شاهین پرس

پذیرایی از آدم کش آمریکایی با پسته خندان ایرانی

کدخبر: 32667
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ساعت ۱:۱۲ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” طی هفته گذشته جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا به اقامتگاه سفیر ایران در نیویورک رفت و در آنجا با پذیرایی پسته ایرانی مورد استقبال قرار گرفت.

رادیو فردا، صدای آمریکا و برخی سایت‌های داخلی (تدبیر، فرارو …) دیروز ملاقات جان‌کری با جواد ظریف در محل اقامتگاه خوشرو سفیر ایران در نیویورک را که در حاشیه نشست اصلاح ان‌پی‌تی صورت گرفته، «تابوشکنی بزرگ» و «قدم گذاشتن به خاک ایران» خواندند. در این عملیات رسانه‌ای با بیان اینکه اتفاق مذکور در ۳۶ سال گذشته بی‌سابقه، بر وجود فرش ایرانی زیرپای ملاقات کنندگان و همچنین پذیرایی با پسته تأکید شده است!!

 

ذوق زدگی رسانه‌های زنجیره ای و اپوزیسیون از این ماجرا چندان هم عجیب نبوده چرا که سران حاکم بر این رسانه ها سیاست های دوستی با آمریکا را در پیش گرفته و آرمان های انقلاب اسلامی را فدای منافع شخصی خود که همان نزدیکی با آمریکا است می دانند.

 

نکته اصلی این است که بی حرمتی هایی که به سفیر سابق ایران در نیویورک شد همچنان از حافظه مردم پاک نشده است و این رفتار خبیثانه آمریکایی ها یادآور سیاست های کج دار و مریز و منافقانه آمریکایی ها با ایران است.

از آنجایی که چندی پیش ویزای حمید ابوطالبی سفیر ایران در نیویورک از سوی آمریکایی ها باطل شد و آنها حاضر به پذیرش این نماینده ایران نشدند.

 

باید خاطر نشان شد که پذیرش دشمن ایران با آغوش باز هیچ گونه ذوق زدگی نداشته و افتخاری برای کشور محسوب نمی شود.

از طرفی جان کری در طول مذاکرات بارها و بارها ایران را تهدید کرده است و برای اثبات دست پر آمریکا علیه ایران و اقدامات هسته ای او سخن رانده است ولی از طرف دیگر به دلایلی نامعلوم قدم در محل اقامت سفیر ایران در سازمان ملل پا گذاشته است.

 

این نمایش های ساختگی از سوی آمریکا کاملاً گواهی این موضوع است که نشان بدهند در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، کم کاری از سوی آمریکا نبوده و آمریکا تمام توان خود را برای دوستی با ایران به کار بسته است.

درک این موضوع چندان دشوار نیست اما درک این که چرا با پسته و روی خندان از جان کری استقبال می شود برای تحلیل گران و کارشناسان سیاسی سخت و پیچیده است.

 

سردار نقدی در همین راستا با تأکید بر این موضوع که ورود حیوانات درنده و کودک کش به دفتر ایران در سازمان ملل خوشحالی ندارد خاطر نشان کرد: در این شرایط و اوج این جنایت ها، وزیر خارجه نحس آمریکا که به راحتی آدم می کشد و روی جسد کودکان مظلوم با خونسردی لبخند می زند، به دفتر ایران در سازمان ملل وارد می شود و می بینیم بعضی روزنامه ها ذوق زده شده و تیترهای آنچنانی می زنند مثل اینکه باید خوشحال بود.

 

کیهان هم ضمن انتقاد از این رفتار نوشت: در حالی که آمریکا بر عداوت و خباثت‌های خود در زمینه اعمال بیش از یکصد تحریم جدید و نقض عهد در توافق ژنو اصرار دارد، این قبیل هیجان‌آفرینی‌ها چه ارزش و اعتباری می‌تواند داشته باشد.

با این حال صدای آمریکا در گزارشی به نقل از جان کری نوشت: مذاکرات برای مجاب کردن ایران به انجام تعهدات خود است. یکی از خطیرترین کارهایی که در راستای عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای می‌توان انجام داد، آن است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند بازرسی‌ها و راستی‌آزمایی‌های خود را بطور دقیق و کامل انجام دهد، توافق احتمالی با ایران نیز متکی بر کلمات نخواهد بود، بلکه متکی بر راستی آزمایی خواهد بود.

 

تصور اینکه سیاست‌های آمریکا در قبال ایران تغییر کرده است از سوی برخی نه تنها درست نبوده بلکه با توجه به اقدامات پشت صحنه آمریکایی ها می توان گفت سیاست های این کشور علیه ایران و به ویژه مردم ایران بسیار خصمانه تر و منافقانه تر شده است.

منبع:راه دانا