۱۷:۱۰ - دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

اظهارات معنادار در یک نشست دانشجویی حاشیه دار!

اصغر زاده: اگر کسی می خواهد با نظام مبارزه کند راهش تشکیل حزب و کار سیاسی حرفه ای است!

نشست «نقش جنبش دانشجویی در جریان اصلاحات» با حضور ابراهیم اصغر زاده در حالی در دانشگاه اصفهان برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود: از برگزاری مراسم بدون قرآن به دلیل مشکل فنی(!) تا پخش غیر قانونی تصاویر برخی عناصر ممنوع التصویر!

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ نشست «نقش جنبش دانشجویی در جریان اصلاحات» روز یکشنبه با حضور ابراهیم اصغر زاده به همت انجمن اسلامی پیروان خط امام(ره) دانشگاه اصفهان در تالار صدر دانشکده علوم اداری و اقتصاد این دانشگاه برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

 

به دلیل مشکلات فنی، قرآن قرائت نشد؛ اصغرزاده: برای اولین بار در عمرم این اتفاق افتاده!

این مراسم درحالی با نیم ساعت تاخیر شروع شد که به گفته مجری برنامه، به دلیل مشکلات فنی، نه سرود جمهوری اسلامی در سالن پخش شد و نه سوره ای از قرآن قرائت شد. این نقص حتی با واکنش اصغر زاده روبرو شد و گفت: این اولین جلسه ای است که بنده در آن شرکت می کنم و قرآن پخش نمی شود.

 

پروژه سیاست زدایی از محیط دانشگاه باعث افزایش هزینه فعالیت های سیاسی شد

این فعال اصلاح طلب با اشاره به سابقه دانشگاه در قبل از انقلاب افزود: جنبش های دانشجویی در دانشگاه قبل از انقلاب به عنوان یک مرجع جنبش های اجتماعی به حساب می آمدند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب بنا به دلایلی که بر شما پوشیده نیست، به ویژه بعد از انقلاب فرهنگی، محیط دانشگاهی دچار یک گسست شد. ولی گسست اصلی در سال ۸۴ تا ۹۲ بود که دولت آقای احمدی نژاد دست به انقلاب فرهنگی دوم زد و پروژه ای به نام سیاست زدایی از محیط دانشگاه را کلید زد.

اصغر زاده اخراج اساتید، ستاره دار شدن دانشجویان و تعطیلی انجمن های اسلامی را نمونه ای از اقدامات ویرانگر این سیاست دانست و افزود: این سیاست دانشگاه را به ویرانه ای تبدیل کرد و نیروهای حزب اللهی و بسیج و نیروهای وابسته به حکومت را در مقابل نیروهای جامعه دانشگاهی قرار داد.

دبیر سابق حزب همبستگی با تاکید برا این که این سیاست زدایی از دانشگاه باعث افزایش هزینه فعالیت سیاسی در دانشگاه شد افزود: بعد از تعطیلی انجمن های اسلامی، کمیته انضباطی صاحب قدرت فراوانی شد و تعداد زیادی از دانشجویان ستاره دار شدند.

 

نمی توانیم اجازه دهیم نماینده رهبری در دانشگاه تصمیم گیرنده باشد!

این فعال اصلاح طلب دگردیسی در علوم انسانی و علوم اجتماعی را جزئی از این سیاست برشمرد و افزود: همان اتفاقی که در دانشگاه می افتاد دوست داشتند در جامعه هم اتفاق بیافتد. آنها دوست داشتند در طی یک پروژه انسان سازی، دسته ای از انسان های هم شکل و هم اندازه ایجاد کنند. آنها می خواستند دانشجویان هم تراز انقلاب اسلامی که از دانشگاه بیرون می آیند، راجع به مسائل بین المللی و داخلی یک نوع فکر بکنند.

وی افزود: احمدی نژاد را سمبل انسان واقعی تراز انقلاب قرار دادند و می خواستند که همه در آن چاچوب باشند. یعنی اگر کمی بلند تر است، سر و ته آن را بزنیم و اگر کوتاه تر است، سر و ته آن را بکشیم.

اصغر زاده با بیان این که کاری به حضور نماینده رهبری در دانشگاه ندارم افزود: هر رفتاری باید معیار و متر مشخصی داشته باشند. نمی توانید نماینده رهبری در دانشگاه را تبدیل کنید به چیز مقدسی که در همه زمینه ها حق وتو داشته باشد و یا گروه های بسیجی و یا گروه هایی که به هر نحو وابسته به حکومت هستند، مدیریت دانشگاه را برعهده بگیرند و اجازه ندهند کسی در دانشگاه نفس بکشد.

 

در سال ۸۸ بعضی توهم داشتند و ایده رفراندوم را مطرح کردند

وی حضور دانشجویان در عرصه میدانی و خیابانی را نتیجه این چنین رفتار های سیاست زدایی دانست و ادامه داد: چنین فضای بسته ای باعث حضور جنبش های دانشجویی در عرصه اجتماعی شد.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به اشتباه های گذشته جنبش های تندرو، افزود: بعد از تجربه جنبش دانشجویی در  تیر ۷۸ مشخص شد که جنبش دانشجویی توانایی و تحمل بار تغییر نظام را ندارد چراکه این نظام برخواسته از انقلاب است و یک نظام مردمی است. اگر کسی می خواهد با نظام مبارزه کند، راهش تشکیل حزب و کار سیاسی حرفه ای است.

دبیر سابق حزب همبستگی توهم گروهی را متذکر شد که در فکر براندازی بودند و ادامه داد: بعضی دچار این توهم بودند که می شود این دولت را منحل کرد و موضوعی را مطرح کردند مثل برگزاری رفراندوم و این که قانون اساسی را تغییر دهند.

وی یادآور شد که جنبش دانشجویی بعد از سال ۸۸ به این نتیجه رسید که مبارزه خیابانی موجب فرسایش گروه های سیاسی می شود. آنها که خودشان را در خیابان توسعه داده بودند، دچار مشکل شدند. بخشی از تقصیر در این عمل برعهده کسانی است که عرصه دانشگاه را بر این ها تنگ کرده بودند و اجازه سیاست ورزی به دانشجو را ندادند.

 

جنبش دانشجویی در سال ۸۸ دارای نقاط ضعف رهبری، تئوری و تشکیلات بود

این فعال اصلاح طلب سه نقطه ضعف جنبش دانشجویی را در سال ۸۸ برشمرد و یادآور شد: وقتی که یک مرتبه این هیجان به دانشجویان منتقل شد و بازی را به عرصه خیابانی کشاند، جنبش دانشجویی از درون دچار مشکلاتی شد. اول اینکه رهبری فراگیری نداشت و نتوانست خودش را اداره کند و مواجه شدیم با این که هر گروه دانشجویی از طریق فضای مجازی با گروهی پیوند می خورد و یک عده صبح تظاهرات می کردند و یک عده نمی کردند.

نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی، ضعف دوم جنبش دانشجویی اصلاح طلب را در سال ۸۸ ضعف نظری دانست و افزود: جریان دانشجویی در مقطعی از لحاظ تئوریک دچار یک خلا نظری شده بود.

وی همچنین دیگر ضعف جنبش دانشجویی را مسائل تشکیلاتی دانست و ادامه داد: به دلیل فعالیت گروه های کنترلی در دانشگاه، تشکیلات خودش را از دست داده بود. به همین دلیل نیروی دانشجویی در این سال ها هزینه زیادی داده است.

 

نخبگان پیش بینی ریاست جمهوری روحانی را نمی کردند و آنها عقب تر از جامعه بودند

اصغر زاده با اشاره به وقایع قبل از انتخابات ۹۲ که منتهی به ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی شد، متذکر شد: انتخاب آقای روحانی برای همه ما غیر متقربه بود و در انتخابات سال ۹۲ برای جامعه مورد انتظار نبود. اتفاقی جز آن اتفاقی که داشت پیش می رفت. آمدن حسن روحانی این پیام را داشت که اولا بخش هایی از جامعه به وحدت فراطبقاتی رسیدند چراکه رای آقای روحانی بین کشاورز ها، دانشجویان، اساتید، پزشکان و معلمان و دیگر اقشار دارای یک رای نسبتا همگن بود که نشان می داد جامعه در حال واکنش به یک اتفاق ناخواسته بود که در تقدیر وجود داشت.

عضو دوره اول شورای شهر منحله تهران ضمن اشاره به بیانیه لوزان و تغییر آرایش سیاسی بعد از آن گفت: بعد از وقایع لوزان، تمامی کسانی که پشت سر احمدی نژاد بودند، در مقابل آقای روحانی قرار گرفتند. به همین دلیل جنبش دانشجویی و اصلاح طلبان به شدت از سیاست خارجی آقای روحانی حمایت کردند.

ابراهیم اصغرزاده با انتقاد از دولت در مورد سیاست های داخلی، اظهار داشت که دولت باید سیاست های خارجی را متوازن با سیاست های داخلی به پیش ببرد.

وی با اعلام حمایت کامل از سیاست خارجی دولت یازدهم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید از این سیاست ماجراجویانه که خودش در آن قرار گرفته جدا شود.

 

تاکید مجدد اصغر زاده بر مطالبه غیر قانونی اقلیت دانشجویان: رفع حصر!

این فعال اصلاح طلب، ضمن بیان مطالبات دانشجویی اصلاح طلبان و لزوم پیگیری دولت، افزود: من در این چند وقت هرجا که رفتم، مطالبه اولیه دانشجویان برداشتن حصر زندانیان سیاسی است.

وی حقوق شهروندی و آزادانه نوشتن را مطالبه دیگر توصیف کرد و گفت: مشکل لباس شخصی ها و تفکر بنیاد گرایی، دو پدیده مسئله ساز انقلاب هستند.

اصغر زاده با بیان این که ما از اول انقلاب با دو پدیده بسیار مشکل زا مواجه هستیم، افزود: اولین مورد لباس شخصی ها هستند. گروه هایی که فکر می کردند در جامعه بر حق هستند و پسر پیغمبر هستند و می توانند در جامعه تبدیل به گروه های فشار شوند.

وی پدیده مشکل زا بعدی را تفکر بنیاد گرایی خواند و افزود: آنها اعتقاد دارند که باید ایران را به یک تفکر بنیاد گرایی باز گردانند. آنها حتی جمهوری اسلامی را تقلبی و بدلی می خوانند و مدعی حکومت اسلامی هستند و رای مردم را تزیینی می دانند. این حرف هایی است که زده اند. آنها در مقابل امام هم ایستادند و جمله امام مبنی بر این که میزان رای ملت است را قبول نداشتند.

ابراهیم اصغر زاده با انتقاد از لباس شخصی ها ، اظهار داشت: خیلی جالب است که یک عده بعد از سی و پنج سال به خودشان اجازه می دهند که بیایند در خیابان اعمال قدرت کنند. شما چکاره اید؟ شما چه حقی دارید که در مورد مردم قضاوت می کنید؟ این که هرکسی یک نیروی نظامی خاصی داشته باشد و در شهر بکشد، این که یک مداحی کلت بکشد. دامن خیلی از روحانیون مبرا است از این گروه های فشار. واقعا خجالت آور است! من که تبری می جویم از این چنین انقلابی که به لباس شخصی ها بیانجامد.

 

پرسش های دانشجویی و پخش تصاویر عناصر ممنوع التصویر!

ابراهیم اصغرزاده در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر برائت آقای اصغر زاده از تسخیر لانه جاسوسی گفت: هر موضوع را باید در زمین و زمان خودش بررسی کرد. در آن زمان وقتی آن اتفاق انجام شد، همه گروه های انقلابی از ما حمایت کردند و این نشانه درستی عمل ما بود.

در کلیپ پخش شده در این نشست که سیر جنبش های دانشجویی از سال ۱۳۳۲ به بعد را به تصویر کشیده بود از عکس های رییس جمهور ممنوع التصویر اصلاحات استفاده شده بود.

دیگر کلیپ این نشست شامل مجموعه ای از عکس های رییس جمهور ممنوع التصویر اصلاحات و مربوط به انتخابات دوم خرداد سال ۷۶ بود که قصد داشت توهم شکست کاندیدای حکومت و پیروزی مردم  در انتخابات ۷۶ را القا کند.

555888881

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.