۱۵:۱۶ - دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

نماينده مردم شاهين شهر و ميمه در مجلس:

ظریف گفت احتمال توافق کمتر از ۳۰ درصد است/ رئیس مجلس باید با جدیت پیگیر دستورات رهبری باشد

حسینعلی حاجی ضمن تاکید بر ضرورت آگاه سازی و روشنگری جامعه گفت: اگر قرار باشد خطوط قرمز رعایت بشود توافقی صورت نمی گیرد. مجلس طرحی یک فوریتی برای مذاکرات هسته ای در دستور کار خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ حسینعلی حاجی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخی که روز گذشته در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد، به نظرسنجی اخیر صدا و سیما در مراکز استان ها درباره مسائل هسته ای و مذاکرات اشاره کرد و گفت: از نظر مردم امکان توافق هسته ای ۷ درصد خیلی زیاد، ۳۲ درصد زیاد، ۳۴ درصد کم و ۱۷ درصد خیلی کم برآورد شده و در نظر سنجی دیگری اعتماد به آمریکا و کشورهای ۱+۵،  ۱۴٫۷ درصد خیلی زیاد و زیاد و بالای ۸۴ درصد کم، خیلی کم و اصلا عنوان شده است که نشان می دهد ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته اعتماد مردم نسبت به آمریکا و مذاکرات با ۱+۵ کمتر شده است.

طرح یک فوریتی الزامات هسته ای مجلس برای مذاکرات هسته ای

وی در پاسخ به این سوال که مجلس به عنوان یک نهاد مسئول و نماینده مردم چه اقداماتی را برای رعایت خطوط قرمز و صیانت از منافع کشور در مذاکرات انجام داده اظهار کرد: آخرین اقدامی که مجلس شورای اسلامی انجام داده طرح یک فوریتی الزامات هسته ای در مقابل ۱+۵ است که در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب شده و در هفته آینده برای طرح و تصویب به صحن مجلس می آید که احتمال رای بالایی برای آن می رود.

بر اساس این طرح هرگونه نتایج مذاکرات هسته ای با کشورهای ۱+۵ در صورتی معتبر است که علاوه بر شفافیت، الزامات زیر را رعایت کند و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

  • لغو کامل و یکپارچه همه تحریم های مقرر در قطعنامه های شورای امنیت، اتحادیه اروپا و کنگره و دولت آمریکا در روز امضای توافق
  • آژانس مجاز به انجام نظارت های متعارف از مراکز هسته ای است. دسترسی به کلیه اسناد، مراکز نظامی، دانشمندان و مراکز حساس غیر هسته ای به هر بهانه ای ممنوع است.
  • هیچ محدودیتی برای کسب دانش و تحقیق و توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای پذیرفته نیست.

تبصره: نظارت بر حسن اجرای توافق نامه توسط هیأتی هفت نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد که این هیئت هر ۳ ماه یکبار گزارش روند مذاکرات هسته ای را به مجلس ارائه می کند.

شانس توافق با رعایت خطوط قرمز کمتر از ۳۰ درصد است

نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه اصفهان ادامه داد: در دیدار رهبر انقلاب با روسای سه قوه و مسئولان نظام مورخ ۹۳/۱۱/۲۳،  بیان شد که فشارهای اقتصادی روی مردم زیاد است و همه فشارها ناشی از تحریم هاست و اگر از خطوط قرمز کوتاه نیاییم به بن بست می رسیم که مقام معظم رهبری فرمود: نه، ما به بن بست نمی رسیم. طبق اظهارات آقای ظریف شانس توافق با روند فعلی کمتر از ۳۰ درصد است.

حسینعلی حاجی در پاسخ به چرایی رفتار نامناسب دیپلمات های کشور با طرف مقابل با وجود شیطان بزرگ خواندن آمریکا توسط امام خمینی(ره) و سخنان رهبری در مورد آمریکا و متحدان آن ابراز کرد: اخیرا سه تذکر به آقای ظریف داده شده که در رابطه با قدم زدن وی با وزیر خارجه آمریکا، پیام تبریک به وزیر امور خارجه جدید عربستان و جریان بازگشت ناوهای ایران بعد از حمله عربستان به یمن بوده است.

دشمنان در صدد دو قطبی کردن جامعه هستند

وی بیان کرد: متاسفانه آمریکایی ها درکشور ما توسط ایادی خودشان به دنبال دو قطبی کردن جامعه ایران هستند که در نهایت هدفشان فروپاشی نظام کشور است و طوری برنامه ریزی کرده اند که رسانه های زنجیره ای آن ها مطالب مورد نظرشان را در جامعه منتشر می کنند.

عضو هیأت رییسه فراکسیون اصولگرایان در رابطه با جریان هواپیمای حامل کمک های ایران به مردم یمن و تهدید خلبان ایرانی توسط جنگنده های سعودی گفت: با وجود تشویق و تفقد معظم رهبری از خلبان هواپیما، متاسفانه این خلبان از طرف دولت مورد مواخذه قرار گرفت و حتی بحث توبیخ شرکت هواپیمایی ماهان مطرح شد و این عمل را جهت دار و مانع توافق با ۱+۵ دانستند.

نمینده مردم در مجلس با بیان اینکه طبق فرموده امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است ادامه داد: مقام معظم رهبری طوری جامعه را هدایت و رهبری می کنند که به نظام خدشه وارد نشود و به همین دلیل امسال را سال دولت و ملت همدلی و هم زبانی نام گذاری کردند که این کار بسیار هوشمندانه بوده است. اگر ما رهبری را تنها بگذاریم اتفاقات ناگوار و ناخوشایندی انجام می پذیرد.

وی از توطئه های دشمنان برای نظام کشور خبر داد و گفت: در طرح ریزی که از خارج از کشور توسط آمریکایی ها صورت گرفته و قرار است در داخل اجرا کنند این است که می خواهند قوه مقننه را طوری سازماندهی کنند که در مقابل حاکمیت بایستد! همچنین گفته اند ما بایستی در مجلس خبرگان آینده حداقل ۳۰ نفر را داشته باشیم که جرات مخالفت، انتقاد و زیر سوال کردن را داشته باشند.

اگر قرار باشد خطوط قرمز رعایت بشود توافقی صورت نمی گیرد

حاجی در پاسخ به این سوال که در صورت توافق یا عدم توافق چه اتفاقی رخ می دهد گفت: اگر قرار باشد خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند رعایت بشود توافقی صورت نمی گیرد، اگر توافقی انجام بشود قطعا مواردی از خطوط قرمز نادیده گرفته می شود، و اگر توافق بشود طرف مقابل یک قدم به جلو حرکت می کند و در آینده بحث های دیگری مثل حقوق بشر و ولایت فقیه را مطرح می کنند و یکی یکی در صدد براندازی ارزشها بر می آیند. اگر توافق نشود هیچ اتفاقی نمی افتد. آنچه که مهم است این است که اکثریت قاطبه مردم به این نتیجه برسند این مذاکرات در اصل سودی برای ما ندارد. به گفته مقام معظم رهبری این یک تمرین است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه با بیان اینکه اگر مردم آگاه و بصیر باشند هیچ اتفاق ناخوشایندی رخ نمی دهد افزود: محدودیت و مشکلی که وجود دارد این است که آگاه سازی و روشنگری مردم باید به طور کامل انجام شود، در فتنه ۸۸ مردودی خواص اتفاق افتاد. درحال حاضر نزدیکترین افراد به رهبری نیز بصیرت ندارند و تبریک می گویند. متاسفانه اینگونه افراد در مجلس هم هستند و اگر فضایی که فعلا شکل گرفته کامل شود و به پیش برود ان شاءالله امید بهبود وضع در آینده هست. متاسفانه خیلی از همکاران ما در مجلس بعد از توافق لوزان تبریک می گفتند که رهبر انقلاب فرمود این مسئله تبریک ندارد.

ایجاد مشکلات اقتصادی به منظور فشار بر مردم و امضای توافق بدانجام می گیرد

عضو هیأت رییسه فراکسیون اصولگرایان درباره اتفاقات اخیر و گران شدن حامل های انرژی خاطر نشان کرد: احساس می شود کسانی دنبال این هستند که شرایط اقتصادی کشور را سخت کرده و مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد کنند تا اینگونه القا شود که مردم ما در سختی هستند، این سختی ها ناشی از تحریم هاست، و برای رفع این تحریم ها باید توافق امضا بشود و برای اینکار عبور از خطوط قرمز اجتناب ناپذیر است در حالی که عبور از خطوط قرمز به منزله از دست رفتن استقلال سیاسی کشور است.

وی در پاسخ به این مسئله که چرا در مورد مذاکرات همه مسئولان جدی نیستند گفت: این که همه جدی نیستند حرف درستی است و بعضی خواص وظیفه شان را درست انجام نمی دهند. برای مثال انتقادی که به رئیس مجلس وارد می شود این است که در مواردی که مثلا مقام معظم رهبری در روز قبل صحبت های مهمی داشته اند در نطق پیش از دستور هیچ صحبتی از آنها نمی شود.

منبع: صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.