شاهین پرس

اگر نوشابه بخورید

کدخبر: 30664
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ در ساعت ۶:۱۰ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” دکتر پیام فرح بخش متخصص تغذیه گفت: برای تامین مایعات بدن راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم از آب، نوشابه و دوغ استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: ‌ نوشابه‌های رژیمی و نوشابه‌های معمولی فاقد قند طبیعی بوده و حاوی قند مصنوعی است که این قند‌ها فاقد انرژی محسوب می‌گردند.

فرح بخش خاطر نشان کرد: نکته‌ای که در ارتباط با نوشابه‌هایی که دارای قند طبیعی هستند و باید به آن توجه کرد این است که با توجه به اینکه کالری زیادی به ما می‌دهند ما را به شدت در معرض اضافه وزن و چاقی قرار می‌دهند ولی نوشابه‌های رژیمی از این جهت ارجحیت دارند که در آن قندهای مصنوعی بکار می‌رود که خطر چاقی را برای ما ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: دومین عیب مصرف نوشابه استفاده از ترکیبات گاز دار در نوشابه است که معمولا از جنس اسید فولیک هستند و باعث افزایش میزان فسفر در نوشابه می‌گردد و این باعث برداشته شدن کلسیم از استخوان شده و شخص را در دراز مدت در معرض پوکی استخوان قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: برای انتخاب نوشیدنی بهتر است از آب و دوغ استفاده کنیم چون مقدار انرژی که دوغ به بدن می‌دهد کمتر از نوشابه است ولی دارای کلسیم بالا بوده که به سلامتی استخوان کمک می‌کند.

منبع:مشرق نیوز