مقاومت رسانه ملی در حمایت از مصرف کالای ایرانی!
بی شک این جریان یک بام ودوهوایی رسانه ملی در تشویق و ترغیب به مصرف آن هم مصرف کالای ملی در راستای اقتصاد مقاومتی تنها با همایش و سمینار و سخنرانی کارشناسانه محقق نمیشود تا وقتی بسترسازی فرهنگی انجام نشود همه این برنامهها آب در هاون کوبیدن است،
به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/چندی پیش زن مسلمان ژاپنی در برنامه پایش میگفت وسایل خانهام را از اجناس ایرانی تهیه کردم حتی گوشی تلفنی که خریدهام ایرانی است او تاکید میکرد باید به اقتصادی کشور شیعه کمک کرد و کالاهای داخلی تهیه نمود. حرفهای آتسوکو هوشیمو جالب بود که یک زن ژاپنی این تعصب و تقید را به مصرف کالاهای داخلی داشته باشد درحالیکه تنها با گشت وگذار درخیابانها و بیلبوردهای تبلیغاتی میبینیم که کالاهای آلمانی، انگلیسی، کرهای و… با تصاویر بزرگ وجذاب تبلیغ میشوند وکسی هم نیست بپرسد چرا این همه جولان تبلیغ اجناس خارجی و یا کالاهایی با برند غیرایرانی باز است و چرا در تلویزیون ملی تبلیغاتی با عناوین خارجی میشود پوشاک مرسی، دستمال نانسی، لوازم خانگی کن وود، ال.جی، مارشال و…. معلوم نیست دراین شرایط تحریمهای اقتصادی ومشکلات مالی که کمر خیلی از مردم را خم کرده است چرا اینگونه رسانه ملی و دستگاههای تبلیغاتی ساز مخالف میزنند و خلاف جریان آب شنا میکنند؟! درحالیکه مقام معظم رهبری بارهای در سخنان خود بهترین راهکار برای گذار از تحریمها را اقتصاد مقاومتی دانستهاند و مدبرانه نسبت به اجرایی کردن آن اصرار دارند، ولی گویا تنها درحد همایش و مصوبه عملیاتی شده است. متاسفانه رسانهها و در راس آن رسانه ملی به جای بسترسازی فرهنگی برای کنترل مصرفگرایی خود ازعوامل موثر در نیازآفرینیهای کاذب و تشویق به مصرف هستند. در مجموعههای تلویزیونی یا تبلیغاتی که مدام از شبکههای مختلف پخش میشود به خوبی میتوان وسوسههای مصرف آن هم اجناس غیرایرانی را به خوبی حس کرد برای نمونه وقتی به کرات تبلیغ فلان تبلت با مارک غیرایرانی از شبکهها پخش میشود که پدرومادری برای کودک خود تبلت خریدهاند تا بازی کند چه انتظاری از خانوادهای میرود که مخاطب این رسانه ملی است؟! یا وقتی در تبلیغ شبکهها خانمی را نشان میدهد که برای بهتر شدن روحیه و کار آشپزی به او پیشنهاد میشود ظروف کهنه خود را عوض کند و ظروف شیک و جدیدتری تهیه کند چگونه انتظار داریم مادری که خود باید کنترل کننده مصرف و هدایتگر خانواده باشد تاثیرپذیری پیدا نکند و وسوسه خرید وتعویض نگردد؟!
بی شک این جریان یک بام ودوهوایی رسانه ملی در تشویق و ترغیب به مصرف آن هم مصرف کالای ملی در راستای اقتصاد مقاومتی تنها با همایش و سمینار و سخنرانی کارشناسانه محقق نمیشود تا وقتی بسترسازی فرهنگی انجام نشود همه این برنامهها آب در هاون کوبیدن است، بنابراین اگر میخواهیم گذار از تحریمها و فشارهای اقتصادی که این روزها پاشنه آشیل کشورمان شده است به خوبی انجام شود نیاز به همراهی عملیاتی است؛ چرا پرواضح است که تحریمها مسئله امروز و دیروز نیست بلکه از همان آغاز انقلاب اسلامی و اعلام استقلال از شرق وغرب، برای به زانو درآوردنمان از حربه تحریم استفاده شده است که به انحا گوناگون به اجرا درآمده بهخصوص در دوران هشت ساله دفاع مقدس که علاوه بر حملات سخت تهاجمی نظامی بر کشور، تحریمهای زیادی برما تحمیل کردند اما آن زمان به حمدالله توانستیم به خوبی از بحرانها عبور کنیم زیرا پروسه اقتصاد مقاومتی درجریان بود ،میل به مصرف بیشتر آن هم اجناس غیر ایرانی میان مردم وجود نداشت و همه سعی میکردند تا با کمک هم و عزم ملی اجازه ندهند دشمن غالب شود ولی متاسفانه هرچه جلو آمدیم این فرهنگ ارزشی براثر کم کاری و سهل انگاری کمرنگ شد چنانچه امروز اگر شایعه شود فلان کالا کم است حرص و ولع برای تهیه آن به هرقیمت بیشتر میشود . همه اینها نیازبه فرهنگ سازی عملی دارد تا امروز هم بتوانیم به خوبی دوره گذار را پشت سربگذرانیم و به زعم مقام معظم رهبری با اجرا شدن پروسه اقتصاد مقاومتی در مشکلات فائق بیاییم