۱۲:۰۵ - پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح شد؛

عمده مشکلات بخش میمه درآمد پایدار، اشتغال و مهاجرت جمعیت جوان می باشد

تولید، سرمایه گذاری و اشتغال راه حل مقابله با کاهش و عدم رشد جمعیت که بزرگترین مشکل بخش میمه است، می باشد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه شورای اداری شهرستان که در حرم شهدای گمنام بخش میمه تشکیل شده بود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از کارگران کشور اساس کار را تولید دانست و گفت: تولید، سرمایه گذاری و اشتغال راه حل مقابله با کاهش و عدم رشد جمعیت که بزرگترین مشکل بخش میمه است، می باشد.

علیرضا بصیری سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری از سوی همه مدیران و مسئولان را راه حل بسیاری از مشکلات و معضلات کشور دانست و خاطر نشان کرد: درآمد پایدار، اشتغال و مهاجرت جمعیت جوان عمده مشکلات بخش میمه می یاشد که می توان با استفاده از فرصتها و ظرفیت های منطقه بسیاری از این مشکلات را مرتفع کرد.

وی در ادامه به پیام های مدیریتی برگرفته از حکمت های نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: حضرت علی علیه السلام می فرمایند: اگر به انجام مسئولیتی گردن نهادید به آن وفا کنید. که مسئولیت ها وزر و وبال هستند و با پذیرش آنها قطعا انسان مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و هیچوقت کارهای اهم را فدای امور مهم نکنید. زیرا ما فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و باید برای کارها اولویت بندی داشته باشیم و دیگر اینکه پیش از پذیرش هر کاری به دانش آن کار مجهز شوید. امروزه آزمون و خطا جواب نمی دهد، زمان مهم و منابع محدود هستند برای انجام کارها باید دانش آن را آموخت.

رئیس شورای اداری شهرستان با بیان اینکه درجه اهمیت امور مهم است تاکید کرد: اگر کاری قرار است امروز انجام شود نباید به فردا موکول شود زیرا نتیجه و اثر مطلوب نخواهد داشت.

وی به مطالبه مردم بخش میمه در خصوص ارتقاء بخش میمه به شهرستان گفت: بخش میمه با داشتن مردمی متعهد و زحمت کش و با سابقه خوب تاریخی استحقاق رسیدن به خواسته های خود را دارند و برای دست یافتن به آنها فرمانداری شهرستان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

فرماندار شهرستان در ادامه به کلیه مدیران و مسئولان دستگاهها و ادارات شهرستان تاکید کرد برای رسیدگی به امور مردم بخش میمه اهتمام ویژه داشته باشند و با توجه به بعد مسافت بخش تا مرکز شهرستان هر کدام از مدیران هفته ای یک روز را با اطلاع رسانی قبلی با حضور در این بخش برای رسیدگی به مشکلات بخش میمه اختصاص دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان از بیان مشکلات توسط شهرداران و شوراهای بخش در این جلسه استقبال کرد و از آنان خواست در قالب نامه مشکلات را به فرمانداری انعکاس دهند تا در شورای برنامه ریزی شهرستان تصمیمات لازم گرفته شود.

وی همچنین به همه مدیران و مسئولان ادارت شهرستان توصیه کرد: در برگزاری جلسات، رسیدگی به امورات ارباب رجوعان را مورد توجه قرار دهند تا خللی در کار مردم ایجاد نشود.

بصیری همچنین از کلیه مسئولان و مدیران شهرستان خواست برای تحقق شعار سال اهتمام و جدیت ویژه داشته باشند و بدانند که با همدلی و همزبانی و تعامل با یکدیگر بسیاری از مشکلات به ظاهر بزرگ حل خواهد شد چرا که هیچ لذتی بالاتر از گره گشایی از کار مردم نیست.

نماینده مردم شهرستان در مجلس نیز در این جلسه به شعار”دولت و ملت، همدلی و همزبانی” اشاره کرد و گفت: اگر همدلی و همزبانی بین مسئولان وجود داشته باشد روند کارها راحتر پیش خواهد رفت.

حسینعلی حاجی دلیگانی باگرامیداشت هفته معلم اضافه کرد: طی هفته گذشته مجلس در خصوص معلمین و مدارس 26 مصوبه برای پرداخت مطالبات معلمین داشت. که امیدواریم علاوه بر پرداخت معقات معلمین شان و جایگاه شان نیز حفظ شود.

وی در ادامه افزود: در بازدیدهای استانی، شهرستانی در قالب سفیران خدمت، دیدارها و غیره از بخش میمه در مجموع 349 مشکل شناسایی و احصاء شده است که لازم است فرمانداری شهرستان با برگزاری جلسات این مشکلات بررسی و الویت بندی شده و در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان مطرح و برای رفع این مشکلات تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

امام جمعه بخش میمه نیز ابتدای این جلسه خدمت صادقانه را بهترین عبادت دانست و گفت: باید با انجام به موقع وظایف محوله قدر این مسئولیت ها را بدانیم.

حجت الاسلام یدالله زمانی با بیان اینکه می توانیم با ایجاد احساس مسئولیت پذیری و استفاده از فرصت و انجام کار هدفمند موجبات رضایت خداوند را فراهم کنیم خاطرنشان کرد: بخش میمه نیازمند توجه و رسیدگی ویژه مسئولان استان و شهرستان می باشد.

وی افزود: علی رغم اینکه بخش میمه یکی از بخش های باسابقه و قدیمی استان و دارای ظرفیتها و پتانسیل های فراوانی است ولی نسبت به ارتقاء میمه از بخش به شهرستان اقدامات موثری انجام نشده است.

امام جمعه بخش میمه نبود زیرساخت های مناسب شغلی برای جوانان، کاهش جمعیت بواسطه مهاجرت، و افزایش 30درصدی جمعیت افاغنه، تجهیز نبودن ادارات این بخش بخشی از مشکلات و مطالبات مردم این بخش عنوان کرد و اضافه کرد: بر اساس قانون اساسی همان اندازه که نزدیکترین مکان به مرکز استان و شهرستان حق بهرمندی از امکانات دولتی را دارند به همان نسبت دورترین مکان به مرکز نیز حق دارد.

بخشدار بخش میمه، شرئیس شورای اسلامی شهر میمه، شهردار وزوان، شهردار لایبید، رئیس شورای اسلامی بخش میمهو مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر از دیگر سخنرانان این جلسه بودند که هرکدام به نسبت برخی از مطالبات به حق بخش میمه را مطرح کردند.

درخواست سفر استاندار به بخش میمه یکی از مطالبات مردم میمه بود که علی رغم گذشت قریب به دو سال از انتصاب دکتر زرگر پور به سمت استانداری و دعوت برای بازدید و دیدار تاکنون محقق نشده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.