شاهین پرس

آزمون مهم سپاهان ،حفظ ستاره‌ها در اولویت است

کدخبر: 35844
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ در ساعت ۹:۰۴ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ سپاهان به عنوان قهرمان لیگ چهاردهم کاری بسیار سخت برای تکرار این عنوان در لیگ آینده خواهد داشت و طبیعی است که مهمترین مسئله برای هواداران این تیم حفظ بازیکنان قبلی و یارگیری مناسب برای حضور در لیگ پانزدهم باشد.به هر حال شرایط مالی کارخانه فولاد مبارکه و نحوه مدیریت باشگاه سپاهان در طی سالهای اخیر باعث شده تا همه از الگوی مدیریت در این باشگه به نیکی یاد کنند و همین سابقه خوب حتی عامل بسیار مثبتی در زمینه اعتماد بازیکنان و حضورشان در تیمی مثل سپاهان بوده است.

اما نگاهی به روند صحبت بازیکنان سپاهان در طی بیست روز گذشته این نکته را یادآوری می‌کند که بازیکنان این تیم بعد از قهرمانی در لیگ قبلی از لحاظ مالی توقع بسیار بیشتری نسبت به گذشته دارند و همین مسئله مطمئنا کار مدیریت این باشگاه را برای تمدید قرارداد بازیکنانش بسیار سخت کرده است. در شرایط فعلی و با توجه به نیازهای سپاهان باید از نامهایی مثل احسان حاج صفی،عبدالله کرمی و مهدی شریفی به صورت ویژه نام برد که خطر جدایی شان بیش از بقیه بازیکنان تیمی مثل سپاهان را تهدید می‌کند و اگر قرار باشد که این مثلث سرنوشت ساز در لیگ پانزدهم در لیست نماینده فوتبال اصفهان نباشند وضعیت کیفی و کمی تیم فوتبال سپاهان تا حدودی دچار مشکل خواهد شد.

از یکطرف احسان حاج صفی به عنوان یکی از بازیکنان باسابقه سپاهان در طی سالهای گذشته که به عنوان یک بازیکن ملی پوش مورد اعتماد کارلوس کی روش باید این هفته در مقابل ترکمنستان به میدان برود در یکی از مصاحبه های خودش ساز جدایی از سپاهان را کوک کرده و به بهانه عدم پرداخت به موقع حق و حقوقش سپاهان را تهدید به جدایی کرده است.

البته خود حاج صفی هم کاملا به این مسئله واقف است که در نهایت در بین باشگاه‌های ایرانی هیچ کجا بهتر از سپاهان برای او نیست ولی نباید فراموش کرد که حاج صفی در اوایل نیم فصل اول لیگ قبلی تا آستانه لژیونر شدن هم پیش رفت که این انتقال به سرانجامی نرسید و هیچ بعید نیست که او دوباره قصد رفتن به فوتبال اروپا را داشته باشد. از طرف دیگر حاج صفی در طی این سالها همیشه از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار سپاهان بوده و جدایی او می‌تواند تمامی برنامه های حسین فرکی را در سمت چپ زمین بر هم بریزد.

اما بازیکن دومی که این روزها دم از جدایی زده عبدالله کرمی مدافع میانی سپاهان است که در سال گذشته یکی از ارکان اصلی خط دفاعی سپاهان بود ولی به نظر می‌رسد که او هم هم صدا و هم راستا با احسان حاج صفی از شرایط مالی سپاهان راضی نیست و جذابیت حضور دوباره در تیم فولاد خوزستان ممکن است هزینه سنگینی برای تیمی مثل سپاهان داشته باشد.

از طرف دیگر کرمی در لیست اصلی حسین فرکی هم حضور دارد و باید دید که مهرزاد خلیلیان برای حفظ مدافع ناراضی تیمش چه برنامه‌ای را مد نظر قرار خواهد داد. البته سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۶ هم حضور دارد و شاید این مسئله عاملی برای تمدید قرارداد عبدالله کرمی هم باشد ولی بعد از حاج صفی مهمترین مسئله سپاهان در فصل نقل و انتقالات حفظ بازیکنی مثل عبدالله کرمی است.

در نهایت نوبت به مهدی شریفی می‌رسد که بر خلاف دو نفر قبلی خیلی اهل قرارداد میلیاردی نیست و علاقه به پیراهن سپاهان از هر چیزی برایش مهمتر است اما نباید فراموش کرد که او هم به سن سربازی رسیده و جدایی اش قابل پیش بینی است.

البته مدیریت و عوامل اجرایی باشگاه سپاهان سعی کرده اند تا با تکذیب این مسئله نشان دهند که شریفی بازیکن خودشان خواهد ماند اما صحبتهای این مهاجم حاکی از این است که شریفی هم برای گذراندن خدمت مقدس سربازی بی میل نیست که لباس تراکتورسازی را بر تن کند و باید دید که سپاهانی‌ها چه سیاستی را برای راضی کردن مهدی شریفی در پیش می‌گیرند اما این نکته کاملا مشخص است که اگر مهرزاد خلیلیان به عنوان مدیرعامل سپاهان بتواند از این آزمون بزرگ عبور کند و هر سه بازیکن را در تیم سپاهان نگه دارد مطمئنا برای لیگ پانزدهم فرصت بسیار بزرگی را برای قهرمانی تیمش فراهم کرده است.