۱۱:۱۱ - پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

هرندی:

۱۰ پارک محله‌ای تا نیمه شعبان در شاهین‌شهر افتتاح میشود

شهردار شاهین‌شهر از افتتاح ۱۰ پارک محله‌ای تا نیمه شعبان در شاهین‌شهر خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز برای شهروند شاهین‌شهر تا پایان سال به ۳۰ مترمربع خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” علی‌اصغر ذاکری هرندی اظهار داشت: شروع فعالیت شهرداری شاهین‌شهر همانند سالیان گذشته با الگو گیری از شعار سال مقام معظم رهبری «دولت و ملت همدلی و همزبانی» و با استفاده از بودجه ۱۴۸ میلیارد تومانی مصوب سال گذشته شورای اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه شعار همدلی و همزبانی، دولت و ملت به‌صورت جد در دستور کار شهرداری شاهین‌شهر و سازمان‌های وابسته قرارگرفته است، افزود: با همکاری شورای اسلامی شاهین‌شهر و تمامی پرسنل شهرداری در تلاشیم که بودجه امسال شهرداری شاهین‌شهر را گام‌به‌گام بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری پیش ببریم.

ذاکری هرندی ادامه داد: در این زمینه تعاملات گسترده‌ای را با نهادها، ادارات، NGO ها و مراکز فرهنگی در سطح شهرستان آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در خصوص حل مسائل و معضلات اجتماعی شهر از جمله انتقال کارگاه‌های شهری به خارج از محدوده شهر گام‌های ویژه‌ای برداشته‌ ایم ، یادآور شد: این حرکت تنها نمونه‌ای در راستای عملی ساختن شعار سال و در پاسخ به نیازهای مردم شاهین‌شهر بوده است.

شهردار شاهین‌شهر از افتتاح ۱۰ پارک محله‌ای دیگر تا نیمه شعبان خبر داد و اظهار داشت: گسترش حفظ و توسعه فضای سبز از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و اعضای شورای اسلامی شهر و از دغدغه‌های اصلی شهرداری شاهین شهر است.

وی بیان داشت: وجود صنایع آلاینده در اطراف شهر رسالت ما را در زمینه توسعه فضای سبز و رسیدن به استانداردهای لازم برای حفظ سلامت شهروندان را دوچندان کرده است.

ذاکری هرندی تصریح کرد: شهرداری شاهین‌شهر توسعه فضای سبز به ازای سرانه هر نفر ۳۰ مترمربع را متعهد شده است که خوشبختانه تاکنون به سرانه ۲.۱۹ مترمربع به ازای هر نفر دست پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ۱۰ پارک محله‌ای دیگر با وسعتی بیش از ۵۱ هزار مترمربع و توسعه پیش‌بینی‌شده سرانه فضای سبز هر شهروند به ۲۵ مترمربع خواهد رسید.

شهردار شاهین‌شهر بیان داشت: سرانه فضای سبز در سال ۹۲ برای هر شهروند شاهین‌شهری نزدیک به ۱۲.۲ بود اما امروزه بر اساس تعهدی که در گذشته به مردم و نمایندگان آنها در شورای شهر داده شد این میزان با توجه به ۶۴ هکتاری که اضافه گردید و با استفاده از طرح‌های توسعه‌ای تا پایان سال به ۳۰ مترمربع خواهد رسید.

وی از احداث پارک کوهستانی در غرب شاهین‌شهر در ۱۵۰ هکتار از اراضی جنوب جهادآباد تا نیمه شعبان خبر داد و افزود: این پارک محل اقامتی برای تفریح، استراحت و ورزش خانواده‌های شاهین‌شهری است و تدابیر لازم امنیتی برای رفاه و آسایش آنها نیز در نظر گرفته شده است.

ذاکری هرندی یادآور شد: جهت توسعه جنگل و فضای سبز  پارک ذکر شده در سال گذشته منبع آب ۱۰ هزار مترمکعبی پیش بینی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.