ارائه صورت هزینه اعتبار لازم را دریافت می کنند. برنامه دیگری نیز در سازمان رفاهی تفریحی پیش بینی شده که با جلساتی که با مسئول این سازمان خواهیم داشت در خصوص اجرای این برنامه تصمیم گیری خواهد شد.

 

shora3.92.09.25

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.