شاهین پرس

برگزیده شدن طرحهای یاوران طبیعت کانون پرورش فکری شاهین شهر

کدخبر: 3319
۲۱ آذر ۱۳۹۲ در ساعت ۱۲:۰۶ بعد از ظهر

 

kanon16

 

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر ومیمه “شاهین نا” ، پسنده مسئول کانون پرورش فکری کودکان با اعلام این خبر بیان داشت: به منظور پرورش حس دینی و تفکر و تقویت روحیه پرسشگری، طرح یاوران طبیعت با موضوع آشنایی با محیط زیست، منابع طبیعی پیرامون و زیبایی های طبیعت در کانون پرورش فکری کودکان برگزار گردید.

 

پسنده افزود: کودکان عضو کانون پس از گروه بندی (دو گروه 20 نفره) با توجه به علاقه مندی آنها در دو گروه زیست جانوری و زیست گیاهی و با آموزش و گفتگوی مربیان این که نقش و سهم فرد در زیبا سازی و سالم سازی محیط چقدر است، و به منظور انجام فعالیت های متنوع طی 12 جلسه کودکان فعالیت خود را انجام دادند.

 

گروه های تشکیل شده،  در خصوص مقایسه زندگی اجتماعی مورچه با انسان و انقراض دایناسورها مطالعه و تحقیق انجام دادند و سپس در قالب نقاشی، قصه و داستان پردازی، خوشنویسی، تصویرگری و ساخت ماکت، اندوخته‌ها و ذهنیات خود را به نمایش گذاشتند.

 

پس ار ارسال مجموعه تحقیقات و مطالعات کودکان، در مرحله کشوری 3 تحقیق از کانون پرورش فکری شاهین شهر پذیرفته و انتخاب شدند.

اسامی کودکان با ذکر عنوان تحقیق آنها به شرح ذیل می باشد:

1 – تحقیق و پزوهش  آقای محمد حسین پاکرو در گروه زیست جانوری با موضوع انقراض دایناسورها(پایه پنجم)

2- تحقیق و پژوهش خانم یاسمین شیرولی با موضوع جهان شگفت انگیز بدن(تأثیرآلودگی هوا بر سیستم عصبی بدن)( در پایه ششم )

3- تحقیق و پژوهش بطور مشترک آقای روزبه پسنده و علیرضا سیستانی در گروه زیست جانوری با موضوع بررسی شگفتیهای خلقت مورچه و زندگی اجتماعی آنها (پایه راهنمایی)