شاهین پرس

اشتغال بیش از دو هزار افغانی در واحدهای صنعتی شاهین‌شهر ومیمه

کدخبر: 32123
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۱۰ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” عبدالرضا آزاد با تبریک فرا رسیدن ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر گفت: جمعیت کارگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به ۷۰ هزار نفر است که از این تعداد نزدیک به ۵۳ هزار نفر آنان تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تبعه افغان در واحدهای صنعتی شهرستان شاهین‌شهر و میمه مشغول کار هستند، افزود: چنانچه مأموران اداره کار در حین بازرسی از صنایع شهرستان متوجه به‌کارگیری اتباع بیگانه بدون پروانه یا مجوز شوند با مدیر آن شرکت به‌شدت برخورد قانونی خواهند کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت: با توجه به گستردگی صنایع متأسفانه حادثه‌های منجر به جراحت و ضرب در سطح این شهرستان زیاد بوده اما حادثه منجر به فوت به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ صنایع صنفی در شاهین‌شهر و میمه وجود دارد، بیان داشت: صنایع بزرگ و تولیدی ساکن در شهرستان نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ هستند.

آزاد با اشاره به فعال بودن بیش از ۲ هزار صنایع بزرگ و کوچک در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: به دلیل برخی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در کشور این تعداد صنایع هم‌اکنون با ظرفیت ۴۰ درصد مشغول تولید اند.

منبع:مهر