۱۴:۰۲ - دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

معلم امروز با اطلاعات دیروز جوابگوی نسل فردا نیست

طرح رتبه بندی معلمان که از مهر ۹۴ اجرایی خواهد شد مسائل معیشتی معلمان را اصلاح می کند اما درعین حال معلمان نیز باید به ارتقاء سطح خود اهتمام ورزند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان از مهر ۹۴ و لزوم ارتقای سطح معلمان اظهار کرد: معلم امروز با اطلاعات دیروز جوابگوی نسل فردا نیست.

محمد حسن قائدیها در این مراسم با بیان این مطلب که مقام، حرمت و شخصیت معلم به عنوان اندیشه سازان نسل بشر باید ارج نهاده شود اضافه کرد: مدتی است بحث معیشتی معلمان مطرح است و با توجه به این که میانگین تحصیلات کارمندان آموزش و پرورش نسبت به کارمندان سایر دستگاه ها بالاتر است اما دریافتی حقوق معلمان در سطح پایین تری قرار دارد.

وی افزود: از ۱۰۰ درصد بودجه ای که در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد ۹۸ ممیز ۴ دهم درصد آن به حقوق پرسنل اختصاص می یابد و تنها ۱ ممیز ۶ دهم درصد آن صرف امور عمرانی و اجرایی می شود.
وی خاطر نشان کرد: این درحالی است که ما همچنان درباره معیشت معلمان دچار مسئله و مشکل هستیم و علاوه بر آن امور اجرایی و عمرانی ما نیز دارای مشکل است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر کمک های خیران در بخش مدرسه سازی تصریح کرد: هم اکنون در سطح استان ۳۰۰ مرکز آموزشی که بخش ساخت خیران آن به اتمام رسیده است وجود دارد که به دلیل مشکلات بودجه ای دولت نتوانسته سهم خود را در احداث و تکمیل این مدارس عملی کند.

وی یادآور شد: علی رغم اینکه سهم اعتبارآموزش و پرورش در سال ۹۳ به طور قابل توجهی رشد کرد اما با این وجود هنوز هم جوابگوی مسائل عمرانی، اجرایی و معیشتی آموزش و پرورش و کارکنان آن نیست.

قائدیها در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان و تفاوت های اجرایی آن افزود: طرح رتبه بندی معلمان مسائل معیشتی معلمان را اصلاح خواهد کرد اما درعین حال نیز باید معلمان به ارتقاء سطح خود اهتمام ورزند چرا که معلم امروز با اطلاعات دیروز جوابگوی نسل فردا نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با دعوت از معلمان و فرهنگیان برای بازدید از طرح رتبه بندی معلمان در پرتال آموزش و پرورش تاکید کرد: ارائه نظرات و پیشنهادات در رابطه با این طرح به اصلاح و رفع نواقص آن کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به دریافت ۵ هزار ردیف استخدامی از هیئت دولت از ابلاغ آیین نامه استخدام تا یک ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: در طرح استخدامی اخیر اولویت اصلی با فرزندان فرهنگیان است.

وی با هشدار نسبت به فرصت طلبی سودجویان برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش در برخی سایت ها این مسئله را به طور جدی رد و تاکید کرد: هیچ سایتی از سوی آموزش و پرورش در حال حاضر اقدام به ثبت نام نمی کند و لذا هیچ فردی برای ثبت نام و واریز وجه به این سایت ها مراجعه نکند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.