۱۸:۱۰ - پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳

اگر نوشابه بخورید

وجود ترکیبات اسید فولیک در نوشابه گازدار در دراز مدت باعث پوکی استخوان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” دکتر پیام فرح بخش متخصص تغذیه گفت: برای تامین مایعات بدن راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم از آب، نوشابه و دوغ استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: ‌ نوشابه‌های رژیمی و نوشابه‌های معمولی فاقد قند طبیعی بوده و حاوی قند مصنوعی است که این قند‌ها فاقد انرژی محسوب می‌گردند.

فرح بخش خاطر نشان کرد: نکته‌ای که در ارتباط با نوشابه‌هایی که دارای قند طبیعی هستند و باید به آن توجه کرد این است که با توجه به اینکه کالری زیادی به ما می‌دهند ما را به شدت در معرض اضافه وزن و چاقی قرار می‌دهند ولی نوشابه‌های رژیمی از این جهت ارجحیت دارند که در آن قندهای مصنوعی بکار می‌رود که خطر چاقی را برای ما ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: دومین عیب مصرف نوشابه استفاده از ترکیبات گاز دار در نوشابه است که معمولا از جنس اسید فولیک هستند و باعث افزایش میزان فسفر در نوشابه می‌گردد و این باعث برداشته شدن کلسیم از استخوان شده و شخص را در دراز مدت در معرض پوکی استخوان قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: برای انتخاب نوشیدنی بهتر است از آب و دوغ استفاده کنیم چون مقدار انرژی که دوغ به بدن می‌دهد کمتر از نوشابه است ولی دارای کلسیم بالا بوده که به سلامتی استخوان کمک می‌کند.

منبع:مشرق نیوز
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.