۱۵:۰۲ - جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

توصیه‌هایی برای بیماران دچار زخم معده

یک متخصص طب سنتی با توضیح دلیل ایجاد زخم معده گفت:‌ بیمارانی که به زخم معده دچار شده‌اند باید عادت‌های غذا خوردن را تغییر دهند غذاهای دیر هضم و پرچرب نخورند و در مقابل غذاهایی مثل آش جو، شیربرنج و فرنی بیشتر مصرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  غلامرضا کرد افشاری گفت: رعایت رژیم غذایی مناسب در کنترل بسیاری از اختلالات گوارشی نقش بسزایی دارد به طوری که نداشتن الگوی مناسب غذا عوارضی را بر سیستم گوارشی گذاشته که یکی از آنها ایجاد زخم معده است.

وی ادامه داد: اگر به مدت طولانی غذا خورده نشود ترشحات معده کم شده و زخم‌های اثنی عشر و معده در طی آن ایجاد می‌شود.

این متخصص طب سنتی به بیمارانی که دچار زخم معده شده‌اند توصیه کرد: عادت غذا خوردن خود را باید تغییر دهند، با آرامش و آهسته غذا بخورند و خوب غذا جویده شود.

وی افزود: بیماران دچار زخم معده باید از غذاهای سنگین و پرچرب و دیر هضم پرهیز کنند و از غذاهایی با حجم سریع استفاده کنند.

کرد افشاری افزود: غذاهای مفید برای این بیماران آش جو، شیربرنج و فرنی است به خصوص برای بیمارانی که دارای معده گرم هستند مناسب است. برنج ضد زخم معده و روده‌ها بوده و زمانی که با شیر تهیه شود از خونریزی زخم معده و روده جلوگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: باید از مصرف غذاهای تند، قهوه، کاکائو و نوشابه‌های گازدار پرهیز کنند و سالم‌ترین روغن برای بیمارانی که دچار مشکلات معده هستند روغن زیتون است.

وی گفت: بیماران دچار زخم معده بهتر است در غذای خود از گوشت جوجه مرغ که با زرشک و سماق طعم‌دار شده استفاده کنند.

 منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.