۱۵:۰۵ - جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

«از شایعه تا واقعیت»

این سرباز خمینی با دست بسته شهید نشده است+عکس

اخیراً خبر شناسایی و تشخیص هویت یکی از 175 شهید غواص از طریق آزمایش DNA در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

اخیراً خبر شناسایی و تشخیص هویت یکی از 175 شهید غواص از طریق آزمایش DNA در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ نقل کنندگان مدعی شدند که طبق آزمایش‌های DNA هویت نخستین شهید شناسایی شده «مسعود شادکام» اعلام شده است.

13940321000282_PhotoL 13940321000307_PhotoL 13940321000311_PhotoL 13940321000320_PhotoL

**واقعیت**

تاکنون هیچ یک از مسئولان ذیربط هویت هیچ یک از شهدای غواص را اعلام نکرده‌اند و صرفاً آخرین خبرها هاکی از تلاش مسئولان مربوطه برای شناسایی و تشخیص هویت شهداست.

*شهدا در حال شناسایی هستند

مسئول روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در مصاحبه اخیر خود از انجام آزمایش DNA از شهدای غواص و خط‌شکن بعد از اتمام جمع‌آوری پلاک‌ها خبر داده است؛ ابوذر اسدی درباره شناسایی 270 شهید گمنام و غواص 8 سال دفاع مقدس که از مرز شلمچه وارد ایران شده‌اند، گفته است که: «در حال حاضر مشغول جمع‌آوری مدارک و پلاک‌های 175 شهدای غواص، خط شکن و 95 شهد گمنام هستیم که بعد از اتمام این مرحله از کار آزمایش‌های مربوط به DNA نیز صورت خواهد گرفت.»

* ادامه عملیات تشخیص هویت شهدا تا پایان ماه رمضان

همچنین سرهنگ ابراهیم رنگین مسئول ستاد معراج شهدای تهران نیز پیش از این اعلام کرده بود که: «در حال نمونه‌برداری از 270 شهیدی که ماه گذشته از مرز شلمچه وارد شده‌اند هستیم و این مراحل تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.»

*شهید مسعود شادکام یکی از یادگاران مظلوم کربلای 4

اما چه شد که نام شهید مفقود الاثر مسعود شادکام به عنوان یکی از 175 شهید به سر زبان‌ها افتاد؟ شهید مسعود شادکام یکی از شهدای عملیات غرور آفرین کربلای 4 است، چندی پیش همزمان با تفحص 175 شهید غواص سمیه شادکام دلنوشته‌ای برای عموی شهید خود (مسعود شادکام) در صفحه شخصی‌اش در فیس بوک می‌نویسد که این مطلب از سوی بسیاری از رسانه‌ها نیز بازنشر می‌شود.

     13940321000347_PhotoL

همزمان شدن پخش تصاویر شهید مسعود شادکام به عنوان یکی از یادگاران مظلوم کربلای 4 در رسانه‌ها با تفحص 175 شهید غواص عملیات کربلای چهار در فضای مجازی یکی از علل به وجود آمدن این اشتباه از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده است.

* تکذیب این ادعای جعلی

روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: متاسفانه عده ای معلوم الحال با هدف تشویش اذهان عمومی مردم به ویژه خانواده های معظم شهدا مطالبی نادرست و بی پایه و اساسی مبنی بر شناسایی پیکر شهید غواصی که تصویر آن در جریان نشست خبری فرمانده محترم کمیته جستجوی مفقودین از رسانه ها منتشر شد را در شبکه های مجازی پخش نموده و پیکر این شهید را به یکی از شهدای مفقودالاثر لشکر 5 نصرخراسان نسبت داده اند که کاملاً جعلی و بی پایه و اساس می باشد. بدیهی است هرگونه اعلام شناسایی به خانواده های معظم شهدا فقط از طریق کمیته جستجوی مفقودین، بنیاد شهید و ایثارگران نیروهای مسلح و بر اساس روش معمول صورت می پذیرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.